2014-12-12, 07:33
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
För att du tycker att jag verkar vara en liberal som är pro individens frihet?

Du pratar om rätten till sin egna kropp. Det vore totalt hyckleri att i ena stunden förespråka att man äger sin egna kropp och i andra verka för förbud mot människor att göra vad de vill med sin kropp.
Citera
2014-12-12, 08:55
Medlem
Armadass avatar
Det verkar som att Petter planerar på att utveckla äggstockar innan söndag.
Citera
2014-12-12, 09:43
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BREEZIE
lol, vem bryr sig om håriga araber och negresser i tredje världen?
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Har vi ett ansvar att bry oss om kvinnor och män i tredje världen?
Dom flesta bryr sig, sen är det upp till var och en att bestämma hur de själva vill göra. Men vad har detta med min fråga att göra? Ni förnekar ju inte den situation som Linnea målar upp en bild av...

Citat:
Ursprungligen postat av FacelessEntity
Spela inte dum, den vita kollektiva skulden för allt ont i världen som vänstern jämt och ständigt tjatar om. Vänsterpropaganda rakt igenom.
Du läser det du vill mellan raderna. Exakt var i delen angående 3:e världen lägger hon skulden på oss vita? Hon beskriver endast situationen. När hon däremot halkar in på feminism i allmänhet så är det lite tveksamt om hon kan sitta som programledare i SR och säga så.
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Varför glömmer man alltid bort männens situation både i västvärlden och tredje världen? Män får ta del av mest våld, hot och mord med stor majoritet, kvinnorna är lyckligt lottade att dom får utstå så lite skit som vi män får utstå.

Hur vanligt är det att killar blir våldtagna? Men visst, du har en poäng i din första mening. I just detta fall borde Linnea kanske använt ett annat uttryck än "kvinnor som våldtas" typ "personer som våldtas" om hon skall vara nitisk vad gäller jämställdhet.

Att kvinnor är lyckligt lottade... Nja. Att bli bortgift som barn, är det att vara lyckligt lottad?
Citera
2014-12-12, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Det där var väl ändå en överdrift av rang. Däremot är det sjuuuukt många snubbar som har mentaliteten att "buhu nu får man inte ens säga att en tjej är sexig utan att bli tagen för en sexist " istället för att analysera varför det är ett problem.
Du tror på riktigt att människor helt saknar biologiska egenskaper? Att män är sexuellt attraherade av kvinnor är av biologiska reproduktionsskäl. Av samma skäl titta män på kvinnor för att avgöra om det är en lämplig genuppsättning som går förbi. Att detta sen blivit "fult" i vissas ögon är ju bara ett tecken på att biologi som ämne totalt misslyckats i att förmedla sakernas tillstånd...
En man som inte tittar - är en genuppsättning som kommer dö ut och av evolutionen anses misslyckad.
Citera
2014-12-12, 13:26
Medlem
FlamingBacons avatar
För det första är väl svenska feminister en del av den vansinniga PK-religionen som bland annat vill ta bort lagkravet på att man berättar för sina eventuella sexpartners om man har HIV, eller vill att bögar som är kraftigt överrepresenterade ska få ge blod. För att inte tala om massinvandringen av smutsiga människor som bokstavligen för in dödliga virus. Dessa människor har ingen som helst trovärdighet när det gäller dessa sjukdomar, och bör snarare ses som en del av problemet.

För övrigt är det givetvis inte svenskarnas fel att korkade afrikaner smittar varandra med HIV. Att svenskar avkrävs flera miljarder varje år för att ge till ineffektiva projekt i Afrika är en skandal som genast bör åtgärdas. Att denna figur, och SVT är offentligt finansierade gör ju det hela värre, lägg ned giftet, fängsla de anställda för bedrägeri och stöld. För övrigt är det förmodligen så att "Musikhjälpen" förmodligen har en administrativ kostnad på typ 60-80% av det så kallade biståndet.

