Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-06, 17:30
  #1
Medlem
Varit hård och seg i magen, gick på toa och det sved lite i stjärthålet innan och fick ut en seg korv. Den var brun och fin, när jag sen torkar mig sved det som inåthelvete, kom jätteljust blod och torkade två gånger sen var det borta. Har alltid haft problem med magen, troligen ibs men nu var det inte blod i bajset utan vid analen, har försökt inspektera men ser inget. Vad kan det vara?
__________________
Senast redigerad av sweatlok 2014-12-06 kl. 17:34.
Citera
2014-12-06, 17:33
  #2
Medlem
lithionits avatar
mindre blödningar är helt ofarligt, speciellt om det är klarrött blod för då kommer det högst troligen från ändtarmen.

Om du däremot får svart föring eller avföring med mörkt blod i finns det anledning till oro.
Citera
2014-12-06, 17:35
  #3
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweatlok
Varit hård och seg i magen, gick på toa och det sved lite i stjärthålet innan och fick ut en seg korv. Den var brun och fin, när jag sen torkar mig sved det som inåthelvete, kom jätteljudc

Jag är lite osäker på vad du menar med "jätteljudc", du har ju fått hemorojder förstår du väl. Om du inte hade oväntat besök förstås.
Citera
2014-12-06, 17:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -.VindictivE.-
Jag är lite osäker på vad du menar med "jätteljudc", du har ju fått hemorojder förstår du väl. Om du inte hade oväntat besök förstås.

Sorry mobilen strulade, är hypokondriker så det skriker om det.
Citera
2014-12-06, 17:50
  #5
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweatlok
Sorry mobilen strulade, är hypokondriker så det skriker om det.
Du behöver inte oroa dig denna gång men jag tycker absolut att du ska se över vad du äter när du nu vet att du har en kinkig mage. Köp hem plommon, färska och såna där mjuka torkade katrinplommon. Finns även i juiceform. Tomater är mycket bra om du får i dig varje dag. Sköt om din mage för det är alltid lättare att förebygga än att bota.
Citera
2014-12-06, 17:52
  #6
Medlem
omfgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweatlok
Varit hård och seg i magen, gick på toa och det sved lite i stjärthålet innan och fick ut en seg korv. Den var brun och fin, när jag sen torkar mig sved det som inåthelvete, kom jätteljust blod och torkade två gånger sen var det borta. Har alltid haft problem med magen, troligen ibs men nu var det inte blod i bajset utan vid analen, har försökt inspektera men ser inget. Vad kan det vara?


låter som hemorojder
Citera
2014-12-06, 18:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Du behöver inte oroa dig denna gång men jag tycker absolut att du ska se över vad du äter när du nu vet att du har en kinkig mage. Köp hem plommon, färska och såna där mjuka torkade katrinplommon. Finns även i juiceform. Tomater är mycket bra om du får i dig varje dag. Sköt om din mage för det är alltid lättare att förebygga än att bota.

Bor själv och har blivit sjukt lat sen jag blev dumpad av mitt ex för en månad sen, tror jag har ätit mackor med ost varje dag i en månad nu, ibland en pizza eller en burgare. Tomater avskyr jag och plommon får man väll rännskita av?
Citera
2014-12-07, 06:28
  #8
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweatlok
Bor själv och har blivit sjukt lat sen jag blev dumpad av mitt ex för en månad sen, tror jag har ätit mackor med ost varje dag i en månad nu, ibland en pizza eller en burgare. Tomater avskyr jag och plommon får man väll rännskita av?
Möjligen får man rännskita om man äter många. Du får se till att äta lagom mängd.

Synd att du inte gillar tomater. De är väldigt nyttiga för hälsan, speciellt för män då de minskar risken för prostatacancer.

http://webnews.textalk.com/dagens-ha...r-mums-for-man
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback