2014-12-14, 07:48
Medlem
andromedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeanutButterJelly
Sen kommer såklart den viktiga frågan: Vem ska stå för kostnaden att riva all skog och bygga bostäder? Finns det inte pengar till sjukvård, skola, bostäder osv hur ska man då finansiera detta?

Har tänkt på det sen jag såg hans uttalande. Menar han verkligen att steget från skog/fält till dugliga bostäder är billigt/enkelt/snabbt? Eller ska hela svenska befolkningen gemensamt ta ledigt från sina jobb för att framställa dessa bostäder tillsammans med öppna hjärtan? Eller ska han betala själv? Och sen, när flyktingar flyttat in där, då är det bara för honom att gå hem till sin egna, stora villa och låta dem klara sig själva. Vem bryr sig om framtida inkomst och språkkunskaper, det behövs väl inte? Vi kan ju gemensamt betala för varandra. Har Reinfeldt blivit kommunist? I så fall skulle jag ha lättare att förstå honom.

Har en bekant som kom till Sverige från en asiatiskt land för 1 år sen. Han är helt förvirrad kring Sveriges politik och varför man ska ta emot så många, samtidigt som det är svårt att få jobb och i princip omöjligt bostad (i Stockholm men även närliggande).
Citera
2014-12-14, 08:09
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Bängt Vetbästerberg, var såvitt jag vet först ut med "ödemarks"-filosofin, som ett sällsynt korkat argument. Hans slutsats var 35 miljoner (han satte iaf ett tak/volym), uträknat vid en jämförelse med Japans befolkningstäthet/areal. Väderförhållanden, geografiska avstånd, infrastruktur som vägar, el, vatten mm, nämnde han aldrig (förstås).

För inte så länge sen kvittrade lilla ordsprutan, centerns Annie Lööf, att 40 miljoner var hennes bud. Sannolikt en dagsaktuell uppgradering, med Japan som samma bas.

Och nu kollapsar Reinfeldt totalt, "så länge det finns plats, så varför inte ta in fler?".

Antingen så tror dom att svenska folket är så urbota dumt, att dom går på sånt dravel. Eller, så är dessa "toppolitiker" så avvanda från verkligheten, att deras imaginära värld gör dom gradvis sinnesförvirrade. I Reinflykt's fall, tror jag han borde tas om hand av psykvården. Föst hoppar han av som en skrämd mus, och tiger som muren, efter att han krossats av (sd) i valet. Nu gör karl'n ett sånt här utspel, det kan inte stå rätt till i huvudet på denne tragiske figur. Jag tror valchocken blev en slags politisk chock/stroke, som nu tar sig uttryck i dårpippi-beteende.

'Vi har dom politiker vi förtjänar' brukar det heta ibland. I så fall anledning att vara mycket bekymrad över det mentala tillståndet hos 87% av befolkningen i Sverige.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2014-12-14 kl. 08:16.
Citera
2014-12-14, 09:40
Medlem
Wittgensteins avatar
Eftersom det tydligen går att packa in hela jordens befolkning på Gotland så är det knappast någon som påstår att vi fysiskt inte har plats för fler flyktingar, åtminstone inte så länge de inte kräver att bo i någonting annat än tält, soprum eller husvagnar. Det är knappast bristen på landområden kritiken handlar om. Vilket ärkeslemfettot och massinvandringsprofeten Reinflett naturligtvis vet.
Citera
2014-12-14, 09:57
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Bängt Vetbästerberg, var såvitt jag vet först ut med "ödemarks"-filosofin, som ett sällsynt korkat argument.

Och nu kollapsar Reinfeldt totalt, "så länge det finns plats, så varför inte ta in fler?".

Undrar om inte Reinfeldt är någon sorts anarkist eller kanske smygkommunist? Extremliberaler och anarkister närmar sig varandra där cirkel sluts det vet vi, men?

Svenska glesbygden har extremt låg försörjningsgrad, det finns inga jobb, det finns inga hus, ingen infrastruktur.
Att totalt bortse från näringar som ska försörja horderna, ekonomin, arbetstillfällen, ja då är man antingen idealistisk dåre, anarkist eller kommunist.

Hur fan kan en sådan person ha varit år statsminister och åtnjutit nära 30% av folkets förtroende.
Vem är de egentliga dåren, Reinfeldt eller de som röstade på honom?
Citera
2014-12-14, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Undrar om inte Reinfeldt är någon sorts anarkist eller kanske smygkommunist? Extremliberaler och anarkister närmar sig varandra där cirkel sluts det vet vi, men?

Svenska glesbygden har extremt låg försörjningsgrad, det finns inga jobb, det finns inga hus, ingen infrastruktur.
Att totalt bortse från näringar som ska försörja horderna, ekonomin, arbetstillfällen, ja då är man antingen idealistisk dåre, anarkist eller kommunist.

