2014-12-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jelans
Ja det har de..
Du är psykiskt sjuk och dina föräldrar lämnar dig i sticket. Var bor dina föräldrar, jag snacka.
Citera
2014-12-12, 14:14
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Antingen får jag ge henne hyrespengarna eller så betalar hon inte.
Och om hon inte betalar går detta till kronofogden. Så du kan vara lugnt ett bra tag.
Citera
2014-12-12, 14:17
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
För att citera ett kvitto från ett sjukhuskafé i Umeå:

"Du kan sluta skylla på din barndom, partner, jobb, ekonomi, vädret... Det är bara du, ingen annan, som ansvarar för de beslut och vägval du tar i livet!"

Så sluta skyll ifrån dig på omgivningen och ta tag i ditt liv istället. Självmord är en permanent lösning på ett kortsiktigt problem. Floskler floskler floskler..
Fast det citatet är orimligt. Alla de saker som räknas upp påverkas av så mycket mer än bara själva individen i fråga. Den är inte individen som bestämmer hur dens barndom ska se ut, vilket jobb den ska ha eller för all del heller inte vädret. Sluta vara så jävla optimistisk och bli lite realistisk för fan!
Citera
2014-12-12, 14:25
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Soc eller så har du typ två dagar på dig att skaffa ett jobb så du hinner tjäna lite tills nästa löning vid jul.
Citera
2014-12-12, 14:38
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Hey, hey, hey. Krisar det och du är på g att bli hemlös så kirrar vi det. Jag blåser upp luftmadrassen helt enkelt.
Har haft inneboende förr och säkert "räddat" mer än en sparv.
Håll inte andan i onödan, upp med huvudet ovanför ytan

Om inget annat kan jag bjuda dig på julbord.

Härligt att läsa att det finns människor som bryr sig om sina medmänniskor! Ta vara på det TS!

Tycker inte att man har sett denna direkta medmänsklighet i Sverige tidigare. Vi har köpt oss fria från den direkta medmänskligheten via skatterna/folkhemmet, insamlingsgalor och pengabössor från hjälporganisationer. Det ironiska är att den pågående nedmonteringen av välfärdssamhället antagligen gör att vi får ett medmänskligare och varmare samhälle. När vi ser vår medmänniska på gatan så vet vi att den kanske är beroende av vår hjälp och vi blir vänligare mot varandra. Så ser det ut i USA, där vänligheten är mycket större mellan människor och där folk hjälper varandra både direkt och via otaliga volontärorganisationer.

Så TS. Du är inne i en svacka, men det finns människor som vill hjälpa dig. Ta emot hjälpen. Och ta emot goda råd.

PS. PM:a din adress så skickar jag ett litet bidrag.
Senast redigerad av Groenman 2014-12-12 kl. 14:41.
Citera
2014-12-12, 14:41
Medlem
Var i samma sits för några år sedan hade dock större ekonomiska marginaler. Sökte hjälp på psyk fick då in en fot i sjukvården, arbetslivet och nu några år senare har jag fast jobb sen några år. Mår riktigt dåligt av att bara läsa titeln på denna tråd då den påminner mig om mitt mardrömsscenario .
Citera
2014-12-12, 14:45
Medlem
Du får helt enkelt ta tag i ditt liv. Ditt första mål bör ju vara att få ihop nog till månadens hyra men sen får du nog ta dig i kragen med annat också.

Du säger att soc struntar i dig men det verkar som att du bara gett upp eller inte försökt tillräckligt bra. Det är din rättighet att få soc-bidrag så länge du uppfyller kraven. Så ta och läs på vilka krav som måste uppfyllas sen är det bara att gå till soc igen.

Sedan har du valet mellan att söka en ny skola eller att försöka hitta ett jobb. Jag tror inte du har gjort ditt yttersta för att få ett jobb. Det FINNS jobb, det gäller bara att veta HUR man ska få dem.

Sluta göra dig till ett offer på fb och ta tag i ditt liv istället.
Citera
2014-12-12, 14:53
Medlem
Zedss avatar
-
Senast redigerad av Zeds 2014-12-12 kl. 15:04.
Citera
2014-12-12, 15:02
Bannlyst
Jag undrar om trådskrivaren vill förklara varför föräldrarna inte betalar hyran längre?
Citera
2014-12-12, 15:03
Bannlyst
Om TS pm:ar sitt kontonummer så kan jag göra en mindre insättning så att han/hon i varje fall får lite mat för dagen.
Citera
2014-12-12, 15:06
Medlem
MsPa1nTs avatar
Livet består av toppar och dalar.

Vissa genomgår bra mycket brantare dalar än vi andra, men klarar fortfarande att dra upp sig.

Sätt dig ner, fundera på vad du kan göra alternativt vem du kan fråga efter hjälp. Förstår om allting verkar jobbigt för tillfället men försök att inte bli allt för deppig. Det komma lösa sig, och i framtiden kommer du kolla tillbaka på detta som ett jobbigt minne som gjorde dig starkare.
Citera
2014-12-12, 15:31
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Nej jag vägrar inte pissprov men min mamma står på hyreskontraktet och de ger mig alltså inte pengar då.
Du har fortfarande rätt till försörjningsstöd. Du skriver att du bor i andrahand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in