2014-12-07, 05:54
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Trots att Reinfeldt har varit borta från politiken ett tag nu så har han fortfarande idiotin i sig.

Nu råder han alla att flyga över den svenska landsbygden för att se hur mycket plats vi har

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/s...cle19980783.ab

Citat: Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig.

Jag personligen är ju av den åsikten att oavsett hur mycket yta vi har i Sverige så har vi en ekonomi att tänka på också. Jag tror inte att det funkar så att bara man har plats rent ytmässigt så kan man stoppa in folk där. Men då är ju jag inte en politiker...

Så har Reinfeldt rätt? Är det så enkelt att yta är lika med plats?
Citera
2014-12-07, 05:58
Medlem
Haha det här mongot har alltså lett Sverige i åtta år.
Senast redigerad av JevlaTomteVerkstad 2014-12-07 kl. 06:51.
Citera
2014-12-07, 06:02
Medlem
Därför förlorade Moderaterna valet
Citera
2014-12-07, 06:03
Medlem
Opibusques avatar
Det skulle rymmas väldigt många människor i Norden, speciellt Sverige. Hela världens befolkning skulle rymmas på Öland t.ex, ifall varje människa får typ en kvadratmeter var att stå på. Vad är det att fundera över? Bjud hit hela världen nu.

Hur många människor skulle rymmas i Reinfeldts bostad undrar jag däremot?
Citera
2014-12-07, 06:07
Medlem
Ruinsvält har ju fått en psykos för fan. Antagligen har han sugit blattekuk någonstans i någon förort och blivit hooked. Han jämställer alltså ett lands yta med hur mycket bidrag skattebetalarna är villig att betala för de muslimska bidragsparasiterna..
Citera
2014-12-07, 06:13
Medlem
Ode-Ns avatar
Som ts säger så är ytan den lilla frågan.
Självklart går det inte att ta emot folk, om det inte finns plats. Men att det finns plats betyder då rakt inte att man kan ta emot folk.
Menar Reinfeldt och co tex att dom ska bo i skogen och på fälten?
Om inte, hur ska bostäderna byggas för att dom ska bo där?

Det som jag irriterade mej mest på var att han tar så för givet att det svenska landskapet ska ges bort till utlänningar.
Det finns folk som odlar på fälten, och brukar skogen.
Skogen som är en av Sveriges största inkomstkälla. Den ska vi alltså skövla ner för att ge plats till icke-svenskar?
Citera
2014-12-07, 06:14
Medlem
studentrolands avatar
Det låter lite grann som inställningen en del kungar hade, t.ex. Karl IX, när de via skattelättnader lät finländska svedjebrukare kolonisera de ödsliga skogstrakterna...

http://www.genealogi.se/wiki/index.php/Svedjefinnar

Angående ytan finns det ju annars inga begränsningar alls i Sverige, eftersom hela världens befolkning ju faktiskt får plats på öland...

http://illvet.se/manniskan/kan-hela-...ta-pa-bornholm
Citera
2014-12-07, 06:16
Medlem
RemeronDreamss avatar
Den mannen....jag tror på allvar att han kommer att sluta sina dagar på sinnessjukhus.

Hans far är ju alkis och verkar ha vissa psykiska åkommor, ena grabben har ju enligt uppgift varit intagen för drogrelaterade problem och flera säger att han minst har någon bokstavssjukdom. Det finns ju ofta ett ärftligt drag kring sinnessjukdom. Det låter tyvärr alltmer rimligt att vi har haft en psykiskt sjuk man som statsminister.

För Moderaterna som parti var det där ett uttalande som inte kunde komma mer olägligt. Just när man var på väg upp, det här skulle jag säga är minst fem procent ner i valet i mars. Han för något slags enmanskrig mot det svenska folket, mycket märkligt.
Senast redigerad av RemeronDreams 2014-12-07 kl. 06:20.
Citera
2014-12-07, 06:18
Medlem
tzjs avatar
Där försvann nog en eller två procent av moderaternas väljare. Irrelevant iakttagelse av Reinfeldt.
Skulle man välja att befolka landet med själva ytan som utgångspunkt, så får man nog räkna lite på vad den infrastruktursatsningen skulle kosta.
Citera
2014-12-07, 06:26
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Fält och skogar?

Jag tror det behövs jobb. Vi har en bostadskris och vår befolkning ökar mer än vad det byggs bostäder varje år. Sedan importerar vi även 50% av all vår livsmedel. Vad skulle hända om vi var lika fattiga som Afrika?
Citera
2014-12-07, 06:32
Medlem
RemeronDreamss avatar
Om det bara handlade om yta så finns det massor med länder i Afrika som är glest befolkade. Den här mannen har fått invandring på hjärnan, det är en klar psykos hos honom.
Citera
2014-12-07, 06:34
Medlem
rumpgass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Där försvann nog en eller två procent av moderaternas väljare. Irrelevant iakttagelse av Reinfeldt.
Skulle man välja att befolka landet med själva ytan som utgångspunkt, så får man nog räkna lite på vad den infrastruktursatsningen skulle kosta.
Han kanske håller på lag Löfven i kommande val, för Reinfeldt är det nog inte längre partifärgen som avgör utan resultatet som räknas. Glöm inte att både Reinfeldt och Löfven är Bilderbergare, så dom har sas samma uppdragsgivare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in