Citat:
Ursprungligen postat av
yeha12
Tack och lov. Jag fattar inte hur vissa här inne kan sitta och försvara Ryssland som det är uppbyggt i nuläget. Tv kanaler ägs av Krelm, tv profiler är med i Putins Parti osv. I tv sändningarna från Kreml figurerar skumma figurer som har fina titlar för att dom känt Putin sedan ungdomsåren.
Kan Ryssarna aldrig lära sig att tänka kritiskt och inse att dom blir rånade och lurade? Jag kan nästan lova att det idag går värre till en under 90-talet i Kreml då alla våra kära oligarker styrde och ställde.
Jag ska också nämna ''oppositionen'' med Zhirinovsky som nästan kysste putins hand när han blev dekorerad med medalj

Putin vill ha en sån galenpanna som Zyrinovskij, dels kan han skrämma väst med att om de inte gillar Putin så kommer de få Zyrinowskij istället och för att ryssar ska bara kunna välja mella galningen Zyrinovskij och Putin, i en sådan jämförelse ter sig Putin som en seriös politiker och statsman,
medan normala oppositionspolitiker svartmålas på TV, man anklagar de för finansiella oegentligheter, spioneri, alkoholism/narkomani eller psykisk sjukdom, och om det inte hjälper så infilteras alla betydenade oppositionspolitiker av KBG, de gör olika intriger, uppviglar och splittrar oppositionsgrupper,
åklagaren kan anklaga de alltid för skattebrott elelr någon av deras närmaste och dömer de till fängelsestraff elelr dryga böter,