Citat:
Ursprungligen postat av
FYRB
Jag tror inte att han faktiskt tänkte börja på läkarutbildningen. Där skulle hans bristande empatiska förmåga direkt genomskådats.
Vad har läkarlinjen som inte vänner, släkt eller militären/psykologtester som inte släkt och vänner har?
Varför skulle just dom upptäcka det?
Jag tror en psykopat skulle kunna bli en ypperlig läkare.
De ska inte visa känslor, de ska bota folk.
Sen tro inte jag heller monstret skulle påbörja den utbildningen. Skulle han, mot förmodan göra det skulle han aldrig slutföra den. Hans studiehistoria spretar som en gammal pinnkam. Han har aldrig avslutat någon utbildning alls.
Det är bara ett jäkla skrytande med 2.0 HP, IQ 130. Kommit in på läkarlinjen.
Finns det bevis på allt skryt? Inte vad jag sett, allt kommer från något monstret sagt till ngn släkt/vän/arbetskamrat.[/quote]
Att vara läkare är en stor skillnad mot - att som Jonas - laga en bil som kommer in i skadat skick.
En människa är mer komplicerad helt enkelt. Du måste skapa ett förtroende läkare - patient, ställa rätt frågor, tolka svaren, gå vidare med följdfrågor, skaffa information och förstå patientens situation samt verklighet.
Nej, jag har inte sett någon dokumentation på vare sig MENSA, högskoleprovet eller antagning till läkarlinjen. Men han vill gärna framställa sig som intelligent, det har däremot framgått tydligt. Och uppenbart lyckats med.
Även om han nu skulle ha 2.0 i Högskoleprovet så är det ingen garanti att bli antagen till läkarlinjen, dessutom har dom - så vitt jag vet - intervjuer.