2014-12-10, 23:31
Bannlyst
I väntan på ledig plats(behandlingshem) ska jag få hyra rum på vandrarhem. Hur funkar det ? Kan man dricka alkohol på rummet? Knackar de på och vill städa? Sådant vill jag inte vara med om jag druckit....

Vill hålla en låg profil och bara gå ut och in, inte störa eller leva rullan.
Citera
2014-12-10, 23:54
Medlem
Vilket vandrarhem?
Citera
2014-12-10, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carolius
Vilket vandrarhem?
spelar det roll? ska du maila de och varna att jag är alkoholist?
Finns det en anledning varför jag inte väljer svara på det? Hmmm...alla dina trådar är papperskorgade...nja...skulle inte tro det.
Senast redigerad av AntiBus 2014-12-10 kl. 23:59.
Citera
2014-12-11, 00:19
Medlem
dr-snuggles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus
spelar det roll? ska du maila de och varna att jag är alkoholist?
Finns det en anledning varför jag inte väljer svara på det? Hmmm...alla dina trådar är papperskorgade...nja...skulle inte tro det.

alltså du låter överdrivet paranoid. du kanske bör dra ner på drickandet ett tag innan du får delerium

Ta det lungt andas ett tag. och nej jag tror inte vandrar hem bryr sig om du dricker. men jag rekommenderar dig att dra ner på det.
Citera
2014-12-11, 00:25
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
I väntan på ledig plats(behandlingshem) ska jag få hyra rum på vandrarhem. Hur funkar det ? Kan man dricka alkohol på rummet? Knackar de på och vill städa? Sådant vill jag inte vara med om jag druckit....

Du kan vara lugn, det råder oftast förbud men det är ingen som bryr sig så länge man sköter drickandet snyggt.
Citera
2014-12-11, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dr-snuggle
alltså du låter överdrivet paranoid. du kanske bör dra ner på drickandet ett tag innan du får delerium

Ta det lungt andas ett tag. och nej jag tror inte vandrar hem bryr sig om du dricker. men jag rekommenderar dig att dra ner på det.
paranoid? varför skulle en snubbe vilja veta vilket vandrarhem det rör sig om , när man tittar alla hans trådar hamnat i korgen, en kille du skulle lita på att svara? ja eller nej
Citera
2014-12-11, 00:39
Medlem
Citat:

Jag skulle tro att det ser olika ut för olika kommuner, men jag antar du har, eller håller på att göra en SiS utredning LVM? och väntar på ett beslut från förvaltningsrätten. När jag utreddes fanns så klart en önskan om att jag skulle vara nykter/drogfri under utredningen, mer än så kan de inte kräva. Däremot kan de kräva att du ska vara nykter/drogfri om du bor i akutrum/akutlägenhet i väntan på ett beslut. I mitt fall var det nykterhetskontroll varje dag och pissprov 2-3 gånger i veckan, och ett positivt prov och man åkte ut på dagen.

Är det däremot så att du får ett rum på ett vanligt vandrarhem så finns det säkert regler att förhålla sig till, men jag här svårt att se anställda på ett privat vandrarhem utföra kontroller.
Citera
2014-12-11, 02:01
Medlem
Vilket fall som så märker du detta när du kommer dit... Men jag har då aldrig besökt ett vandrar hem som gör "besök". Gör klart för dom att du sköter din egen städning. Ska du få lakan osv, säg att du vill ha dom utanför dörren, att du föredrar att sköte din egen hygien tack. Spela inte massa hög musik bete dig inte pundigt och sen är du fri att göra precis vad du vill! Håll rummet rent också. Om någon nu besöker dig.

Som föregående sagt. Låter riktigt puckat att dricka om du ska in på behandling, men det vet du säkert redan själv.
Citera
2014-12-11, 03:15
Bannlyst
Skämtar du? Det är alltid en massa fulla ungdomar som spyr och super på vandrarhem. Du kommer vara i "gott" sällskap.
Citera
2014-12-11, 05:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rutsfitta
Skämtar du? Det är alltid en massa fulla ungdomar som spyr och super på vandrarhem. Du kommer vara i "gott" sällskap.
blääää, jag är 38, är inte intresserad av att festa med snorungar, men kanske finns lite fina töser att vila ögonen på obs, inget annat, bara titta, är ingen snuskhummer
Jag har inte tid med festande heller, studerar matematik nästan hela tiden.
Senast redigerad av AntiBus 2014-12-11 kl. 05:15.
Citera
2014-12-11, 05:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rutsfitta

Detta. Senast jag var på vandrarhem med ett gäng på runt 30 pers så söps det som fan, en del kände för att röka på inne i rummen. Vi var iofs där enbart ett par dagar men det blev en jäkla liv när en fick för sig att "låna" eller hennes ordval "stjäla" ägarens Tax.
Citera
2014-12-11, 07:02
Medlem
Citat:
blääää, jag är 38, är inte intresserad av att festa med snorungar, men kanske finns lite fina töser att vila ögonen på obs, inget annat, bara titta, är ingen snuskhummer
Jag har inte tid med festande heller, studerar matematik nästan hela tiden.

Är det alkohol du åker på behandling för? Eller är det substitut för rena pissprov så du får komma in på b-hem?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in