2014-12-04, 10:34
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruceuz1
Vart sa jag att jag gjorde böj med hantlar..? kolla på länken.. jag gör marklyft,fast en utvecklad variant där man sedan drar upp vikten till brösten. Snälla ge exempel på bra övningar för magen med vikter. Har provat cable crunches och andra övningar med kablar, men jag känner INGENTING. Ja, jag gör förmodligen fel men jag har svårt för sådanna övningar då jag är relativt ny på gymmet.

Marklyft där du drar vikten till hakan, med dem vikter kommer du inte bygga mycket. Gör riktiga marklyft och böj istället. Du kommer behöva aktivera alla magmusklerna om du inte lyfter väldigt lätt gentemot det du kan.

En av mina polare tränar aldrig mage specifikt, han får den träningen genom marklyft och böj osv. Hans mage ser ut ungefär såhär, dock är han konstant i bra form så hans linjer försvinner ju aldrig.
Senast redigerad av skogspromenad 2014-12-04 kl. 10:42.
Citera
2014-12-04, 11:35
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Vart sa jag att jag gjorde böj med hantlar..? kolla på länken.. jag gör marklyft,fast en utvecklad variant där man sedan drar upp vikten till brösten. Snälla ge exempel på bra övningar för magen med vikter. Har provat cable crunches och andra övningar med kablar, men jag känner INGENTING. Ja, jag gör förmodligen fel men jag har svårt för sådanna övningar då jag är relativt ny på gymmet.
Då har du ju svaret i sista meningen...

Vad det med folk. TS frågar efter bästa övningen för obliques och få svaret marklyft.. Va fan.
Citera
2014-12-04, 11:41
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Då har du ju svaret i sista meningen...

Vad det med folk. TS frågar efter bästa övningen för obliques och få svaret marklyft.. Va fan.

Så.... Marklyft, böj, C&J, Snatch (utförda korrekt, som alla övningar) bygger inte en bra magmuskulator? Självklart ska man köra 40 crunches supersetat med benlyft.
Citera
2014-12-04, 12:45
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Så.... Marklyft, böj, C&J, Snatch (utförda korrekt, som alla övningar) bygger inte en bra magmuskulator? Självklart ska man köra 40 crunches supersetat med benlyft.
Inte lika bra som cruchövningar nej, inte i närheten. Men kanske tillräckligt för en del, men det var inte frågan här.

Och för att tillägga medan vi är igång så är inte stångrodd och chins vidare bra bicepsövningar. Raka mark är inte vidare bra för traps och knäböj är inte värst bra för hamstring.
Citera
2014-12-04, 16:27
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Jag var en aning raljerande igår, ber om ursäkt för det.

Det finns mer eller mindre bra övningar som tränar magen dynamiskt, varav cable crunches är en av de bättre om den utförs rätt.

Men min poäng (som alltid) är att du inte behöver lägga så mycket tid på isolerande småövningar. Om du istället koncentrerar dig på att bli större rent generellt så kommer även obliques att följa med på köpet. Ditt schema är inget vidare för det, du behöver högre frekvens, högre intensitet och förmodligen mindre volym. Lägg några minuter på abs sist i passet om du känner för det, men överdriv inte.

Det är sant det Pankis skriver, flerledsövningar är inte de bästa för exempelvis biceps, abs and what not. Men jag tror de är de bästa för dig i det här läget då du behöver bli större generellt och inte behöver fundera så mycket på muskelgrupper som "släpar efter".
Citera
2014-12-04, 16:31
Medlem
Citat:
Hej!
Jag har tränat i ca 4 månader.

Där har du svaret varför de inte växer.
Citera
2014-12-04, 16:37
Bannlyst
Hur min mage ser ut nu spänd ( väldigt bra bild, den ser bara ut så när jag ligger ner) http://s30.postimg.org/oa1mw7635/IMG_4282_1.jpg

Hur den ser ut vanligt
http://s11.postimg.org/khuplstrn/IMG_4286_1.jpg

drömmen är att få en kropp som Jeff Seid.
http://enhancinghumanperformance.net...-in-jeff-seid/

Nu förstår ju jag också att detta inte är något som händer på en vecka utan att det är något som kan ta flera år att uppnå, men jag är beredd att jobba hårt för att få en sådan kropp. Det enda jag behöver är ett bra träningsprogram för att uppnå den. Kan träna ca 1-2 timmar per dag. Som ni ser har jag lite magmuskler ( eller så är jag bara jävligt smal ) men jag vill liksom få dem att se ut mer som Jeffs Uppskattar all hjälp, inser att jag ändrade rikting i tråden lite nu
Citera
2014-12-04, 16:57
Medlem
FTFs avatar
Vill man få en muskel större så tränar man den muskeln.

I fallet obliques brukar man inte vilja få dem större - man vill att de ska träda fram mer dvs genom lägre fettprocent. Du har dock inte så mycket fett på kroppen att döma av bilderna men det är absolut inga 5-8% som du pratar om.

Sluta upp med dina pilatesövningar om du vill bli större är mitt främsta tips.
Kaloriöverskott och progressive overload är det som gäller om man vill bli större.
Citera
2014-12-04, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Jag var en aning raljerande igår, ber om ursäkt för det.

Det finns mer eller mindre bra övningar som tränar magen dynamiskt, varav cable crunches är en av de bättre om den utförs rätt.

Men min poäng (som alltid) är att du inte behöver lägga så mycket tid på isolerande småövningar. Om du istället koncentrerar dig på att bli större rent generellt så kommer även obliques att följa med på köpet. Ditt schema är inget vidare för det, du behöver högre frekvens, högre intensitet och förmodligen mindre volym. Lägg några minuter på abs sist i passet om du känner för det, men överdriv inte.

Det är sant det Pankis skriver, flerledsövningar är inte de bästa för exempelvis biceps, abs and what not. Men jag tror de är de bästa för dig i det här läget då du behöver bli större generellt och inte behöver fundera så mycket på muskelgrupper som "släpar efter".

Har du en länk till något bra träningprogram? gärna inte något som är typ 5x5 squats,10x2 lunges och sen gå hem utan ungefär som det jag har nu fast bättre övningar eller vad det nu är för fel på det.
Citera
2014-12-04, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FTF
Vill man få en muskel större så tränar man den muskeln.

I fallet obliques brukar man inte vilja få dem större - man vill att de ska träda fram mer dvs genom lägre fettprocent. Du har dock inte så mycket fett på kroppen att döma av bilderna men det är absolut inga 5-8% som du pratar om.

Sluta upp med dina pilatesövningar om du vill bli större är mitt främsta tips.
Kaloriöverskott och progressive overload är det som gäller om man vill bli större.

vad är pilatesövningar? är bara 14 år dock, har gjort kroppsfett tester på säkert 15 sidor och fått 4,7-8% på alla. skicka gärna länk till en kalkulator som fungerar om inte annat.
Citera
2014-12-04, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christopherL
Där har du svaret varför de inte växer.
så jag ska sluta träna eller vad föreslår du?
Citera
2014-12-04, 17:51
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Har du en länk till något bra träningprogram? gärna inte något som är typ 5x5 squats,10x2 lunges och sen gå hem utan ungefär som det jag har nu fast bättre övningar eller vad det nu är för fel på det.
Nej tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in