Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-09-18, 10:59
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Håller med dig. Har både gjort olja på eget odlat weed, och även saker man köpt på gatan.
Det som givit bäst resultat har vart med butangas.
Skiten man får av Aceton är inte ens nära lika bra som grejjerna man får av butangas metoden.
Dom gånger jag kört Aceton så har det blivit en brun/röd/svart aktig olja. Helt okej potens, men absolut inget dunder.
Butangas metoden dock så har jag imprincip fått "gult" shatter/wax liknande grejjer som vart minst X2 gånger bättre än det man får av aceton.
Jag antar att butangasen tar med sig mindre terpener och allt annat trams man inte vill åt,
Medans aceton tar med sig väldigt mycket från växten, tex klorofylll och mycket annat som inte ens ger något form av rus.
Varför i hela friden skulle man inte vilja ha med sig terpener vid en extraktion???

Kör butan i en ståltermos, https://www.thcfarmer.com/threads/ho...thermos.63788/

Glöm inte att göra en ordentlig "purge" efter för att få bort all butan, då behövs en vakuumkammare + pump.
Citera
2020-04-15, 16:41
  #38
Medlem
Bumpar tråden lite med en fråga i pandemin!

Har en fin liten glasburk med glaslock, denna har haft x antal gram grönt i sig och därmed fastnat en massa(jädra massa) kief på kanterna. Min fråga är nu, kan man hälla ner lite aceton/isopropyl skaka runt sedan hälla ut låta dunsta? Har även kvistar och dylikt att ta tillvara på.

Mvh
Citera
2020-04-15, 18:15
  #39
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abius
Bumpar tråden lite med en fråga i pandemin!

Har en fin liten glasburk med glaslock, denna har haft x antal gram grönt i sig och därmed fastnat en massa(jädra massa) kief på kanterna. Min fråga är nu, kan man hälla ner lite aceton/isopropyl skaka runt sedan hälla ut låta dunsta? Har även kvistar och dylikt att ta tillvara på.

Mvh

Absolut, funkar mcket bra. Shake that jar bo
Citera
2020-05-13, 22:41
  #40
Medlem
Har trim/kief m.m. men tänkte även kolla om jag kanske borde slänga i ca 40-50g rökt grönt? Det är vapeat. Lite spår av grönt finns även, men mycket är helt brunt. Ska jag slopa eller chansa?
Citera
2020-05-13, 23:27
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallert
Har trim/kief m.m. men tänkte även kolla om jag kanske borde slänga i ca 40-50g rökt grönt? Det är vapeat. Lite spår av grönt finns även, men mycket är helt brunt. Ska jag slopa eller chansa?


Kör hårt, mitt experiment lyckades fint

Glöm inte skaka åh lätta på trycket !
Mvh
Citera
2020-11-13, 19:50
  #42
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Fler som använder closed-loop BHO? Betydligt dyrare men säkrare för alla inblandade.

https://kdlabequipment.com/uploads/a...25154P5557.jpg
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback