2016-02-16, 21:43
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Jag tar mitt GH samtidigt som T4 och T3. Alltså på morgonen och med tanke på att man bör vänta 30 min med att äta vid intag av T4 så blir det en naturlig process för mig att ta det på tom mage. Hinner stoppa in en rejäl snus, bajsa och duscha innan gröt och ägg serveras.

Det jag däremot märkt när jag ligger på en GH-cykel är att jag snabbt kan få lågt blodsockerfall som inte är att leka med. Kan bli helt skakig, men oftast kommer symptom som att jag börjar bli irriterad. Så jag är noga med att hålla en jämn blodsockernivå.

Har jag för mycket biverkningar så som pannknack, tryckstegring i huvudet delar jag upp dosen, morgon och eftermiddag. Jag har varken tid eller ork att ha pannknack på jobbet.

/ Leif
Citera
2016-02-17, 11:29
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag tar mitt GH samtidigt som T4 och T3. Alltså på morgonen och med tanke på att man bör vänta 30 min med att äta vid intag av T4 så blir det en naturlig process för mig att ta det på tom mage. Hinner stoppa in en rejäl snus, bajsa och duscha innan gröt och ägg serveras.

Det jag däremot märkt när jag ligger på en GH-cykel är att jag snabbt kan få lågt blodsockerfall som inte är att leka med. Kan bli helt skakig, men oftast kommer symptom som att jag börjar bli irriterad. Så jag är noga med att hålla en jämn blodsockernivå.

Vilka doser talar vi om när blodsockerfallen infinner sig?

Har jag för mycket biverkningar så som pannknack, tryckstegring i huvudet delar jag upp dosen, morgon och eftermiddag. Jag har varken tid eller ork att ha pannknack på jobbet.

Sker detta på samma dos som ovan eller snackar vi doser på 7 å uppåt?
Jag tycker att jag kände av ett marginellt intrakraniellt tryck igår samt imorse efter sticket. Absolut inget som besvärade utan mer att jag la märke till det. Jag kör 3iu. Men som jag förstår det är detta något som är övergående?

/ Leif

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-02-17, 12:33
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Mvh,

-Alfred

3-4 iu ger mig kanonfina resultat och biverkningarna är få. Du känner inget i samband med stick, så det måste varit ren inbillning. Det kommer över tid, plötsligt har man ett konstant tryck som ligger molande och irriterar. Är trycket för långvarigt utan åtgärd kan man tex drabbas av nedsatt syn mm. Som åtgärd syftar jag på doskorrigering eller tex uppdelning av dos. Jag ser helst att man inte injicierar nattetid, då kroppens egna GH-utsöndring är som högst.

/ Leif
Citera
2016-02-17, 12:42
Medlem
Citat:
Mvh,

-Alfred

Huvudvärken av växt kan komma på låga doser, till och med 3IE per dag om man är ovan.
Jag fick en jävla huvudvärk när jag ökade från 8.4IE till 12.9 och då är jag ändå van.

MEN! huvudverken är inte konstant och när kroppen vant sig så försvinner den!
Så ta Impren under tiden om du får den istället för att bli rädd haha, lovar den försvinner.

På mig försvann den på 6-7 dagar med mina doser och jag käkade på duktigt med Impren under den perioden...

Se det som ett kvitto på att det är tryck i skiten
Citera
2016-02-17, 13:02
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
3-4 iu ger mig kanonfina resultat och biverkningarna är få. Du känner inget i samband med stick, så det måste varit ren inbillning. Det kommer över tid, plötsligt har man ett konstant tryck som ligger molande och irriterar. Är trycket för långvarigt utan åtgärd kan man tex drabbas av nedsatt syn mm. Som åtgärd syftar jag på doskorrigering eller tex uppdelning av dos. Jag ser helst att man inte injicierar nattetid, då kroppens egna GH-utsöndring är som högst.

/ Leif

Jag sticker enbart direkt när jag vaknar. Roligt nog med nästan exakt samma rutin som du; stick --> snus --> dusch eller promenad med jycken --> kaffe --> frukost.
Om jag behöver dela upp intagen så kommer det bli fördelat på morgon och tidig eftermiddag istället så att jag inte stör GH-pulsen på natten.

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av INSIDER19399
Huvudvärken av växt kan komma på låga doser, till och med 3IE per dag om man är ovan.
Jag fick en jävla huvudvärk när jag ökade från 8.4IE till 12.9 och då är jag ändå van.

