Citat:
Ursprungligen postat av
Cruceuz1
Vart sa jag att jag gjorde böj med hantlar..? kolla på länken.. jag gör marklyft,fast en utvecklad variant där man sedan drar upp vikten till brösten. Snälla ge exempel på bra övningar för magen med vikter. Har provat cable crunches och andra övningar med kablar, men jag känner INGENTING. Ja, jag gör förmodligen fel men jag har svårt för sådanna övningar då jag är relativt ny på gymmet.
Jag var en aning raljerande igår, ber om ursäkt för det.
Det finns mer eller mindre bra övningar som tränar magen dynamiskt, varav cable crunches är en av de bättre om den utförs rätt.
Men min poäng (som alltid) är att du inte behöver lägga så mycket tid på isolerande småövningar. Om du istället koncentrerar dig på att bli större rent generellt så kommer även obliques att följa med på köpet. Ditt schema är inget vidare för det, du behöver högre frekvens, högre intensitet och förmodligen mindre volym. Lägg några minuter på abs sist i passet om du känner för det, men överdriv inte.
Det är sant det Pankis skriver, flerledsövningar är inte de bästa för exempelvis biceps, abs and what not. Men jag tror de är de bästa för dig i det här läget då du behöver bli större generellt och inte behöver fundera så mycket på muskelgrupper som "släpar efter".