• 1
  • 2
2014-12-05, 15:38
Medlem
Tjena, första inlägget här.
Väljer att lägga den här tråden på Org. krim. för att det verkar som att grabbarna med koll hänger här.

Det jag undrar är vad gör gubbarna i Sofia Hogs och Denvers nuförtiden?
Då menar jag inte ungtupparna utan grabbarna som var med på 70- & 80-talet, bl.a. Dollar Sullivan, Ove Brandt, Fladder (vila i frid, någon som vet vart han är begravd?), Matte, Hasse, Kalle & Hunte och såklart grabbarna från Denvers; Ubbe, Micke, Håkan osv.
Anledningen att jag undrar är mest för farsans skull, han var med i Sofia på 70-talet och hängde även en hel del med Denvers, står lite om honom i deras hemsida (Calle Linkan).
Så kortfattat; vad gör gubbarna idag? Hur gick det för dem? Och är det några av dem som är avlidna skulle jag gärna vilja ha reda på när, hur och var, och även vart dem ligger begravda.
Danke
Citera
2014-12-05, 16:05
Medlem
Starobrnos avatar
Kan inte bidra med info om grabbarna, för jag har aldrig känt dom. Men jag var på Sofia Hogs 15(?)-årsjubileum, en utomhusfest, tror Sky High var där och spelade, har aldrig sett så många däckade människor, många bra band och god stämning och mycket bira. Synd att inte alla fick uppleva det ...
Citera
2014-12-05, 18:19
Bannlyst
Kalle kör väl lastbil vad jag vet. Om det nu är samma Kalle som du tänker på.
Citera
2014-12-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuhlmeyn
Kalle kör väl lastbil vad jag vet. Om det nu är samma Kalle som du tänker på.

Vore kul om det är samma kille, är han runt 64-65?
Citera
2014-12-05, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvinfine
Vore kul om det är samma kille, är han runt 64-65?

Nej han är yngre. Fel Kalle med a o.
Citera
2014-12-06, 09:32
Medlem
Cajan, Martin och Lucke är kvar i Sofia. Titos bor i Malmö, Böning är inte med men hänger där ibland tror jag. Jag brukar gå på deras fester lite då och då.Sommarfesten brukar alltid vara i mitten på augusti och då kan du ju alltid gå dit och träffa dom som finns kvar.
Citera
2014-12-07, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bikbok
Cajan, Martin och Lucke är kvar i Sofia. Titos bor i Malmö, Böning är inte med men hänger där ibland tror jag. Jag brukar gå på deras fester lite då och då.Sommarfesten brukar alltid vara i mitten på augusti och då kan du ju alltid gå dit och träffa dom som finns kvar.

Stort tack för informationen!
Citera
2014-12-07, 01:04
Medlem
Ett hett tips: http://sofiahogs.se/medlemmar/
Citera
2014-12-07, 17:11
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffopiffo
Ett hett tips: http://sofiahogs.se/medlemmar/
Trevligt att se att det fortfarande finns MC-gäng som kör motorcykel. Det där är onekligen något annat än det man ser grisarna i HA åka runt på nuförtiden, ocharmiga Hondaliknande saker med nylonrem istället för kedja. Som de länkade Facebookbilderna i inlägget strax ovan. USCH!!
Citera
2014-12-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Trevligt att se att det fortfarande finns MC-gäng som kör motorcykel. Det där är onekligen något annat än det man ser grisarna i HA åka runt på nuförtiden, ocharmiga Hondaliknande saker med nylonrem istället för kedja. Som de länkade Facebookbilderna i inlägget strax ovan. USCH!!

Det som är lite kul är att de byggde de som de ville ha de från början. Glidit runt i snart 50 år utan att göra några större förändringar. Snacka om old school.
Citera
2014-12-08, 00:32
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffopiffo
Det som är lite kul är att de byggde de som de ville ha de från början. Glidit runt i snart 50 år utan att göra några större förändringar. Snacka om old school.
Verkligen! Ett MC-gäng värt namnet. Så otroligt mycket coolare än pundargängen med sina 1 %-romber.
Citera
2014-12-08, 01:26
Medlem
Douche-chills avatar
Är dessa verkligen att räkna som "organiserad brottslighet"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in