Så ta Impren under tiden om du får den istället för att bli rädd haha, lovar den försvinner.

På mig försvann den på 6-7 dagar med mina doser och jag käkade på duktigt med Impren under den perioden...

Är inte så orolig då jag vet att dessa bieffekter förekommer och att det inte är någon fara sålänge de håller sig inom vissa ramar. Är tillräckligt påläst för att känna mig bekväm i att diagnostisera de effekter jag upplever, men som sagt detta tryck i skallen har varit så marginellt att jag snarast bara la märke till det, inget jag behöver ta ipren för eller liknande.

Jag ser även detta som positivt - att jag inte känner av så mkt annat. Vad jag förväntar mig kan dyka upp är karpaltunnelsyndrom, lätta domningar i händer/armar samt lättare huvudvärk, men so far är det precis tvärlugnt på alla fronter. Underbart att veta att man har äkta Genotropin från apoteket i kroppen så slipper man noja.

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-02-17, 16:27
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INSIDER19399

På mig försvann inte skiten, tugga på duktigt med starkare värktabletter än Ipren. Låg som ett jävla täcke runt pannan. Försvann först när jag fördelade intaget. Men jag tycker det är besvärligt att hålla på och dela upp injektionerna. Vill ta allt på morgonen och slippa behöva komma ihåg att jag behöver sticka igen längre fram under dagen.
Citera
2016-02-17, 16:30
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Kliver på igen på fredag ska bli så underbart, älskar att vara dopad

/ Leif
Citera
2016-02-17, 16:48
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
På mig försvann inte skiten, tugga på duktigt med starkare värktabletter än Ipren. Låg som ett jävla täcke runt pannan. Försvann först när jag fördelade intaget. Men jag tycker det är besvärligt att hålla på och dela upp injektionerna. Vill ta allt på morgonen och slippa behöva komma ihåg att jag behöver sticka igen längre fram under dagen.

Så när bör jag förvänta mig att eventuella bieffekter dyker upp? Inom kort eller dyker de upp direkt?
So far så känner jag mig som sagt kanon. Sov som en kattunge inatt.

Citat:
Kliver på igen på fredag ska bli så underbart, älskar att vara dopad

/ Leif

Vadå ligger du inte på året runt? Trodde Leffe låg påt 247 365!
Citera
2016-02-17, 17:24
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Så när bör jag förvänta mig att eventuella bieffekter dyker upp? Inom kort eller dyker de upp direkt?
So far så känner jag mig som sagt kanon. Sov som en kattunge inatt.

Vadå ligger du inte på året runt? Trodde Leffe låg påt 247 365!

Vem vet du kanske inte får några bieffekter alls. Var glad för det då. Jag har tillgång till GH året om, men det är viktigt att pausa också, och låta kroppen vila 1-2 månader.

/ Leif
Citera
2016-02-17, 19:18
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Vem vet du kanske inte får några bieffekter alls. Var glad för det då. Jag har tillgång till GH året om, men det är viktigt att pausa också, och låta kroppen vila 1-2 månader.

/ Leif

Ja vi får hålla tummarna för det! Vore ju onekligen trevligt om så vart fallet.

Ok, jag förstår!
Citera
2016-02-17, 21:39
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ja vi får hålla tummarna för det! Vore ju onekligen trevligt om så vart fallet.

Ok, jag förstår!

En sak till, blir väldigt tröttsamt att sticka varje dag, varje jävla dag. Ska man iväg på resa med flyg så är det kylväska som ska med mm. Så ibland är det skönt med paus och bara låta kroppen vila. Jag märker däremot skillnad när jag är av och på. När man är ON sover jag som en gud.

/ Leif
Citera
2016-02-17, 22:52
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
En sak till, blir väldigt tröttsamt att sticka varje dag, varje jävla dag. Ska man iväg på resa med flyg så är det kylväska som ska med mm. Så ibland är det skönt med paus och bara låta kroppen vila. Jag märker däremot skillnad när jag är av och på. När man är ON sover jag som en gud.

/ Leif

Såklart, det är ju lite admin över detta men det lär det ju va värt.
Men om man ska iväg en vecka och inte har eget recept så känns det väl enklare att skippa injektionerna i en vecka än att ta med sig kylväska osv?
Nu har jag iofs MiniQuick, engångspennor, från Genotropin som kan förvaras i rumstemp och är smidiga att dra med i necessären.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in