Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-01, 21:58
  #1
Medlem
fnusks avatar
Jag är inte politiskt insatt och är helt neutral. Detta är inte tänkt att vara en politiskt vriden fråga eller påhopp mot vänsterpolitik utan en fråga om beteende jag sett hos vänsterfolk.

Jo, när jag är på fest hos vänsterfolk så ser det alltid likadant ut:
Det är hemmagjorda teckningar uppsatta på väggarna, kylskåpen täckta med pyssel-krimskrams, afrika-inspirerade fula träfigurer och tygkassar och övrigt mishmash som ser ut att komma från myrorna osv osv..

Varför har vänsterfolk det så här? Är det politiskt och isåfall på vilket sätt?
Citera
2014-12-01, 22:09
  #2
Medlem
patriot8s avatar
De kanske gillar krims krams, politiskt så brukar ju vänstern tycka om de mest avlägsna och främmande länderna/folken, därav Afrika inspirationen. En till politiskt aspekt, iallafall angående tygkassarna är att de kanske inte vill konsumera i onödan, vilket ju iuförsig är positivt.
Citera
2014-12-01, 22:30
  #3
Medlem
Då har du varit i konstiga hem. Vet lika många höger som vänster som har det sådär och jag är fullt seriös. Men att försöka dra ett samband mellan inredning och politik tror jag är omöjligt.
Citera
2014-12-01, 22:37
  #4
Medlem
blofeld88s avatar
Jag ser framför mig nåt halvaktigt kollektiv från 1981 men det lär väl finnas alla möjliga varianter.
Citera
2014-12-01, 22:54
  #5
Medlem
LarsOrvars avatar
det är mycket tjo och tjim mest hela tiden. dom är naiva och flängiga. väldigt kvävande och krävande människor.
sen är dom stöpta i samma form, samma attrubit (hipster eller ligist). typiskt marxistbeteende.

vääldigt tröttsamt.
Citera
2014-12-01, 23:01
  #6
Medlem
Något som slår mig när det kommer till vänsterfolk, är hur få av dem som faktiskt arbetar! (Och nu definierar jag inte sosse-Svensson som "vänsterfolk".) Är inte det essensen av vänsterpolitik, att man ska arbeta, betala skatt och på så vis kollektivt bygga upp välfärd?

Det känns som de flesta som är vänster (alltså röstar V eller något annat vänsteralternativ) och som inte försörjs utav föräldrarna, oftast går på bidrag eller flummar runt på diverse folkhögskolor etc. Nu är jag fördomsfull men ändå, ingen rök utan eld.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback