• 1
  • 2
2005-09-18, 09:37
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
O'learys i Helsingborg är bra, god mat och inget snobberi.
Inte vad jag sett och hört under de åren det funnits i Helsingborg.
Citera
2005-09-18, 13:23
Bannlyst
[ Eller släpper de inte in folk med matchtröjor? [/quote]

du kommer in men du får snäll och vänligt hänga in den i garderoben alla matchtröjor och halsdukar osv mot kanske 10-15kr
Citera
2005-09-22, 13:00
Medlem
Nu ska jag inte försvara O´learys på centralen eftersom jag inte varit där, men restaurangen är helt nyöppnad.
Vilka företag/restauranger har inte vissa inkörsproblem?

Dresscode på O´learys? Knappast förutom att det inte släpper i folk med matchtröjor för sthlmslagen på O´learys på Götagatan pga av alla dårar som ska slås är de ser en Bajen/DIF/Gnaget tröja.
Killen som blev nekad på Centralen kanske såg ut som en slusk som inte kunde betala, vad vet jag, men nån dresscode i vanlig mening har jag då aldrig träffat på, på någon O´learys i samband med sportsändningar.
Därermot så är ju Olearys också nattklubbar på många ställen ute i landet.

Min egen bild av O´learys är bra förutom att Ölen är på tok för dyr.
Men att dömma en nyöppnad restaurang efter ett besök en av deras första dagar är nog inte helt rättvist.
Citera
2005-09-22, 13:18
Medlem
Bottenskraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydor
Nu ska jag inte försvara O´learys på centralen eftersom jag inte varit där, men restaurangen är helt nyöppnad.
Vilka företag/restauranger har inte vissa inkörsproblem?

Dresscode på O´learys? Knappast förutom att det inte släpper i folk med matchtröjor för sthlmslagen på O´learys på Götagatan pga av alla dårar som ska slås är de ser en Bajen/DIF/Gnaget tröja.
Killen som blev nekad på Centralen kanske såg ut som en slusk som inte kunde betala, vad vet jag, men nån dresscode i vanlig mening har jag då aldrig träffat på, på någon O´learys i samband med sportsändningar.
Därermot så är ju Olearys också nattklubbar på många ställen ute i landet.

Min egen bild av O´learys är bra förutom att Ölen är på tok för dyr.
Men att dömma en nyöppnad restaurang efter ett besök en av deras första dagar är nog inte helt rättvist.

Jaså? Jag hade inbillat mig att det är då man vill försöka locka till sig så mycket folk som möjligt. Att försöka göra ett bra första intryck gäller väl även för krogar?
Citera
2005-09-22, 14:17
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydor

det är här de gör fel genom att dra igång "nyöppetkampanjer" som de inte kan backa upp kvalitetsmässigt sett. En diskret start sedan brassa på när hjulen är väloljade hade varit en bättre grej, dessutom tenderar krogrecensenter att dyka upp då krogar just dragit igång och då blir det sågning!

har hört fler som klagat nu bl.a. en annan kille på jobbet
Citera
2005-09-22, 15:31
Medlem
Jag tycker som i att det skit att de öppnar innan de är redo, men de fakto så är det få företag som funkar som de ska ifrån början.
Men tyvärr(för restaurangerna) så går man ju hellre på ett annat ställe efter som utbudet i sthlm är så stort om de ite sköter sig ifrån start.

Däremot så har jag också en polare som var där i måndags och sa att det var de bästa O´learys han varit på. Så de har kanske skärpt till sig eller så hade Mysonoxen en jävla otur.
Citera
2005-09-22, 16:20
Medlem
Gamla (det tycks finnas ett nytt idag) O'Leary's i Västerås var helt sjukt. Ett enorm ödslig lokal som tidigare inhyst ett sunkställe vars publik (trailer park + mångkulturellt) man tyvärr ärvde. Dansbandskvällar...! Rutten service, väntade en gång förgäves i över en timme på maten medan servitriserna sprang och servade horder av turkar med gratispopcorn till kranvattnet som de drack när de kollade på Galatasaray på TV:n. Sedan struntade vi i det hela och gick. Ett tag senare konkade stället välförtjänt!

O'Leary's i Norrköping kändes mycket som Tirana -97 när jag var förbi 2002.
Citera
2005-09-22, 16:28
Medlem
Hylands avatar
O´Learys på Kungsholmen var rätt ogay. Jag kom in trots att jag hade nitpaj och trasiga, otfvättade kläder och hamburgertallriken smakade bra, om än lite dyr. Jag kunde däcka öfver bordet senare utan att bli utslängd vilket också är ett stort plus.
Centralen låter dock inte som någon höjdare och jag kommer nog inte att hamna där på ett tag.
Citera
2005-09-22, 19:47
Medlem
Mysonoxens avatar
Intressanta svar detta.

Det verkar väl ligga närmast sanningen att olika O' Learys kör med olika dresscodes och övriga koncept samt att matens kvalitet varierar till skillnad från t.ex. McDonalds.

Märkligt dock att den restaurang som håller mest på dresscoden tycks finnas inhyst i en järnvägsstation där man får räkna med utsvultna backpackers i jeans som letar efter ett mat- och vattenhål...

Man kanske får maila deras huvudkontor och höra om det finns någon rak och ärlig affärspolicy.
Citera
2005-09-23, 07:36
Awaiting Email Confirmation
crapps avatar
Den i Karlskrona har kalasbra käk, bland de bästa burgarna o fritsen jag käkat faktiskt, även pizzorna funkar bra. Har käkat fredags-buffeerna oxå, väldigt gott för att vara gratis (ja om man köper nåt i baren då förstås). Nån dresscode var definitivt inte tal om, hade det varit det så hade inte jag kommit in iaf.
Enda nackdelen är att maten är överlag dyr, men det är den på de flesta pubar tycker ju jag, och att en dålig trubadur stod o kråmade sig som värsta Julio (De Silva tror jag han hette).Men det är ju å andra sidan inte heller speciellt unikt.....
Citera
2005-09-24, 01:22
Medlem
DjinQuijotas avatar
Jag var nere idag o käkade på O'learys här (Handen).
Min kompis åt revbenspjällen o tyckte det var skitgoda.
Själv åt jag entrecoten och den var också underbart god.

Dresscode var det nog inte här. Det satt lite äldre sällskap o käkade o dom lokala alkisarna. Själv hade jag mjukisbyxor på mig.
Citera
2009-01-21, 14:04
Medlem
kaffis avatar
Där jag bor är det riktigt fint faktiskt. Kan bero på att det är ganska nyöppnat. Service kan vara lite tveksam ibland och maten smakar så där, provade också revbenspjäll där för ett tag sen, ingen höjdare. Kalla och dränkta i sås. Trevlig personal som fan och aldrig några problem med kläder. Enda gången personalen har varit dålig var när vi vart nekad alkohol för några söndagar sen. Med motiveringen "Ni börjar bli lite chschsch" samtidigt som hon viftade lite med handen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in