Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-12-03, 19:10
Bannlyst
Hej!
Jag har tränat i ca 4 månader. Har alltid varit ganska stark men relativt smal. Mitt kroppsfett ligger på ca 5-8% beroende på vilken kalkulator man använder (har inte köpt sån sak där man mäter riktigt).

Jag är ganska nöjd med min kropp förutom mina ben och armar som är lite för små. Jag har alltid haft magrutor men enda sedan jag började träna har ingenting hänt med dem. Rutorna har blivit lite mer fyrkantiga, men V linjerna och mina Obliques vägrar titta fram.Jag kör med vikter så ofta jag kan på mage.
Just nu följer jag detta programet. http://www.building-muscle101.com/5_dayworkout.html Dock har jag bytt ut magövningarna till de jag skrivit nedan.

Tisdag: 25x3 benlyft,25x3 magmaskin och 15x3 roman twist med 9kg viktboll
Torsdag: 25x3 omvänd crunch,15x3 situps med vikt och 24x3 bicycle crunches
lördag: 15x3 hängande benlyft,25-30x3 situps,24x3 bicycle crunches.

min kropp ser ut typ såhär just nu. http://favim.com/image/81024/
Så frågan är, HUR ska jag få mina V-linjer och Obliques att växa?
Citera
2014-12-03, 19:24
Medlem
Handlar mest om genetik, träning kommer inte göra någon stor skillnad
Citera
2014-12-03, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Handlar mest om genetik, träning kommer inte göra någon stor skillnad
så du menar att alla med fina V-linjer och six pack föddes såna, de hade alltså 50cm armar när de föddes bara för att farsan hade det? alla kan bygga muskler, jag behöver bara veta vad jag gör för fel.
Citera
2014-12-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruceuz1
så du menar att alla med fina V-linjer och six pack föddes såna, de hade alltså 50cm armar när de föddes bara för att farsan hade det? alla kan bygga muskler, jag behöver bara veta vad jag gör för fel.

Det är inte vad jag skrev
Första meningen stämmer dock i princip. Påverkas inte särskilt mycket av träning, till allra största del genetik som avgör.
Citera
2014-12-03, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Det är inte vad jag skrev
Första meningen stämmer dock i princip. Påverkas inte särskilt mycket av träning, till allra största del genetik som avgör.
Men jag har ju redan V-linjer, bara det att jag vill att de ska växa mer, likadant med obliques.
Citera
2014-12-03, 21:49
Medlem
Fjodorovs avatar
Fortsätt träna.
Citera
2014-12-03, 22:41
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Hej!
Jag har tränat i ca 4 månader. Har alltid varit ganska stark men relativt smal. Mitt kroppsfett ligger på ca 5-8% beroende på vilken kalkulator man använder (har inte köpt sån sak där man mäter riktigt).

Jag är ganska nöjd med min kropp förutom mina ben och armar som är lite för små. Jag har alltid haft magrutor men enda sedan jag började träna har ingenting hänt med dem. Rutorna har blivit lite mer fyrkantiga, men V linjerna och mina Obliques vägrar titta fram.Jag kör med vikter så ofta jag kan på mage.
Just nu följer jag detta programet. http://www.building-muscle101.com/5_dayworkout.html Dock har jag bytt ut magövningarna till de jag skrivit nedan.

Det tar tid att bygga muskler. Fortsätt kämpa.
Citera
2014-12-04, 00:46
Medlem
Killer-queens avatar
1. Du har inte 5-8% kroppsfett. Du är enbart förvirrad.
2. Dina fluff n' tone-övningar med 25+ reps ger inte ett skit.
3. Du gör inga marklyft. Visa mig den kille som som gör 2,5xkroppsvikt med låg kroppsfett och klagar över obefintlig V-formatur. Det finns inte.
4. Böj med hantlar? Bitch plz. Börja lyfta lite vikter och vi får se om din core fortsätter vara underutvecklad.
Senast redigerad av Killer-queen 2014-12-04 kl. 00:54.
Citera
2014-12-04, 01:09
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Hej!

Du kör pilatesövningar. Kör crunch och åter crunch.
Vill du prompt optimera lite mer kör du crunch, fast russian twist utan själva rotationen, omständligare och marginellt bättre för just obelique.
Citera
2014-12-04, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
1. Du har inte 5-8% kroppsfett. Du är enbart förvirrad.
2. Dina fluff n' tone-övningar med 25+ reps ger inte ett skit.
3. Du gör inga marklyft. Visa mig den kille som som gör 2,5xkroppsvikt med låg kroppsfett och klagar över obefintlig V-formatur. Det finns inte.
4. Böj med hantlar? Bitch plz. Börja lyfta lite vikter och vi får se om din core fortsätter vara underutvecklad.

Vart sa jag att jag gjorde böj med hantlar..? kolla på länken.. jag gör marklyft,fast en utvecklad variant där man sedan drar upp vikten till brösten. Snälla ge exempel på bra övningar för magen med vikter. Har provat cable crunches och andra övningar med kablar, men jag känner INGENTING. Ja, jag gör förmodligen fel men jag har svårt för sådanna övningar då jag är relativt ny på gymmet.
Citera
2014-12-04, 10:20
Bannlyst
Vad tror ni om vanliga crunches med vikt på bröstet,russian twists med vikter och omvända crunches med vikter mellan fötterna? Hur många reps och sets ska jag göra, typ 10-15x3? eller ska jag köra fler?
Citera
2014-12-04, 10:24
Medlem
Jag slår ett slag för dragonflags, älskar verkligen den övningen och den är grym!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in