• 1
  • 2
2014-12-04, 15:55
Medlem
Hej, jag började i fredags att ta 30mg elvanse. I onsdags fick jag dubbla pga av att jag inte kände någon större effekt/hjälp av den. På 30mg kände jag mig seg och liksom "dämpad" men fick inte någon ökad fokus eller koncentration.
Nu på 60mg känner jag mig inte heller hjälpt av den, har snarare fått en enorm trötthet och bara sover.

Kan detta bli bättre av en doshöjning?
Någon fler som upplevt dessa biverkningar och har erfarenhet av högre doser?

Får det mot adhd btw, men det kanske ni förstod ändå...

Mvh.
Citera
2014-12-04, 19:04
Medlem
gulligumsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BokstavN
Hej, jag började i fredags att ta 30mg elvanse. I onsdags fick jag dubbla pga av att jag inte kände någon större effekt/hjälp av den. På 30mg kände jag mig seg och liksom "dämpad" men fick inte någon ökad fokus eller koncentration.
Nu på 60mg känner jag mig inte heller hjälpt av den, har snarare fått en enorm trötthet och bara sover.

Kan detta bli bättre av en doshöjning?
Någon fler som upplevt dessa biverkningar och har erfarenhet av högre doser?

Får det mot adhd btw, men det kanske ni förstod ändå...

Mvh.

Oj! Det är alltså fler än jag! haha

Jag har exakt samma "effekt" som du.
Toktrött och helt omotiverad. Orkar ingenting.
Tänkte att det nog blir bättre när man höjer, men tröttheten ökade ju bara.
Börjar nästan fundera på att ringa läkaren och gå tillbaka på concertan (som var skiiiiiitbra men kortvarig)
Citera
2014-12-04, 19:07
Medlem
gulligumsans avatar
Jag har typ bara hört att elvanse är så himla bra och att folk kämpar för att få den ist för concerta och dom där skitdåliga sakerna.

Är det så att elvanse är så där mirakulöst bra efter en viss period eller? När smäller det till?
Eller är de så att folk överdriver något fruktansvärt?
Citera
2014-12-04, 19:09
Medlem
Shadowcrafts avatar
Fråga om att få testa metamina istället.
Citera
2014-12-04, 19:20
Medlem
gulligumsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Fråga om att få testa metamina istället.

Hur skiljer sig metamina från elvanse då?

Om jag har förstått det rätt så är de "samma" sak, fast att metamina är snabbverkande?
Om de är så, så gör det ju sak samma. För de gör ju inget till att få en effekt snabbare som är en dålig effekt, dvs sömnig.
Tar man metamina så blir man tröttare snabbare?
Citera
2014-12-04, 19:55
Medlem
Shadowcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulligumsan
Hur skiljer sig metamina från elvanse då?

Om jag har förstått det rätt så är de "samma" sak, fast att metamina är snabbverkande?
Om de är så, så gör det ju sak samma. För de gör ju inget till att få en effekt snabbare som är en dålig effekt, dvs sömnig.
Tar man metamina så blir man tröttare snabbare?

Jag har ingen aning faktiskt, har aldrig testat elvanse.
Citera
2014-12-04, 20:02
Medlem
gulligumsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Jag har ingen aning faktiskt, har aldrig testat elvanse.

Det är väl lisdexamfetamine bägge två?
Eller är metamina dexamfetamine?
Jag fatta inte riktigt.
Men jag har fått för mig att de e samma skit
Citera
2014-12-04, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gulligumsan
Det är väl lisdexamfetamine bägge två?
Eller är metamina dexamfetamine?
Jag fatta inte riktigt.
Men jag har fått för mig att de e samma skit

Elvanse har en lysin-molekyl fäst på varje dextroamfetamin-molekyl vilket skapar en depotliknande effekt gällande utsöndring av det aktiva ämnet.

Metamina innehåller enbart dextroamfetamin som aktivt ämne, som har en mer snabbverkande effekt. Detta gör att man behöver att dosera flera gånger per dag men ofta uppnås en mer potent och snabbverkande effekt vilket för många klingar av på Elvanse.
Citera
2014-12-04, 20:30
Medlem
för mig har elvanse varit en riktig mirakelmedicin. jag blir piggare, fokuserad, mindre rastlös, mindre ångest, får saker gjorda osv. har blivit som en helt annan människa
Citera
2014-12-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
för mig har elvanse varit en riktig mirakelmedicin. jag blir piggare, fokuserad, mindre rastlös, mindre ångest, får saker gjorda osv. har blivit som en helt annan människa

Kul att det funkar för dig! Hur hög dos har du? Har du märkt någon skillnad på olika doser?

Hoppas på att denna tröttheten är ngt övergående när man "gått in sig på den" eller att det beror på för låg dos... Är verkligen fruktansvärt handikappande att vara såhär trött!
Citera
2014-12-05, 07:10
Medlem
gulligumsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Elvanse har en lysin-molekyl fäst på varje dextroamfetamin-molekyl vilket skapar en depotliknande effekt gällande utsöndring av det aktiva ämnet.

Metamina innehåller enbart dextroamfetamin som aktivt ämne, som har en mer snabbverkande effekt. Detta gör att man behöver att dosera flera gånger per dag men ofta uppnås en mer potent och snabbverkande effekt vilket för många klingar av på Elvanse.

Ok! Då är jag med
But still... det är samma "effekt" som de handlar om? Bara skillnaden att metamina ger effekten snabbverkande?
Så om man som oss, blir fruktansvärt besvärande trött (som enda effekt) så blir det samma på metamina, barra att vi blir det fortare och att de går över fortare?
Citera
2014-12-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BokstavN
Kul att det funkar för dig! Hur hög dos har du? Har du märkt någon skillnad på olika doser?

Hoppas på att denna tröttheten är ngt övergående när man "gått in sig på den" eller att det beror på för låg dos... Är verkligen fruktansvärt handikappande att vara såhär trött!

jag har 70mg, men ska ev höja. jag minns att jag var väldigt trött första veckan typ. sen höjde jag dosen och då blev det bättre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in