2014-12-02, 11:54
Medlem
drak999s avatar
Hej flashback,

Varje gång jag handlar och står i kö till kassorna vill jag bara ge mig själv en fet när jag ser er alla köpa påse efter påse.
Har ni missat att det finns GRATIS påsar i slutet av varje kassa?
Går ni verkligen på butikernas enkla trick att lägga betalpåsarna först?
Själv sparar jag i snitt två kronor per dag genom att inte välja betalpåsar, dessutom nås en synergieffekt av detta då påsarna i slutet av kassan även fungerar som fryspåsar vilket gör att man kan lägga ytterliggare ca 100 kronor/år i sparbössan

Totalt sätt sparar jag i runda slängar 800-1000 kronor per år medan ni slänger iväg dom på plast? Hjälp mig förstå detta så jag kan sluta varje gång jag går ner till Ica.
Citera
2014-12-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drak999
Hej flashback,

Varje gång jag handlar och står i kö till kassorna vill jag bara ge mig själv en fet när jag ser er alla köpa påse efter påse.
Själv sparar jag i snitt två kronor per dag genom att inte välja betalpåsar, dessutom nås en synergieffekt av detta då påsarna i slutet av kassan även fungerar som fryspåsar vilket gör att man kan lägga ytterliggare ca 100 kronor/år i sparbössan

Totalt sätt sparar jag i runda slängar 800-1000 kronor per år medan ni slänger iväg dom på plast? Hjälp mig förstå detta så jag kan sluta varje gång jag går ner till Ica.
hahahahahahjag vet mannen! dem svennar dem betalar för posen jag fata inte var för?du och jag vi har komit på trick.vi är påse kompisar!!hahaha
Citera
2014-12-02, 12:00
Medlem
Kassarna för 1-2kr är av bättre kvalitet, är större och inte genomskinliga så man slipper visa upp för hela världen att man köpt kondomer och kalaspuffar.

Sen är det inte alla som handlar 1 gång per dag och vinsten av att välja gratispåsar blir mindre.
Citera
2014-12-02, 12:01
Medlem
Gratispåsarna är inga fryspåsar, sen fungerar betalkassen utmärkt som soppåse vilket snålpåsen inte gör.
Senast redigerad av Elver 2014-12-02 kl. 12:19.
Citera
2014-12-02, 12:07
Medlem
yggdrazils avatar
Betalpåsarna är bättre. Sen behöver man väl inte köpa en varje gång man handlar, vet man att man ska och handla tar man med sig senaste påsen. Då kan man köra på kanske en 10-20 kr per år.
Citera
2014-12-02, 12:08
Bannlyst
Tar du salt och peppar i mängder när du köper hamburgare också? Ditt beteende är snålt som fan
Citera
2014-12-02, 12:08
Medlem
Brukar behöva 2st plastpåsar när jag handlar, att stoppa ner allt sånt i gratispåsar tar ju en evighet. Ska jag sen gå hem med 10st gratispåsar och känna att jag besegrade systemet? Chilla Ove.
Citera
2014-12-02, 12:21
Medlem
Brukar t.o.m ta fler kassar än vad jag behöver ibland. Dom är bra till mycket! Prylar, skräp, sopor, pant, öl m.m. "Fryspåsarna" går bara sönder och dessutom så får inget plats.
Citera
2014-12-02, 12:25
Medlem
tjenaremannen123s avatar
Eller så använder du dig av en tygpåse, de är stora, går inte sönder halva vägen hem, syns inte igenom, sköna i händerna och kanske viktigast av allt så bär du inte runt med olja i händerna!

Använde även plastpåsarna tidigare som soppåsar men bor nu i Linköping som använder sig av sina egna "gratis" gröna påsar som används till matrester osv!
Citera
2014-12-02, 12:30
Medlem
-ELF-s avatar
Visst har man tänkt på allt påsslöseri. Jag tar en ny varje gång jag handlar och nu börjar lådan bli knökafull trots att jag använder dom som soppåsar.
Har funderat på tygkasse. Det håller för evigt och är miljövänligare. Sen är det ju billigare att köpa sopposar istället för matkassar.
Citera
2014-12-02, 12:39
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag brukar alltid ha ett par plastpåsar hemma som jag tar med mig till butiken
Citera
2014-12-02, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drak999
Hej flashback,

ska man lägga 17 varor i små fryspåsar menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in