För övrigt har andra skribenter helt rätt. Det väldigt dåliga biståndssystemet har skickat miljarder och åter miljarder dollar till Afrika i många decennier, för att inte tala om diverse handelsavtal som diskriminerar europeiska och amerikanska arbetare, där afrikanerna har tullar, men vi säljer tullfritt. Trots detta är situationen i Afrika betydligt sämre än när man började, med fler svältade afrikaner, fler sjuka, och allmän misär.
Citera
2014-12-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Alltså helt sjukt... masspsykos? Är hon ett helgon som sitter och pratar om någon kamp och orättvisa och alla joinar och gråter? Typ som en pastor på en scen som ska driva satan ur folk ur publiken medan alla skakar och sjunger och viftar på armarna. Fy satan, måste vara påtända

Ja, det är mycket obehagligt. Får lite Jim Jones-vibbar. Vi måste sätta stopp för den normalisering av radikalfeminismen som håller på att äga rum. Men framförallt måste vi anmäla fanskapet till granskningsnämnden allihopa, det är vår plikt som demokratiska medborgare.
Citera
2014-12-12, 13:48
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Bullgren
Ja, det är mycket obehagligt. Får lite Jim Jones-vibbar. Vi måste sätta stopp för den normalisering av radikalfeminismen som håller på att äga rum. Men framförallt måste vi anmäla fanskapet till granskningsnämnden allihopa, det är vår plikt som demokratiska medborgare.

Varför?
Citera
2014-12-12, 13:49
Medlem
Ttoclaws avatar
Det är sånt här som gör att jag aldrig kan tänka mig att skänka ens ett rött öre till SVTs alla "välgörenhetsprogram".
Skippa skitsnacket och var lite vettiga så blir man ngn fan mer angelägen att bidra.
Citera
2014-12-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKJuristen
Varför?

Varför vad?
Citera
2014-12-12, 13:55
Medlem
Förvisso dör människor pga att vi har ett ojämställt samhälle. Hur har vi alla år kunnat acceptera att svenska män har lägre medellivslängd än kvinnor? Redan från första levnadsåret har pojkar förhöjd dödlighet gentemot flickor, och så fortsätter det i varje åldersgrupp.

Vad tänker Linnea gör åt detta?
Citera
2014-12-12, 14:19
Medlem
Män är dom riktiga offren för mäns våld. Många flera män dör av mord. Många mer män dör i jobbet. Många mer kvinnor vinner vårdnad över barnen. Jag tycker det är att gå över gränsen att säga att kvinnor dör pga ojämställdhet när männen dör i större utsträckning.
Citera
2014-12-12, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Musikhjälpen sänds nu både i radio och på SVT-flow. Jag har själv skänkt ett par hundralappar, just för att jag känner att inget barn ska behöva födas med HIV. (som årets tema är)

Men det har kommit att handla om feminism. Som vanligt i regeringens propagandakanal.

Klockan 20:47 och framåt (http://www.svtflow.se/ <- Spela bak dit) så brister Linnea ut i gråt för att icke-feminister orsakar människors död.

Det som händer är att samtidigt som Linnea proklamerar att alla är feminister eftersom alla vill ha jämställdhet (det är som att säga att alla är nazister eftersom de gillar musik i min mening) kommer tårarna, och innan James Blunt drar igång ute i radioetern kommer uttalandet: "Människor dör på grund av att det inte är jämställt". Sen gråter alla i studion + någon gäst ett par minuter.

Men mig veterligen har ingen dött på grund av det inte är jämställt. Just i det här fallet så gråter hon för att HIV tydligen är männens fel, då männen i vissa kulturer och regioner har laglig rätt till kvinnors kroppar. Det är ungefär vad de pratat om nu dygnet runt i 3 dagar.

Själv tycker jag att det är religioner och kulturer som dikterar att män äger kvinnors kroppar som är problemet, och inte själva jämställdhetskampen. För som vi vet har feminister sällan yttrat några negativa tankar om religion eller subsahar kultur som eventuella problem.

Om män i Saudi våldtar är det svenska mäns fel. Och det får man så klart tycka om man vill. När Saudi blir feministiskt så är även jag övertygad om att problemen där kommer att minska. Men är feminismen verkligen rätt ände att börja med när det kommer till afrika och mellanöstern?

Är det verkligen feminism som ska lösa problemet med HIV? Är det inte bättre med öppna, demokratiska, sekulära samhällen?

länken stämmer inte.

någon som funkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in