2014-12-14, 13:05
Medlem
En polis

Citat:
Ursprungligen postat av rutsfitta
En plit?
Citera
2014-12-14, 14:59
Medlem
CoupDeGraces avatar
En häktesvakt

Citat:
Ursprungligen postat av Laluna1
En polis
Citera
2014-12-14, 15:15
Medlem
Maggelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus
blääää, jag är 38, är inte intresserad av att festa med snorungar, men kanske finns lite fina töser att vila ögonen på obs, inget annat, bara titta, är ingen snuskhummer
Jag har inte tid med festande heller, studerar matematik nästan hela tiden.

Du kanske inte borde yttra dig med att kolla ungdomar snorungar, när du själv är nere i skiten med alkohol.
Citera
2014-12-14, 20:08
Bannlyst
Hur går det för TS?
Citera
2014-12-14, 20:19
Moderator
Morfar-52s avatar
TS är avstängd och lika bra det....
Citera
2014-12-26, 22:01
Moderator
Morfar-52s avatar
Hoppas du mår bättre nu TS!

Har förstått att du tog dig till behandlingshemmet. Det var nog många inkl. mig själv som tvivlade på det.

Ta vara på tiden där och gör det bästa av det. Det kan vara ditt livs chans att hitta tillbaka till ett drägligt liv, sumpa det inte.

Du kan hitta dig själv igen och fortsätta din utbildning. Få ett bra liv helt enkelt.

Kommer vara en jobbig och smärtsam tid framöver, men se ljuset i tunneln.

/Stort lycka till!!
Citera
2014-12-27, 11:53
Medlem
Raggdoll3s avatar
Det vore nog bra om TS stannar längre än en månad på behandlingen så han hinner landa ordentligt.
Citera
2014-12-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Det vore nog bra om TS stannar längre än en månad på behandlingen så han hinner landa ordentligt.

Enligt han själv i en annan tråd ska han bo 1 år på behandlingshemmet och få mat, lektioner i matematik, träningskort med mera betalt samtidigt som hans sambo och barn ska bo kvar i lägenheten. När han sedan har genomgått sin behandling är hans plan att kicka ut sambo och barn och byta lägenheten i Stockholm till en annan ort han vill flytta till. Han verkar redan ha ganska uttänkta planer för sin framtid även om dom är ganska egoistiska och syniska. Vet inte hur det kommer fungera om han kommer på en 12 stegsbehandling ....
Citera
2014-12-27, 18:58
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa66
Enligt han själv i en annan tråd ska han bo 1 år på behandlingshemmet och få mat, lektioner i matematik, träningskort med mera betalt samtidigt som hans sambo och barn ska bo kvar i lägenheten. När han sedan har genomgått sin behandling är hans plan att kicka ut sambo och barn och byta lägenheten i Stockholm till en annan ort han vill flytta till. Han verkar redan ha ganska uttänkta planer för sin framtid även om dom är ganska egoistiska och syniska. Vet inte hur det kommer fungera om han kommer på en 12 stegsbehandling ....
Kanske han när den värsta oron och abstinensen lagt sig, blir den människa han kanske vill bli? Eller den han var innan alkoholen förstörde hans liv.

I början är man ju skör och vill gärna skylla på alla andra, förstår inte hur illa man själv beter sig.

Samvetet börjar vakna och skriker ganska högt. Lätt att då försöka skrika högre, för man vill inte höra.

Ta denna chans TS, till tillfrisknande!
Citera
2014-12-27, 19:41
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Kanske han när den värsta oron och abstinensen lagt sig, blir den människa han kanske vill bli? Eller den han var innan alkoholen förstörde hans liv.

I början är man ju skör och vill gärna skylla på alla andra, förstår inte hur illa man själv beter sig.

Samvetet börjar vakna och skriker ganska högt. Lätt att då försöka skrika högre, för man vill inte höra.

Ta denna chans TS, till tillfrisknande!

Man är ganska sjuk när man är inne i missbruket, man tänker bara på sig själv.

Jag är i samma sits själv men jag vill komma ifrån det, är det någon som har tips så får ni gärna dela med er.

Till skillnad från TS så har jag en lägenhet, men nu är pengarna slut och jag vet fan inte vad jag ska göra.
Citera
2014-12-27, 20:02
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Man är ganska sjuk när man är inne i missbruket, man tänker bara på sig själv.

Jag är i samma sits själv men jag vill komma ifrån det, är det någon som har tips så får ni gärna dela med er.

Till skillnad från TS så har jag en lägenhet, men nu är pengarna slut och jag vet fan inte vad jag ska göra.
Finns ju mycket att läsa här i rehab om du vill.
En sak är säker och det är att du blir inte drogfri utan att vilja och anstränga dig. Kommer inte till dörren av sig själv. Kräver mycket jobb och lidande.
Läs lite här om dina rättigheter:

http://www.stockholm.se/-/Sok/?q=missbruk+r%c3%a4ttigheter+m%c3%b6jligheter&uaid =A16B82A87A020E633D51FBEDC3A97EF5:3137322E32332E32 32382E313339:5247197287703257042

Öppna: "Dina rättigheter och möjligheter i beroendevården"

Gör något nu åt din situation, innan det gått för långt. Lätt att det bara trillar på tills du märker att allt rasar.

/Lycka till!
Citera
2014-12-27, 20:27
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Finns ju mycket att läsa här i rehab om du vill.
En sak är säker och det är att du blir inte drogfri utan att vilja och anstränga dig. Kommer inte till dörren av sig själv. Kräver mycket jobb och lidande.
Läs lite här om dina rättigheter:

http://www.stockholm.se/-/Sok/?q=missbruk+r%c3%a4ttigheter+m%c3%b6jligheter&uaid =A16B82A87A020E633D51FBEDC3A97EF5:3137322E32332E32 32382E313339:5247197287703257042

Öppna: "Dina rättigheter och möjligheter i beroendevården"

Gör något nu åt din situation, innan det gått för långt. Lätt att det bara trillar på tills du märker att allt rasar.

/Lycka till!

Tack, morfar.

Jag är redan inblandad i beroendevården här i landskrona, jag vet hur det fungerar med beroende. problemet är att jag blir helt isolerad och typ gömmer mig under täcket när någon ringer på dörren eller ringer i telefonen när jag är nykter.

Jag mår skit nykter, jag blir tom lite paranoid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in