2014-12-11, 22:38
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Det var ett otroligt rörande och starkt tal, heja Linnea!

Ni kan fortsätta leva i er lilla bubbla om att Sverige är ett jämställt land där feminism inte behövs, och helt ignorera det faktumet att cirka 17 kvinnor mördas varje år av en man de lever i en nära relation med, samtidigt som cirka 100 kvinnor våldtas varje dag. Ha även i åtanke att det ALLTID är lite bättre att vara en kvinna som tar sig an manliga attribut som att vara tuff och hård, än vad det är för en man att ta sig an kvinnlig attribut som känslosam och mjuk. Men visst, vi är superjämställda och båda könen ses som lika bra och respektabla.

Vad kan feminismen göra för att dessa kvinnor inte ska bli mördade av sina män? Snälla, berätta så ska jag bli feminist och kämpa vid er sida.
Citera
2014-12-11, 22:49
Medlem
Min uppfattning är att den "sexism" som drabbar kvinnor enbart är marginell. Och att den rasism som finns i Sverige framför allt drabbar vita män. Tycker på allvar att vi ska göra livet jävligt obekvämt för icke vita människor i Sverige. Avanti!
Citera
2014-12-11, 22:50
Medlem
Bodickers avatar
Alltså helt sjukt... masspsykos? Är hon ett helgon som sitter och pratar om någon kamp och orättvisa och alla joinar och gråter? Typ som en pastor på en scen som ska driva satan ur folk ur publiken medan alla skakar och sjunger och viftar på armarna. Fy satan, måste vara påtända
Citera
2014-12-11, 22:53
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Ja det är fruktansvärt med AIDS.
Jag tycker hon har rätt i mycket av det hon säger.
Ja det är fruktansvärt.

Men att sitta i en jävla glasbur o gråta ögonen ur sig är fan bara löjligt och förjävla respektlöst mot de som är drabbade.
Att hon ska sitta där o grina å deras åkommor.
Bah, näe, detta biter helt enkelt inte på mig. Är väl jag som är okänslig?
Senast redigerad av AmadeusKrieg 2014-12-11 kl. 23:29.
Citera
2014-12-11, 23:17
Medlem
di.canios avatar
Varför fokuserar man på folk som har HIV i Afrika? Vem fan bryr sig, helt ärligt?

Vart är feministerna i Sverige när det gäller pojkars situation i skolorna, mäns överrepresentation i arbetsolyckor, självmord som drabbar män i större utsträckning, ensamma män i samhället som står utanför allt? Nej juste, då heter det man-up och rycka upp sig, eller hur?

Vart finns ni feminister när det gäller detta?! Hallå?! Jämställdhet, tjena...
Citera
2014-12-11, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av di.canio
Varför fokuserar man på folk som har HIV i Afrika? Vem fan bryr sig, helt ärligt?

Vart är feministerna i Sverige när det gäller pojkars situation i skolorna, mäns överrepresentation i arbetsolyckor, självmord som drabbar män i större utsträckning, ensamma män i samhället som står utanför allt? Nej juste, då heter det man-up och rycka upp sig, eller hur?

Vart finns ni feminister när det gäller detta?! Hallå?! Jämställdhet, tjena...

Det där är ju männens fel, vi måste bara befrias från våran destruktiva mansroll
Citera
2014-12-11, 23:49
Medlem
Malingins avatar
Hon vinner massor med PK poäng iaf.
Patetiskt tal och ännu mer lyteskomik när man såg dessa hjon utanför buren.

Det är lätt att sitta där och prata, åk ner till Afrika och gör nåt.
Feminister är verkligen dumma svin, spelar goda men gör inget, hon bor säkert kritvitt, skulle inte förvåna mig.

Jaja, muslimerna ökar snabbt i Sverige så då byts feminismen ut mot Islam, precis som planerat antar jag.
Citera
2014-12-12, 01:10
Medlem
Fjodorovs avatar
Ett väldigt relevant videoklipp. https://www.youtube.com/watch?v=vLqHv0xgOlc

I övrigt kan dem väl sluta knulla runt om de drar på sig Hiv, borde ju lösa problemet någorlunda. I övrigt önskar jag att musikhjälpen och liknande pseudo-hjälporganisationer som i princip fungerar som önskebrunnar för godhets-knarkande idioter, ska gå i graven. Alla dessa insamlingar alltså, har de någonsin löst något? Skulle inte tro det va, för i sådana fall skulle de sluta existera och då hade en hel del personer inte haft någon inkomst längre. Sådant är enbart till för att folk ska slösa bort sina surt förvärvade pengar på ingenting egentligen. Det är ju inte så att det är dem allra rikaste som bidrar utan enbart vanlige Svensson som redan betalar bort en stor del av sin lön till exakt samma saker.
Citera
2014-12-12, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Men mig veterligen har ingen dött på grund av det inte är jämställt. Just i det här fallet så gråter hon för att HIV tydligen är männens fel, då männen i vissa kulturer och regioner har laglig rätt till kvinnors kroppar. Det är ungefär vad de pratat om nu dygnet runt i 3 dagar.

Det är med andra ord bortkastade pengar att skicka ner bromsmedicin till Afrika, negerhanar med HIV/AIDS våldtar inte färre kvinnor bara för att det finns bromsmedicin.
Senast redigerad av Dr.Oktor 2014-12-12 kl. 01:54.
Citera
2014-12-12, 02:10
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huvet
Hon får i alla fall Alexandra Pascalidou att framstå som stringent!

Haha, ja det är en utmaning! Men det är tragiskt verkligen hur genompolitiserat och vänstervridet svensk public service är. Om man lyssnar eller tittar på BBC till exempel så har de ju kontroversiella programledare men det är ju åtminstone politisk spridning på dem. Russel brand, när han var igång är väl närmast anarkist, och Jeremy Clarkson lyckas på andra sidan fältet alltid reta upp åtminstone någon minoritet - i synnerhet husvagnsägare. Och så har de Stephen Fry som man inte vet hur man ska kategorisera, mysfarbror och politiskt inkorrekt på samma gång, och så homosexuell ovanpå det.

Svensk public service är så jävla fattig egentligen, och allt prat om mångfald blir ju nästan komiskt när den egna åsiktsfloran är en extremt välansad rabatt med helt identiska, knallröda rosor, och om det mot förmodan skulle dyka upp någon maskros eller viol så rycks den upp med rötterna med en gång.
Citera
2014-12-12, 02:51
Medlem
Insomfornis avatar
Varför ska man bry sig om det här jävla jippot? Skänk pengar några gånger året runt istället, om du vill.
Citera
2014-12-12, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Så kvinnors situation i 3e världen är påhittad enligt dig?

lol, vem bryr sig om håriga araber och negresser i tredje världen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in