2014-12-11, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JumboHO
Är det alkohol du åker på behandling för? Eller är det substitut för rena pissprov så du får komma in på b-hem?
Alkohol, tar inga andra droger (lite benz slinker ner ibland, men det är ju läkemedel)
Citera
2014-12-11, 09:07
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus
Alkohol, tar inga andra droger (lite benz slinker ner ibland, men det är ju läkemedel)
Lite bens slinker ned, medicin? Ja så tänkte jag med. Piller var min egen lilla hemlighet som ingen kände till.
Botade det mesta från at till sömnproblem...

På b-hemmet kom det fram och jag insåg att även detta var ett problem. Jag var ingen tablettmissbrukare jag var en narkoman.

Det var ett av flera uppvaknanden som till slut ledde till min drogfrihet.

/Lycka till med ditt framtida drogfria liv. Du har en lång och jobbig väg framför dig. Du kommer så småningom inse att livet är värt att leva utan droger.
Citera
2014-12-11, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Lite bens slinker ned, medicin? Ja så tänkte jag med. Piller var min egen lilla hemlighet som ingen kände till.
Botade det mesta från at till sömnproblem...

På b-hemmet kom det fram och jag insåg att även detta var ett problem. Jag var ingen tablettmissbrukare jag var en narkoman.

Det var ett av flera uppvaknanden som till slut ledde till min drogfrihet.

/Lycka till med ditt framtida drogfria liv. Du har en lång och jobbig väg framför dig. Du kommer så småningom inse att livet är värt att leva utan droger.

Nyfiken fråga, hur blev du drogfri? Alla tips är välkomna.
Citera
2014-12-11, 12:41
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Nyfiken fråga, hur blev du drogfri? Alla tips är välkomna.
Har skrivit lite i olika trådar om min väg tillbaka, sök.
I korthet:
Akuten 2 vändor, korttidsboende, b-hem (Vårnäs), efterbahandling 1år och AA-möten drygt ett år.

Det viktigaste för mig var b-hemmet. Där vaknade jag upp efter långt missbruk. Bokstavligt efter avgiftning.
Där fick jag också en ny syn på hur och varför det blev som det blev.
AA-möten var bra för där träffade man andra med samma problem.

Kommer du till ett b-hem och VILL bli drogfri, är mitt råd att du gör som dom säger. Kämpa inte emot och argumentera och tyck massa skit.

Ge dig och du har alla möjligheter till ett bättre liv. Låt det ta sin tid, för mig tog det drygt 1 år innan jag kände mig frisk.
Citera
2014-12-11, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Har skrivit lite i olika trådar om min väg tillbaka, sök.
I korthet:
Akuten 2 vändor, korttidsboende, b-hem (Vårnäs), efterbahandling 1år och AA-möten drygt ett år.

Det viktigaste för mig var b-hemmet. Där vaknade jag upp efter långt missbruk. Bokstavligt efter avgiftning.
Där fick jag också en ny syn på hur och varför det blev som det blev.
AA-möten var bra för där träffade man andra med samma problem.

Kommer du till ett b-hem och VILL bli drogfri, är mitt råd att du gör som dom säger. Kämpa inte emot och argumentera och tyck massa skit.

Ge dig och du har alla möjligheter till ett bättre liv. Låt det ta sin tid, för mig tog det drygt 1 år innan jag kände mig frisk.

Detta.

Deras arbetsuppgifter på dessa hem är trots allt att just hjälpa och rehabilitera patienterna som är bosatta på hemmen och jag kan tänka mig hur frustrerande det är för de anställda att hela tiden stöta på människor som nästan tvångsmässigt kämpar emot och vägrar göra allt.

Det gamla ordspråket "behandla som du själv vill bli behandlad" stämmer inte bara bra överens med den här situationen metaforiskt utan också rent bokstavligt. Att ta vara på den tiden är viktigt.
Citera
2014-12-11, 18:10
Bannlyst
ok, nu fått rum, drog till bolaget och handlade 23 st 70 % vodka
kan jag sätta stör ej utanför dörren, eller när kommer de upptöcka jag är död? Betalade för en månad när jag checka in, kommer de att knacka på inom de närmaste dagarna innann jag supit ihhäl mig, tar nog cirka 2 dygn
Citera
2014-12-11, 18:52
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
kan jag sätta stör ej utanför dörren, eller när kommer de upptöcka jag är död? Betalade för en månad när jag checka in, kommer de att knacka på inom de närmaste dagarna innann jag supit ihhäl mig, tar nog cirka 2 dygn

Ursäkta, har du planerat att supa ihjäl dig? Jag trodde att du skulle på behandling. Hur mycket har du köpt förresten, 23 st vodka 70%? Hoppas att du har skrivit fel (70-procentigt finns inte på bolaget) annars blir det en Leaving Las Vegas låter det som.... Ta det försiktigt.
Senast redigerad av Moparornocar 2014-12-11 kl. 18:55.
Citera
2014-12-11, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FacelessEntity
Detta. Senast jag var på vandrarhem med ett gäng på runt 30 pers så söps det som fan, en del kände för att röka på inne i rummen. Vi var iofs där enbart ett par dagar men det blev en jäkla liv när en fick för sig att "låna" eller hennes ordval "stjäla" ägarens Tax.
Tax? Hennes hund?
Citera
2014-12-11, 19:11
Bannlyst
Citat:
Har du eget rum?
Citera
2014-12-11, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rutsfitta
Har du eget rum?
japp dubbelrum, man kanske borde ragga upp en hona, nej usch, orkar inte gå ut, håller mig till rummet
hoppas soc inte hittar något, detta är rena lyxlivet vad jag är van mid
Citera
2014-12-11, 23:14
Medlem
Usch, så tragiskt.
Citera
2014-12-11, 23:29
Medlem
Citat:

Hoppas du inte menar allvar, du har ju en behandling på gång, ta vara på den chansen och sälj spriten för fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in