2014-12-11, 22:08
Medlem
irishrages avatar
Reinfeldt begår ett tankefel eller så far han med osanning. Det är en gammal klyscha att "Sverige är ett stort land, då kan vi ta emot många invandrare". Ytan har inget med hur många invandrare vi kan ta emot utan infrastrukturen. Men han utnyttjar att det finn godtrogna och mindre tänkande människor.
Citera
2014-12-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Reinfeldt begår ett tankefel eller så far han med osanning. Det är en gammal klyscha att "Sverige är ett stort land, då kan vi ta emot många invandrare". Ytan har inget med hur många invandrare vi kan ta emot utan infrastrukturen. Men han utnyttjar att det finn godtrogna och mindre tänkande människor.

Precis det jag menade med mitt sista inlägg. Han har inget till övers för random väljare och tror
att dom ska tro på det.

Med samma logik så är ju jorden långt ifrån överbefolkad, för att vi har ju plats för alla. Men hur många tror att vi skulle kunna vara 25 miljarder människor( vi har ju plats ) , som lever på i-lands nivå, och att det skulle funka i längden ?
Citera
2014-12-11, 23:47
Medlem
horvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunhild-k
Och du menar att med den här massinvandringen skapas inte ENORMA KLASSAMHÄLLEN SAMT SEGREGATION?

Om du läser mina tidigare inlägg så kan du se att jag redan svarat på det. Jo det skapas segregation och en ny underklass har skapats. Anledningen till detta är för att alla kommuner inte hjälper till, moderatstyrda kommuner är duktiga på att säga nej. Detta gör så att S-styrda kommuner måste ta emot fler, och det är då det skapas kaos.

Om alla kommuner kunde dela på de 100 000 som kommer varje år så skulle det inte vara som det är idag. Vissa kallar det för tvångsintegrering, eftersom det då är staten som kommer bestämma vart alla invandrare ska bo. Men det är det enda sättet för att integrationen ska fungera. Vänsterpartiet är det enda partiet som företräder detta.
Citera
2014-12-12, 11:39
Medlem
Men...

Upprepar än en gång. Reinfeldt är en köpt lakej som följer zionistagendan rörande inte minst mångkulturen. Han struntar i hur det går för Sverige. Varför i hela friden skulle det gå bra för ett land som tar emot alla möjliga "ointegrerbara" i nästan obegränsad skala?

Göran Persson hade rätt i det han sa om Reinfeldt än gång. Dvs. att det inte fanns någon värme hos honom.
Senast redigerad av yegori 2014-12-12 kl. 12:32.
Citera
2014-12-12, 12:13
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horvalp
Om du läser mina tidigare inlägg så kan du se att jag redan svarat på det. Jo det skapas segregation och en ny underklass har skapats. Anledningen till detta är för att alla kommuner inte hjälper till, moderatstyrda kommuner är duktiga på att säga nej. Detta gör så att S-styrda kommuner måste ta emot fler, och det är då det skapas kaos.

Om alla kommuner kunde dela på de 100 000 som kommer varje år så skulle det inte vara som det är idag. Vissa kallar det för tvångsintegrering, eftersom det då är staten som kommer bestämma vart alla invandrare ska bo. Men det är det enda sättet för att integrationen ska fungera. Vänsterpartiet är det enda partiet som företräder detta.

Att fler kommuner delar upp nyanländna mellan sig förändrar inte något i det stora hela. Det är när de nyanlända ska ut i kommunerna som de självmant söker sig till sina landsmän och familjemedlemmar. Helt förståeligt. Man vill självklart bo med människor som liknar en, talar samma språk och delar ens värderingar.

Ta min kommun som exempel. Kranskommun till en av Sveriges största städer. Vi tar knappt emot några alls. Det är på gång med ett par boenden men det finns inga hyresbostäder öht. Bara mångmiljonvillor och några svindyra bostadsrätter inne i centrum.

Därför bryr jag mig föga om de startar ett par skäggbarnshem. Jag vet att så fort pengarna är slut, systemet kollapsat och stället får klappa igen så försvinner de boende in i storstädernas förorter och friden återställs här hemma.
Citera
2014-12-12, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage

Nja, jag tror inte att han kan vara så extremt korkat. Så svaret måste vara att han ljuger.
Citera
2014-12-12, 14:51
Medlem
SweClans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horvalp
Vissa kallar det för tvångsintegrering, eftersom det då är staten som kommer bestämma vart alla invandrare ska bo. Men det är det enda sättet för att integrationen ska fungera. Vänsterpartiet är det enda partiet som företräder detta.

Men alla som är för massinvandring brukar hävda att alla ska få bo vart dom vill som försvar för att alla ska få komma hit, droppar du det nu? Det är kanske inte så viktigt i det här fallet?
Citera
2014-12-12, 22:29
Medlem
Bohems avatar
http://www.ladda-upp.se/bilder/wqarrcvqgcdjh/

Saxade denna för ett tag sedan. Kul när två olika artiklar bredvid varandra inte alls passar ihop

Reinfeldts "det finns plats" och nedanför "rekordmånga tvingas söka hjälp för att få bostad".
Citera
2014-12-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Jag är beredd att hålla med. Undrar vad syftet är. Alternativt har han spårat ur fullständigt och blivit galen. Kanske Filippa bedrog honom för Jimmie?

Haha kan vara så!!
Citera
2014-12-13, 17:32
Medlem
horvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Att fler kommuner delar upp nyanländna mellan sig förändrar inte något i det stora hela. Det är när de nyanlända ska ut i kommunerna som de självmant söker sig till sina landsmän och familjemedlemmar. Helt förståeligt. Man vill självklart bo med människor som liknar en, talar samma språk och delar ens värderingar.

Ta min kommun som exempel. Kranskommun till en av Sveriges största städer. Vi tar knappt emot några alls. Det är på gång med ett par boenden men det finns inga hyresbostäder öht. Bara mångmiljonvillor och några svindyra bostadsrätter inne i centrum.

Därför bryr jag mig föga om de startar ett par skäggbarnshem. Jag vet att så fort pengarna är slut, systemet kollapsat och stället får klappa igen så försvinner de boende in i storstädernas förorter och friden återställs här hemma.

Exakt, det är problemet. Därför måste staten ställa krav på de och inte tillåta att de flyttar till segregerade områden.
Citera
2014-12-13, 17:49
Medlem
Då tycker jag aTT han kan ställa sin kvart till förfogande för dessa flyktingar
Haffa
Citera
2014-12-13, 18:35
Medlem
Adam211s avatar
Det är väl känt att han säger en sak men egentligen tycker något annat. Många moderater är ju Sverigedemokrater egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in