Citat:
Ursprungligen postat av
Leif.Jennekvist
3-4 iu ger mig kanonfina resultat och biverkningarna är få. Du känner inget i samband med stick, så det måste varit ren inbillning. Det kommer över tid, plötsligt har man ett konstant tryck som ligger molande och irriterar. Är trycket för långvarigt utan åtgärd kan man tex drabbas av nedsatt syn mm. Som åtgärd syftar jag på doskorrigering eller tex uppdelning av dos. Jag ser helst att man inte injicierar nattetid, då kroppens egna GH-utsöndring är som högst.
/ Leif
Jag sticker enbart direkt när jag vaknar. Roligt nog med nästan exakt samma rutin som du; stick --> snus --> dusch eller promenad med jycken --> kaffe --> frukost.
Om jag behöver dela upp intagen så kommer det bli fördelat på morgon och tidig eftermiddag istället så att jag inte stör GH-pulsen på natten.
-Alfred
Citat:
Ursprungligen postat av
INSIDER19399
Huvudvärken av växt kan komma på låga doser, till och med 3IE per dag om man är ovan.
Jag fick en jävla huvudvärk när jag ökade från 8.4IE till 12.9 och då är jag ändå van.
MEN! huvudverken är inte konstant och när kroppen vant sig så försvinner den!
Så ta Impren under tiden om du får den istället för att bli rädd haha, lovar den försvinner.
På mig försvann den på 6-7 dagar med mina doser och jag käkade på duktigt med Impren under den perioden...
Se det som ett kvitto på att det är tryck i skiten

Är inte så orolig då jag vet att dessa bieffekter förekommer och att det inte är någon fara sålänge de håller sig inom vissa ramar. Är tillräckligt påläst för att känna mig bekväm i att diagnostisera de effekter jag upplever, men som sagt detta tryck i skallen har varit så marginellt att jag snarast bara la märke till det, inget jag behöver ta ipren för eller liknande.
Jag ser även detta som positivt - att jag inte känner av så mkt annat. Vad jag förväntar mig kan dyka upp är karpaltunnelsyndrom, lätta domningar i händer/armar samt lättare huvudvärk, men so far är det precis tvärlugnt på alla fronter. Underbart att veta att man har äkta Genotropin från apoteket i kroppen så slipper man noja.
Mvh,
-Alfred