2014-12-10, 21:07
Medlem
Lydans avatar
Musikhjälpen sänds nu både i radio och på SVT-flow. Jag har själv skänkt ett par hundralappar, just för att jag känner att inget barn ska behöva födas med HIV. (som årets tema är)

Men det har kommit att handla om feminism. Som vanligt i regeringens propagandakanal.

Klockan 20:47 och framåt (http://www.svtflow.se/ <- Spela bak dit) så brister Linnea ut i gråt för att icke-feminister orsakar människors död.

Det som händer är att samtidigt som Linnea proklamerar att alla är feminister eftersom alla vill ha jämställdhet (det är som att säga att alla är nazister eftersom de gillar musik i min mening) kommer tårarna, och innan James Blunt drar igång ute i radioetern kommer uttalandet: "Människor dör på grund av att det inte är jämställt". Sen gråter alla i studion + någon gäst ett par minuter.

Men mig veterligen har ingen dött på grund av det inte är jämställt. Just i det här fallet så gråter hon för att HIV tydligen är männens fel, då männen i vissa kulturer och regioner har laglig rätt till kvinnors kroppar. Det är ungefär vad de pratat om nu dygnet runt i 3 dagar.

Själv tycker jag att det är religioner och kulturer som dikterar att män äger kvinnors kroppar som är problemet, och inte själva jämställdhetskampen. För som vi vet har feminister sällan yttrat några negativa tankar om religion eller subsahar kultur som eventuella problem.

Om män i Saudi våldtar är det svenska mäns fel. Och det får man så klart tycka om man vill. När Saudi blir feministiskt så är även jag övertygad om att problemen där kommer att minska. Men är feminismen verkligen rätt ände att börja med när det kommer till afrika och mellanöstern?

Är det verkligen feminism som ska lösa problemet med HIV? Är det inte bättre med öppna, demokratiska, sekulära samhällen?
Senast redigerad av Lydan 2014-12-10 kl. 21:09.
Citera
2014-12-10, 21:12
Medlem
Äh, ta det med en nypa salt. Hon var likadan på högstadiet vill jag minnas, dvs lite "speciell"
Citera
2014-12-10, 21:17
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyckle
Äh, ta det med en nypa salt. Hon var likadan på högstadiet vill jag minnas, dvs lite "speciell"

Problemet är ju att jag gillar henne, hon verkar riktigt härlig. Men när man följer hennes resa genom musikhjälpen, som vad jag förstår är hennes första programledar-engagemang, så kan man nästan följa hjärntvättningen.

Den känslomässiga beröringen man berörs av när man får höra historier runt dessa ämnen vinklas och man pekar ut feminisim som räddaren, och hennes psyke verkar inte klara av att ifrågasätta den av SR påhittade verkligheten.
Citera
2014-12-10, 21:28
Medlem
MrRasks avatar
Slog på radion lite av misstag, så hörde jag nån tjej som gråtandes be om ursäkt för att hon är vit, tjej och en massa annat.

Det var ett sånt jävla vänsterdravel så man ramlade nästan av stolen, kände mig manad att gå in här för att se om det fanns nån tråd.
Tro på tusan så var det nån som hann före mig
Senast redigerad av MrRask 2014-12-10 kl. 21:44.
Citera
2014-12-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Problemet är ju att jag gillar henne, hon verkar riktigt härlig. Men när man följer hennes resa genom musikhjälpen, som vad jag förstår är hennes första programledar-engagemang, så kan man nästan följa hjärntvättningen.

Den känslomässiga beröringen man berörs av när man får höra historier runt dessa ämnen vinklas och man pekar ut feminisim som räddaren, och hennes psyke verkar inte klara av att ifrågasätta den av SR påhittade verkligheten.

Absolut, detta är dagens mediadrev, PK som det så fint kallas.
Beträffande Linnea så har hon med all säkerhet inte blivit påverkad av detta, utan hon var redan sådan för 14 år sedan, vilket troligtvis resulterat i att hon fick förfrågan om att ställa upp i detta program. (Hand i hand så att säga)
Citera
2014-12-10, 21:37
Medlem
DesktopZquaress avatar
ja, det var ganska märkligt. Det konstigaste är hur man i sitt resonemang, som levererades i affekt iofs, kan gå från att beskriva den obefintliga jämställdheten i länder där kvinnor inte har rätt att säga nej till sex, där de våldtas som en del i krigföring till att säga att "i Sverige har vi det inte heller bra".Det är ju en helt otrolig skillnad mellan det hon först beskriver och sen den problematiken vi har här.

Sen att folk i publiken och andra inblandade börjar gråta är jävligt konstigt.
Citera
2014-12-10, 22:47
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Varför ens lyssna på PK radio? Det enda som sänds är ju propaganda. Sen att Linnea Henriksson lider av nån psykisk sjukdom bevisade hon ju i Idol om jag kommer ihåg rätt.
Citera
2014-12-10, 23:00
Medlem
Bodickers avatar
Jag häll väl med henne tills hon kom in på Sverige..... sicket trams, vilket jävla drama. Sicken flumhöna. Och så en gruppkram på slutet. Så jävla cheesy. ÄR hon full? Sådär kan man ju folk bli på en redig snefylla, lipa om orättvisor i sydamerika eller nån gammal kärlek från lekskolan.
Citera
2014-12-10, 23:06
Medlem
nnnipzs avatar
Hon har helt rätt i det hon säger om 3:e världen. Däremot när hon kom in på feminism i allmänhet och i sverige så börjar det bli tveksamt om det är lämpligt att en programledare i public service uttala sig så.
Citera
2014-12-10, 23:09
Bannlyst
Propaganda rakt igenom, börjar bli allt mer desperata?
Citera
2014-12-10, 23:19
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacelessEntity
Propaganda rakt igenom, börjar bli allt mer desperata?

Så kvinnors situation i 3e världen är påhittad enligt dig?
Citera
2014-12-10, 23:24
Medlem
Bodickers avatar
Är nog inte tredje världen han klagar över... krokodiltårar pga "ojämställdheten" i Sverige känns ju så fejk och löjlig. Visst, svenska feminister är så extremt känsliga och gillar drama och uppmärksamhet, men komigen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in