Hur fan kan en sådan person ha varit år statsminister och åtnjutit nära 30% av folkets förtroende.
Vem är de egentliga dåren, Reinfeldt eller de som röstade på honom?

Husrum finns det ju! De kan ta över våra församlingshem, bygdegårdar, vackra sådana! Än så länge..
förstöra dem till oigenkännlighet, ett minne blott..
Citera
2014-12-15, 10:00
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horvalp
Exakt, det är problemet. Därför måste staten ställa krav på de och inte tillåta att de flyttar till segregerade områden.

Men hur ska de kunna bosätta sig i min kommun då? De har inga pengar, inget jobb och några hyreslägenheter finns inte. Hur ska de kunna köpa sig en mångmiljonvilla?
Citera
2014-12-15, 10:08
Medlem
Såg ni Anna Kinberg Batra på morgon soffan här om dagen? Hon verkar vara ännu mer positiv inställd till massinvandring än Reinfeldt. Blir hon statsminister, kommer den extrema massinvandringen att öka ännu mer.
Citera
2015-04-12, 21:35
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Trots att Reinfeldt har varit borta från politiken ett tag nu så har han fortfarande idiotin i sig.

Nu råder han alla att flyga över den svenska landsbygden för att se hur mycket plats vi har

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/s...cle19980783.ab

Citat: Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig.

Jag personligen är ju av den åsikten att oavsett hur mycket yta vi har i Sverige så har vi en ekonomi att tänka på också. Jag tror inte att det funkar så att bara man har plats rent ytmässigt så kan man stoppa in folk där. Men då är ju jag inte en politiker...

Så har Reinfeldt rätt? Är det så enkelt att yta är lika med plats?

Ofta. Oroväckande ofta så gör politiska ledare ungefär samma uttalanden i sina respektive länder. Samma vokabulär och samma lögner. Just den här grejen trodde jag faktiskt att Reinfeldt var unik med då den är så puckad.

Tji fick man:

http://www.express.co.uk/news/politi...n-not-too-high

Citat:
Britain's 'huge green spaces' means immigration is NOT too high, says ex Labour minister
...
The would-be London Mayor insisted the UK did not have too many immigrants.

“If you look at our population, it can manage, there are huge green spaces in the country where there aren’t immigrants,” he told BBC Breakfast. “It’s not too high, it’s not.”

Vad är egentligen oddsen att två ledare utan samröre med varandra för fram snarlika och idiotiska resonemang? Känns ju helt osannolikt. Att vissa kodord förs över mellan länder är ju uppenbart. Men den här typen av cp-resonemang?
Citera
2015-04-12, 21:38
Medlem
TheDarkCats avatar
Reinfeldt '' Öppna era hjärtan '' Öppna era hjärnor ist och inse att vi inte kan ta emot hur många som helst.
Citera
2015-04-13, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Såg ni Anna Kinberg Batra på morgon soffan här om dagen? Hon verkar vara ännu mer positiv inställd till massinvandring än Reinfeldt. Blir hon statsminister, kommer den extrema massinvandringen att öka ännu mer.

Det är bra. mycket bra. Hade varit värre om hon låtsades vara kritisk till invandring för att få alla nyttiga idioter att tro på henne och tänka "ja men va bra då slipper jag rösta på sd då!"

Valnatten 2018 har moderaterna förlorat andraplatsen.
Citera
2016-12-03, 12:10
Medlem
Det visar sig att Reinfeldt fick rätt till slut-det finns plats för fler i skogen
Citat:
Barn röjda av socialtjänsten gömmer sig i skogen
http://www.sydsvenskan.se/2016-12-03...r-sig-i-skogen
Citat:
Är Sverige fullt? ....Där finns oändliga......skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig. De som hävdar att landet är fullt, de bör visa var det är fullt, säger Fredrik Reinfeldt
http://www.svd.se/reinfeldt-fler-flyktingar-far-plats
Citera
2016-12-03, 15:15
Medlem
Ober-sturm-bahn-fuhrers avatar
Många gnällde på att Palme var en förrädare..

Reinfeldt har tagit sin roll som landsförrädare..
Det riktiga Sverige hatar Reinfeldt....

Reinfeldt öppnade inte bara entrédörren till Sverige, han öppnade bakdörren och allt han kunde för att få in billig invandrar/flykting-arbetskraft till riskkapitalisterna..

Reinfeldt har get sin arv till Sverige.. Att sänka lönerna för vanliga svenska arbetare som måste konkurrera med billig arbetskraft.
(Så var iallafall planen)
Senast redigerad av Ober-sturm-bahn-fuhrer 2016-12-03 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in