Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-14, 09:05
  #25
Medlem
Miys avatar
Har under åren samlat på mig väldigt mycket "kristaller" de där som samlas
längst ner i grindern om man har en med uppsamlare. Kan jag göra olja mha dessa?
Citera
2018-12-14, 10:51
  #26
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Har under åren samlat på mig väldigt mycket "kristaller" de där som samlas
längst ner i grindern om man har en med uppsamlare. Kan jag göra olja mha dessa?
Ja.
Citera
2018-12-14, 14:09
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
bumpar i hopp om att någon kan svara på min väldigt simpla fråga. Måste bladen och växtdelarna vara torkade innan man påbörjar processen eller går det bra att ta dom som dom är??

Mvh


När jag skördar så friserar jag alltid plantorna innan jag torkat dom, tycker det är enklare.
Fryser ned blad och stammar helt färska. Detta låter jag sedan dra i kokosfett eller vanligt smör
under en lång tid på låg värme.
Går alldeles utmärkt att göra på torrt med, men är inte att föredra då mycket terpener förlorar
smak och karaktär efter torkning. Jag tycker om smaken av cannabis terpener i mitt smör.

Det får dessutom en väldigt fin grön färg då man använder fresh frozen leaves.

Detta är det absolut mest populära sättet i USA. Fresh Frozen is the way to go.
Citera
2019-01-11, 22:17
  #28
Medlem
Använd inte aceton, använd ren sprit istället (t.ex läkarsprit).
Citera
2019-03-24, 11:28
  #29
Medlem
Tjernobyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Använd inte aceton, använd ren sprit istället (t.ex läkarsprit).



Skulle det möjligtvis fungera med Isopropanol?
Citera
2019-03-25, 09:47
  #30
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjernobyl
Skulle det möjligtvis fungera med Isopropanol?

Använd butangas, det är ju lätt tillgängligt som fan.
Men var då jävligt noga med processen, har för mig att det lätt kan smälla. Oljan det ger ska vara helt överlägsen allt! Man blir då sjukt bäng på det, jag har bara testat det en gång och då tog jag lite för mycket och däckade.
Citera
2019-03-25, 17:15
  #31
Medlem
Ja utvinning med butangas kan vara farligt så se till att du vet vad du gör. Det finns flera som fått sina ansikten och hem förstörda.
Citera
2019-03-25, 21:03
  #32
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Använd inte aceton, använd ren sprit istället (t.ex läkarsprit).
Etanol dunstar väldigt långsamt jämfört med aceton.
Citat:
Ursprungligen postat av Tjernobyl
Skulle det möjligtvis fungera med Isopropanol?
Jag har testat detta, men haschet blev sämre än med aceton. Lite torrare och smuligare.
Citera
2019-03-25, 22:25
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjernobyl
Skulle det möjligtvis fungera med Isopropanol?

Absolut, fungerar utmärkt.

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Etanol dunstar väldigt långsamt jämfört med aceton.

Jag har testat detta, men haschet blev sämre än med aceton. Lite torrare och smuligare.

Då gör du fel, hascholja kan inte och ska inte vara smulig.
Citera
2019-09-15, 12:32
  #34
Medlem
Hej. Jag besitter alltså en del trim och möjligheten att införskaffa mer. Även buds och i utbyte emot pengar häg kvalité olja/buds/brun.

Enligt min tolkning av tråden så kan jag alltså konvertera detta trimmet till hash gentemot olja.

Jag har sparat detta i tanke om att kunna nyttja till smör eller dyl, men känns jobbigt och jag vill ha en rökbar produkt så tänkte om jag kunde köpa t.t.ex 5g 80% thx olja och sedan mixtra med t.t.ex 45g trim och skapa en ok hash o röka dagligen?

Nu idag/imorgon vill jag dock helhjärtat testa att Konverterat det ni sett på bilden till antagligen olja eller hash.
Jag har läst om aceton metoden, vilket skulle innebära att jag trimmar klart detta för att sedan införskaffa en metal cylinder (typ kaffetermos) och lägger i samtligt trim, aceton varpå jag repetivt skakar tills sen kväll?

Vill helst undvika butan metoden men är öppen för förslag samt tips, kommer hålla er uppdaterade och förhoppningsvis producera ny produkt veckovis. Kanske för att en vacker dag slå ihop allt? =P

Tacksam för svar på förhand, fortsätter att blenda allt detta inkl. Kvistar då jag läste (hela tråden) och det ansågs vara ok.
Citera
2019-09-16, 22:53
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Använd butangas, det är ju lätt tillgängligt som fan.
Men var då jävligt noga med processen, har för mig att det lätt kan smälla. Oljan det ger ska vara helt överlägsen allt! Man blir då sjukt bäng på det, jag har bara testat det en gång och då tog jag lite för mycket och däckade.

Håller med dig. Har både gjort olja på eget odlat weed, och även saker man köpt på gatan.
Det som givit bäst resultat har vart med butangas.
Skiten man får av Aceton är inte ens nära lika bra som grejjerna man får av butangas metoden.
Dom gånger jag kört Aceton så har det blivit en brun/röd/svart aktig olja. Helt okej potens, men absolut inget dunder.
Butangas metoden dock så har jag imprincip fått "gult" shatter/wax liknande grejjer som vart minst X2 gånger bättre än det man får av aceton.
Jag antar att butangasen tar med sig mindre terpener och allt annat trams man inte vill åt,
Medans aceton tar med sig väldigt mycket från växten, tex klorofylll och mycket annat som inte ens ger något form av rus.
Citera
2019-09-17, 09:46
  #36
Medlem
Funkar det med bensin?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback