2014-12-12, 15:15
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Tycker att hon är smått patetisk. Är man så instabil ska man inte leda musikhjälpen eller liknande event.
Citera
2014-12-12, 16:36
Medlem
sxephils avatar
Jag stör mig på sånt här. Det hon gör egentligen är att fantisera ihop en bild i huvudet som hon sedan lipar över.

Inget av det hon säger är på riktigt för henne, om ni förstår vad jag menar. Det är som att böla över en film.
Citera
2014-12-12, 16:51
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Det där var väl ändå en överdrift av rang. Däremot är det sjuuuukt många snubbar som har mentaliteten att "buhu nu får man inte ens säga att en tjej är sexig utan att bli tagen för en sexist " istället för att analysera varför det är ett problem.
Är jag sexist för att jag tycker att en kvinna är sexig?
Edit: vad är det som är ett problem som skall analyseras?
Citera
2014-12-12, 17:20
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Rubrik snart i en kvällsblaska: "Linneas tal om kvinnors utsatthet hyllas".

Synopsis:
Reportrar springer omkring på nobelfesten, kör upp mikrofonerna under näsan på folk och ställer ledande frågor typ "Hur ser du på att våldtagna kvinnor smittas med HIV?", "Just nu misshandlas en kvinna till döds. Hur länge ska vi stillatigande acceptera det?" Och "Kvinnor över hela världen stängs ute från företagsstyrelser. Är inte det slöseri med resurser?". När de levererat förväntat riktiga svar kommer följdfrågan. "I Sveriges Radios insamling till förmån för HIV-smittade, 'Musikhjälpen' berättade programledaren och artisten LH om kvinnors utsatthet. Hon sa bl a 'bla-bla-bla', håller du inte med henne..?".
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2014-12-12 kl. 17:43.
Citera
2014-12-12, 17:44
Medlem
TransitGlorias avatar
Musikhjälpen tyckte tydligen krokodiltårarna var så fina att de klippte ut och la upp på youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=F4JmLnZoxSk

Hon blir inte ledsen, hörni. Hon blir ARG. Och när hon blir arg gråter hon. Eller låtsas gråta. Jag satt mest som i trans och mindes (inte utan skam) mina egna små världssamvetesföreställningar på folkhögskolan (jag pluggade dramatik ) som resulterade i berörd fjällrävenfitta så det räckte och blev över.

Kom ihåg, tjejer och killar - när ni börjar få svårt att beskriva era tankar trots att ni vet att ni tänker rätt, bli ARG! Det är inte så att ni är så hårt hjärntvättade att ni bara upprepar inlärda ideologiska floskler och att det tar uttryck i kognitiv dissonans och känslomässig affekt när ni försöker förklara hur ni tänker. Nej. Ni gråter för att ni är så jävla fina människor.
Citera
2014-12-12, 17:56
Medlem
WernerWarheads avatar
Lite off-topic men finns det någon årsredovisning för Musikhjälpen tillgänglig någonstans så man kan se vart pengarna tar vägen?

Om jag inte minns fel är Kodjo rätt insyltad i Postkodlotteriet, och de donerar väl i slutändan knappt 10% av sina intäkter?
Citera
2014-12-12, 17:59
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Musikhjälpen tyckte tydligen krokodiltårarna var så fina att de klippte ut och la upp på youtube.

Hon blir inte ledsen, hörni. Hon blir ARG. Och när hon blir arg gråter hon. Eller låtsas gråta. Jag satt mest som i trans och mindes (inte utan skam) mina egna små världssamvetesföreställningar på folkhögskolan (jag pluggade dramatik ) som resulterade i berörd fjällrävenfitta så det räckte och blev över.

Kom ihåg, tjejer och killar - när ni börjar få svårt att beskriva era tankar trots att ni vet att ni tänker rätt, bli ARG! Det är inte så att ni är så hårt hjärntvättade att ni bara upprepar inlärda ideologiska floskler och att det tar uttryck i kognitiv dissonans och känslomässig affekt när ni försöker förklara hur ni tänker. Nej. Ni gråter för att ni är så jävla fina människor.

