• 1
  • 2
2005-09-17, 21:37
Medlem
Mysonoxens avatar
Skulle käka med ett par polare på O' Learys nya restaurang på Centralen häromdagen.

Det var fan i mej det värsta skit jag ätit i hela mitt liv!

Maten var under all kritik enligt undertecknad och samtliga i mitt sällskap och tydligen var även personal och stämning också i bott, något vi fick erfara då vi lämnade stället och en backpacker blev bryskt avvisad av den fjollige utkastaren för att han bar blåjeans.

Jag har aldrig gillat de få O' Learys ställena jag besökt innan (hög snobbfaktor som inte hör hemma i konceptet "Sports bar", lär er av New York och Londons sportbarer där arbetarklassen hänger) men det här tog priset!

Ät inte här för käket duger inte ens till svinföda!

(man kanske skulle ha en klistrad tråd om var man inte ska äta här i Sverige också...)
Citera
2005-09-17, 21:54
Medlem
Bråkmakarns avatar
Låter inte kul.

Vad var det för fel på maten?
Citera
2005-09-17, 22:10
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Låter inte kul.

Vad var det för fel på maten?

Revbensspjällen jag beställde var t.ex. genomtorra, trots att de försökte dölja denna fadäs med BBQ-sås.

Uppvärmda 25 ggr i en mikro smakade det som.
Citera
2005-09-17, 22:29
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Revbensspjällen jag beställde var t.ex. genomtorra, trots att de försökte dölja denna fadäs med BBQ-sås.

Uppvärmda 25 ggr i en mikro smakade det som.
Dåligt, går man ut och äter så vill man ju att det ska vara bra.
Men då vet du ju i alla fall var du inte ska gå i fortsättningen..
Citera
2005-09-17, 22:34
Medlem
Bottenskraps avatar
Hmm, jag antar att det skiljer sig från ställe till ställe, men de o'learys jag frekventerat (Växjö och Uppsala) har i alla fall varit bra. Har alltid gillar deras burgare, och det har aldrig hänt att jag blivit avvisad p.g.a klädsel. Att bete sig så som du beskriver är ju givetvis för jävligt, dock- dit skulle jag heller aldrig mer gå om jag var du.
Citera
2005-09-17, 22:34
Medlem
Citat:

Maten var under all kritik enligt undertecknad och samtliga i mitt sällskap och tydligen var även personal och stämning också i bott, något vi fick erfara då vi lämnade stället och en backpacker blev bryskt avvisad av den fjollige utkastaren för att han bar blåjeans.
Gäller denna snobbighet på O'learys generellt?
I så fall hade jag tur då jag blev insläppt på O'learys bredvid first Hotell Amaranten (kan ej beskriva närmare, är inte särskilt hemma i sthlm) iklädd söndergående jeans och en ful jävla rutig kavaj inhandlad på myrorna.

För övrigt tyckte jag att det var ett riktigt trevligt ställe, visserligen drack vi bara, men det var helt ok. Enda problemet jag upplevde var att det sved lite i plånboken.
Citera
2005-09-17, 22:36
Medlem
Bottenskraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
I så fall hade jag tur då jag blev insläppt på O'learys bredvid first Hotell Amaranten (kan ej beskriva närmare, är inte särskilt hemma i sthlm) iklädd söndergående jeans och en ful jävla rutig kavaj inhandlad på myrorna.

För övrigt tyckte jag att det var ett riktigt trevligt ställe, visserligen drack vi bara, men det var helt ok. Enda problemet jag upplevde var att det sved lite i plånboken.

Ja, det känns lite bizarrt med en sportbar med dresscode.. Om man bär sitt lags matchtröja, måste man ha svarta skor och kavajbyxor till det..? Eller släpper de inte in folk med matchtröjor?
Citera
2005-09-18, 01:22
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Dåligt, går man ut och äter så vill man ju att det ska vara bra.
Men då vet du ju i alla fall var du inte ska gå i fortsättningen..

Ja jag tar det som lärpengar...
Citera
2005-09-18, 01:24
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker

Jag misstänker att det kan vara olika från restaurang till restaurang. Men snobbstämpeln har etablissemanget på så många olika håll att man börjar tveka angående affärsidén...
Citera
2005-09-18, 01:27
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenskrap
Ja, det känns lite bizarrt med en sportbar med dresscode.. Om man bär sitt lags matchtröja, måste man ha svarta skor och kavajbyxor till det..? Eller släpper de inte in folk med matchtröjor?

Ja, hehe, det var onekligen bizarrt med den där stackars backpackern.

Kanske O' Learys borde rikta in sig på sporter som tilltalar den publik man söker locka.

Men nog låter det trist med golf, hästdressyr, konståkning och hästpolo på storbildsskärmar....
Citera
2005-09-18, 01:31
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Men nog låter det trist med golf, hästdressyr, konståkning och hästpolo på storbildsskärmar....
Hehe, vi har en golfpub här i stan - Pitchers

Citat:
Pitcher's - a new waterhole in town!
Torsdag 30 juni öppnade Örebros nya mötesplats för alla som gillar golf, whisky och öl.

Pitcher's har plockat godbitarna från brittiska golfbanor och pubar och fyllt förråden med den bästa single malt whiskyn och ölen. För dig som är golf- och sportintresserad lovar vi bästa tänkbara bevakning på vår storbilds-TV.
Citera
2005-09-18, 01:40
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Hehe, vi har en golfpub här i stan - Pitchers

Det var som tusan!

Snart kanske någon i vårt avlånga land startar en hästpolopub också...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in