2014-12-12, 15:32
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
respekt
Kul att nån svarar, Tack. Tråkigt att TS inte visar någon uppskattning dock.
Senast redigerad av Charlie-White 2014-12-12 kl. 15:36.
Citera
2014-12-12, 15:33
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jelans
Antingen får jag ge henne hyrespengarna eller så betalar hon inte.

Fast då är det väl ändå inte ditt problem. Antingen säger du till dina föräldrar att du flyttar hem igen, eftersom att de är försörjningsskyldiga. Vill de inte ha hem dig får hon betala för hyran, eftersom att hon står på kontraktet. Tänker hon inte betala hyran så är det hennes problem, då får hon ta det med kronofogden sen. Annars åker du naturligtvis ut ur lägenheten, men då står in mamma heller inte längre på något hyreskontrakt är det bara att gå till soc igen och säga att du inte har någonstans att bo.

Tåget är väl knappast någon lösning. Det kommer såklart inte alltid se ut såhär bara för att du hamnat mellan stolarna som 18-åring. Det löser sig, tro mig. f
Citera
2014-12-12, 15:34
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groenman
Härligt att läsa att det finns människor som bryr sig om sina medmänniskor! Ta vara på det TS!

Tycker inte att man har sett denna direkta medmänsklighet i Sverige tidigare. Vi har köpt oss fria från den direkta medmänskligheten via skatterna/folkhemmet, insamlingsgalor och pengabössor från hjälporganisationer. Det ironiska är att den pågående nedmonteringen av välfärdssamhället antagligen gör att vi får ett medmänskligare och varmare samhälle. När vi ser vår medmänniska på gatan så vet vi att den kanske är beroende av vår hjälp och vi blir vänligare mot varandra. Så ser det ut i USA, där vänligheten är mycket större mellan människor och där folk hjälper varandra både direkt och via otaliga volontärorganisationer.

Så TS. Du är inne i en svacka, men det finns människor som vill hjälpa dig. Ta emot hjälpen. Och ta emot goda råd.

PS. PM:a din adress så skickar jag ett litet bidrag.
Erbjöd mig några minuter efter trådstarten men ingen respons där inte :/
Citera
2014-12-12, 16:15
Medlem
HarmonicAces avatar
Läste hennes post historik med "asylsökande sambo". Hade kunnat löst hennes problem ganska direkt men nu ångrade jag mig.
Citera
2014-12-12, 16:30
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Läste hennes post historik med "asylsökande sambo". Hade kunnat löst hennes problem ganska direkt men nu ångrade jag mig.
Äh, lägg ned sådan attityd. Lätt att sitta på sin höga häst bakom en skärm om man "ändå slipper".
Citera
2014-12-12, 16:42
Medlem
adolfbubblas avatar
Var har TS tagit vägen? Börjar bli orolig
Citera
2014-12-12, 16:53
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jelans
Jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till.

Vafan ska jag göra?

Grattis yngling, vi behöver inte se sådana som dig ligga döendes på gatan för vi betalar in till välfärden!

Visst är det härligt?
Låt det vara dokumenterat nu och för all framtid att alla inte tog detta för givet och uppskattade detta fenomen madens det varade.
Citera
2014-12-12, 17:09
Bannlyst
Hade du varit invandrare eller flykting så hade du fått det bättre allt serverat med allting. Tyvärr ser vårat nya Sverige ut så här när vänstermaffian får bestämma
Citera
2014-12-12, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Hade du varit invandrare eller flykting så hade du fått det bättre allt serverat med allting. Tyvärr ser vårat nya Sverige ut så här när vänstermaffian får bestämma

Hur fan tänker du här? Det är ju högern som vill ta bort alla skydd för människor som TS. Det är vänstern som skapat skydden.
Citera
2014-12-12, 18:00
Medlem
Eustaches avatar
Edit: Återkommer vid ett senare tillfälle.
Citera
2014-12-12, 18:57
Medlem
Ursäkta för sent svar.

Mamma har kommit tillbaka och bett om ursäkt. Har kanske ett jobb på G om jag nu fixar arbetsintervjun och nu sitter jag inne hos psykiatrin, Hoppas fan det blir bättre nu.

Tack för all omtanke! Finns underbara människor
Citera
2014-12-12, 18:58
Medlem
Rebelxs avatar
Du kan väl be din asylsökande sambo om hjälp som du skrev om i en annan tråd nyligen.
Ni kanske kan åka till hans land ? Där är det säkert varmt och ni kan bo i tält och äta frukt och sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in