Ahhh äntligen fick jag se det utan att behöva leta själv. Fan vad puttinuttigt det är runt 10:03

Jag tycker det är lite smaklöst att blanda in sig själv och sin egen position i allt man pratar om. Speciellt när hon tycker synd om folk, och ändå ska hon tränga sig in med sin egen ideologi och sig själv ( jag jag jag) = ( kvinnor kvinnor kvinnor) Det är så synd om MIG SJÄLV och vi måste se på världen och all ojämställdhet, dvs fixa så JAG FÅR DET BÄTTRE. Jag blir så arg på omvärlden och allt skit den håller på med, som påverkar MIG. Nu är jag satt här för att prata om AIDS och tragedier. Men varenda tragedi berör MIG och JAG VILL HA MER. Men aids är dåligt och jag förstår mig inte på alla dessa män som sätter sig på MIG och tar rätten över MITT liv... JAG måste ha jämställdhet..JAG som kvinna.

Vafan, lämna lite uppmärksamhet kvar till aidsoffer också..

Jaja hoppas ni fattar medans jag går och hämtar mer öl. För det kommer vara svårare att förstå det jag skriver snart..
Citera
2014-12-12, 18:00
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WernerWarhead
Lite off-topic men finns det någon årsredovisning för Musikhjälpen tillgänglig någonstans så man kan se vart pengarna tar vägen?

Om jag inte minns fel är Kodjo rätt insyltad i Postkodlotteriet, och de donerar väl i slutändan knappt 10% av sina intäkter?

Är Kodjo en Krösus Sork?
Citera
2014-12-12, 18:10
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackup
länken stämmer inte.

någon som funkar?

Finns nu på youtube, i alla fall minuterna som diskuteras.

Citera
2014-12-12, 18:54
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Jag tycker det är lite smaklöst att blanda in sig själv och sin egen position i allt man pratar om. Speciellt när hon tycker synd om folk, och ändå ska hon tränga sig in med sin egen ideologi och sig själv

Problemet är ju att allt hon säger först filtreras genom ideologin, där även hon som självutnämnd Medsyster blir till offer, kollektivt och retroaktivt. Att hon inte för ett ögonblick tänker åka till Afrika och propagera för jämställdhet där det faktiskt behövs spelar ingen roll. Det viktiga är att själv gå fri från vit skuld, och det gör man effektivast genom att själv bli "drabbad." Du ser ju själv hur hon gråter!

Tror det är mekanismen bakom de flesta falska upprörda godhetsappostlar som utser sig som talesmän/kvinnor åt utsatta. Gemensamt är dels att de aldrig gör eller säger något utan publik, dels undviker kontakt med sina skyddslingar. Jag skulle bli jävligt förvånad om Linnéa åkte till Kongo. Där skulle hon dels mötas av kvinnor som lider på riktigt och som skiter i hennes konstruerade medelklassvrede, dels patriarkala män fast med fel hudfärg och som inte tröstkramar försiktigt och lägger huvudet på sned när man låtsas gråta.
Citera
2014-12-12, 19:38
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Själv tycker jag att det är religioner och kulturer som dikterar att män äger kvinnors kroppar som är problemet, och inte själva jämställdhetskampen. För som vi vet har feminister sällan yttrat några negativa tankar om religion eller subsahar kultur som eventuella problem.

jag är antifeminist MEN jag reagerar på all slags ologiskt resonemang.

vilka har skapat religionerna? män.

bry dig inte om feminismen, den är ytlig och barnslig och kan inte lösa något.
det är vi män som bär ansvaret och det är vi som måste styra upp allt så det funkar som det ska.
Citera
2014-12-12, 19:44
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Är Kodjo en Krösus Sork?

koddjo är en vidrig människa! han har vanärat den Heliga Astrid i ett stand up-uppträdande och kallat henne för rasist! han borde utvisas till sin jävla negerby!!! förbannade hottentott!!! jag spottar på han!!! tvi!!!

tråkigt att precis alla problem idag ska betraktas ur feministiskt hjärntvättsperspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in