Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-01, 17:12
  #1
Medlem
trollgubbens avatar
Jag har tänkt söka föjande masterprogram.

Datalogi (spår programsystemteknik)
Programvaruteknik för distribuerade system

Problemet är att jag har svårt att välja vilken som ska vara förstaprio. Någon som har insikt, som kan nämna fördelar eller nackdelar med respektive val?
Citera
2014-12-25, 13:52
  #2
Medlem
trollgubbens avatar
Någon vill ge mig en julklapp i form av tips?
Citera
2014-12-25, 15:00
  #3
Medlem
Vad vill du jobba med och vilken master ger dig bäst förutsättningar att arbeta med detta?
Citera
2014-12-25, 15:44
  #4
Medlem
Det är ju två ganska olika profiler. Vad är du ute efter egentligen? Vill du ha ett äpple eller ett päron?
Citera
2014-12-25, 16:01
  #5
Medlem
trollgubbens avatar
Mjukvaruutvecklare för exempelvis Ericsson. Det som lockar med Distruberade system-programmet är att det verkar vara väldigt praktiskt med mer programmering. Medans mjukvaruinriktning på Datalogi har mer fokus på teoretisk datalogi.
Citera
2014-12-25, 19:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Mjukvaruutvecklare för exempelvis Ericsson. Det som lockar med Distruberade system-programmet är att det verkar vara väldigt praktiskt med mer programmering. Medans mjukvaruinriktning på Datalogi har mer fokus på teoretisk datalogi.

Om mjukvaruutveckling är ditt mål så skulle jag rekommendera DS, möjligtvis Datalogi med spåret Datasäkerhet eller IT-management kan också vara matnyttiga. Men ja, DS ser mer praktiskt ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback