2010-06-09, 00:43
Medlem
Flo rida och allt vad dom heter, förjävligt dåliga.
Citera
2010-06-09, 00:49
Medlem
ipodnanos avatar
Känns inte Tomas Ledin jävligt talanglös? Vilken hobbytrubadur som kan fem ackord på gitarren hade ju kunnat skriva hans låtar. Hur i all världen har han haft turen att bli så känd som han har blivit?

På senaste skivan finns till exempel ett par riktiga rötägg till låtar som är rent pinsamma att lyssna på.
Citera
2010-06-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ipodnano
Känns inte Tomas Ledin jävligt talanglös? Vilken hobbytrubadur som kan fem ackord på gitarren hade ju kunnat skriva hans låtar. Hur i all världen har han haft turen att bli så känd som han har blivit?

På senaste skivan finns till exempel ett par riktiga rötägg till låtar som är rent pinsamma att lyssna på.

Håller med fullständigt. Får spysmak i munnen när jag uttalar hans namn.
Citera
2010-06-09, 01:01
Medlem
OnkelZeeDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pete D
En av Sveriges mest talangfulla musiker, passar inte riktigt in här.

Kan hålla med om att han är en bra musiker. Men sjungandet i hans låtar borde han överlåta till nån annan. Herregud killen har den falskaste och jobbigaste rösten jag hört.
Citera
2010-06-09, 01:16
Medlem
uros323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organasm
Flo rida och allt vad dom heter, förjävligt dåliga.

Får dom ens kalla sig musiker?
Citera
2010-06-09, 01:25
Medlem
Svartbåts avatar
Bangs

http://www.youtube.com/watch?v=HmJbJs-9ST0&feature=related
Citera
2010-06-09, 01:30
Medlem
Enrique Iglesias, Markoolio, Soulja Boy, Lars Ulrich, Flo Rida, Lady Gaga, Bow Wow, Lars Winnerbäck, Corey Taylor, Anna Book etc.

I could go on like forever...
Citera
2010-06-09, 01:33
Medlem
mjukpuddings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor.Pung
Min första tanke var Håkan Hellström.

haha nej nej han är en stor talang, men jag vet att vissa inte förstår sig på honom.

grym på scen, feta låtar, sjukt bra texter, bra melodier osv osv!!!
Citera
2010-06-09, 01:36
Medlem
BlackMetals avatar
Valfri radiopop-artist (med vissa undantag självklart). Skriver man inte musiken själv eller använder sin riktiga röst kan man inte direkt kalla sig talangfull eller värd sin kändis-status.
Citera
2010-06-09, 01:40
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Avril Lavigne. Hennes låtar är ju på schlagerfestivalnivå som bäst - hur har hon kunnat bli så stor? Och till skillnad från t ex alla Idol-miffon och liknande så måste hon tyvärr räknas som musiker då hon skriver låtar och spelar instrument.
Citera
2010-06-09, 01:48
Medlem
Pernilla Wahlgren saknar helt självkritik och smak.
Peter LeMarc kanske skriver bra låtar, men borde låta nån annan sjunga dem.
Il Divo är ett tredje exempel på artister som trots vissa kunskaper och nån slags begåvning ändå är totalt ointressanta ( läs : minst talangfulla ).
Tyvärr kan stora delar av publiken idag inte lyssna, eftersom man "tittar" på musik numer. Det är därför vi har extra mycket skräp idag.

Lady Gaga, däremot, har en enorm potential och begåvning.
Kolla in livegrejor med henne och bandet.
Fruktansvärt bra och mycket underskattat.
Citera
2010-06-09, 02:00
Medlem
Jaro Paros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Nu är det tydligt att du är blind av din kärlek till dylan. För det första, dylans version av den låten är inte jätterockig. För det andra, hört beatles?

Tror faktiskt att du missar jävligt mycket med att ha den inställningen att Dylan är överskattad då han inte sjunger "jätte bra" eller lirar gura "jätte bra" och allt han kan göra är att skriva bra texter andra artister kan framföra bättre. Tycker helt ärligt (utan att vara blind av min kärlek till Dylan) att han sjunger jävligt bra då han formulerar känsla istället för att sjunga "tekniskt korrekt", och jag tycker han gör sin egna låtar galet mycket bättre en någon cover jag har hört.

Så utan att flama dina åsikter vilket du har all rätt att framföra så tycker jag bara att du ska ge Dylan är ärlig chans och lyssna igenom hans livsverk och inte fokusera på de mest mainstream (även om dessa låtar nog bland de bättre han gjort) eller på klipp där han är 65+. För det han har gjort i sitt liv kräver mer en bara lite sketen talang, det krävs ett geni!

Tänkte att jag skulle göra min avatar rättvisa.

Sen tänkte jag ge några exempel på vad jag mena, men han har väll bojkottat youtube antar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in