2009-03-05, 14:53
Medlem
berrens avatar
jag måste säga AC-DC, springer runt och tror dom e like bra live som dom kanske var på 70 talet
Citera
2009-03-05, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunk V Helvete
Men slår man ut rörelsemönstret sammanlagt så måste ändå Metallica "vinna": Fyra pers som rör på sig ganska så bra. Vs. Ac/dc, där två springer omkring som dom hade bålgetingar i röven, medan dom övriga tre står som fastgjutna i scenen (Stela som frysta som Narnia figurer)

Nja jag vet faktist inte. Är mer tagen av AC/DC konserten än båda Metallica konserterna. Det största minnet från Metallica 07 var när dom körde orion till minne av Cliff.

men som sagt båda banden är mina favoritband.. Men live, då vill jag ha lite ös på scen
Citera
2009-03-28, 01:04
Medlem
Allt som spelas på melodifestivalen som matas på radion hela jävla tiden, "Carola är ju så gullig och sjunger så bra" Hon suger getpung det ända hon duger till är att suga Runars kuk och gå på Livets Ord predikor
Citera
2009-03-28, 11:52
Medlem
Coldplay, har dom ens kommit med något nytt? Känns som all annan sliskig musik i samma genre.
Citera
2009-03-28, 12:06
Medlem
VampireLestats avatar
Iron Maiden och Metallica, alla nyfrälsta hårdrockare verkar dras till dom likt flugor till en koskit, av någon outgrundlig anledning. Sen har det väl blivit en snöbollseffekt, typ "jo men alla andra gillar dom ju så då måste dom vara bra.."

Bra? - Javisst,
Överskattade? - Otroligt överskattade.
Citera
2009-03-28, 19:23
Medlem
setermannens avatar
U2
Jag förstår verkligen inte vad folk ser här, totalt intetsägande musik med en sångare som fått för sig att rädda världen. Deras storhet förblir ett mysterium.

Rolling Stones
Inte så dåligt, men jag förstår inte vart storheten ligger, speciellt när dessa halvdöda fornminnen fortfarande drar storpuplik.

Gyllene Tider
Per Gessle är en hycklare och att han utmålas som ett musikaliskt geni får mig verkligen att undra hur folk tänker. Är Sean Paul också ett geni för att han på samma sätt spottar ur sig monoton skitmusik, fast riktad till fjortisar och Lacosteturkar?

Lil Wayne
Tidernas mest eneverande rappare, äcklig jävla röst. Dåliga beats och intetsägande texter.

Slipknot
Varenda "alternativ" tonåring med viktpoblem och egenhändigt färgat hår verkar dyrka dessa maskprydda män. Omotiverade dubbelkaggar konstant, jobbigt skrikande och när väl refrängen kommer är den alltid i bästa hjärtskärande Nu metalstil. Jag kan definitivt säga att jag hatar det här bandet, och allt Cory gjort själv för den delen.

Status Quo
Det förbryllar mig att ett band som gjort exakt samma sak, med exakt samma låtar har kunnat sälja Greatest Hits-plattor fyllda med just det, samma låtar i vad känns som en evighet.

Allt som spelas på The Voice etc, orkar inte ta upp skiten.
Citera
2009-03-28, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Iron Maiden och Metallica, alla nyfrälsta hårdrockare verkar dras till dom likt flugor till en koskit, av någon outgrundlig anledning. Sen har det väl blivit en snöbollseffekt, typ "jo men alla andra gillar dom ju så då måste dom vara bra.."

Bra? - Javisst,
Överskattade? - Otroligt överskattade.

Iron Maiden är verkligen inte överskattade, Metallica däremot.
"Kill Em All" var deras bästa skiva, sedan dess gick det utför. "Ride the Lightning" och "Master of Puppets" var också jävligt bra. Resten är historia.

Om man däremot säger samma om Iron Maiden så är man ute på tunn is. Det finns enligt mig inget band som hållt lågan uppe så länge, fortsatt skapa så pass bra musik så länge utan att byta medlemmar, byta inriktning för att tjäna pengar osv. Jag slår vad om att alla som påstår att Iron Maiden är överskattade har hört "Run to The Hills" och "Number of the Beast", de låtarna är bra men jävligt sönderspelade. Om man gräver under ytan finner man enorma mängder kvalitativ musik. Jag tänker därför räkna upp 10 låtar som mainstreamlyssnaren antagligen inte har en aning om och därför missar de verkliga guldklimparna. Lyssna på dessa låtarna och återkom om att Iron Maiden är överskattad:
"Phantom of the Opera", "Remember Tomorrow" och "Strange World" från debutalbumet "Iron Maiden".
Från albumet Killers ska du lyssna på låtarna "Killers" och "Murders in the Rue Morgue".
Från "The Number of the Beast" ska du lyssna på låtarna "Children of The Damned" och "Hallowed Be Thy Name".
Från "Somewhere in Time" ska du lyssna på "Stranger in a Strange Land" och "Alexander The Great".
Från "Dance Of Death" ska du lyssna på "Paschendale".

Detta är ett jävligt grovt taget axplock från Iron Maidens guldklimpar. Jag skulle kunna rekommendera antagligen 50-60 riktigt bra låtar till.
De som säger att Maiden är överskattade har helt enkelt inte insett mångsidigheten hos bandet, med tre olika sångare har tre helt olika stilar blandats. Alla album är kanon, utom "No Prayer for the Dying" och "Virtual XI" som innehåller större delar tramslåtar. Annars rekommenderar jag att ladda ner diskografin för den som är intresserad. Man missar världens bästa hårdrocksband som är mångsidigt, melodiöst, har bra sångare, lever för musiken och inte en töntig image som går ut på att ha så många snygga brudar, bilar eller vodkaflaskor med sig hela tiden.
Börja lyssna på Iron Maiden, ni kommer inte att bli besvikna.
Det här inlägget kommer jag antagligen recitera i kommande debatter då det tar en del tid att skriva det. Tack för mig
/Pastejköket
Citera
2009-03-28, 20:56
Medlem
VampireLestats avatar
Pastejköket : Jag kan erkänna att jag inte har lyssnat speciellt mycket på Iron Maiden, mer än någon samlingsskiva. Syftade mest på Metallica i min kommentar. Ska dock kolla in låtarna du nämnde, tack.
Citera
2009-03-29, 10:38
Medlem
TheEmpresss avatar
Bob Dylan!
Gnällig röst, gnissligt munspel och lika gnällig och gnisslig gitarr. Kan det blir värre? Jag ryser (av obehag)!

Det måste erkännas att Dylan faktiskt skrivit några riktigt bra låtar, men för att de ska komma till sin rätt måste de absolut framföras av någon annan än honom själv.
Citera
2009-03-29, 16:25
Medlem
snikvards avatar
Guns N' Roses! kan inte fatta varenda fjortis som "avgudar" detta band, dom har släppt en ganska bra hårdrocksplatta och sen tramsat mest, sen den där überfjollan Slask eller vad han kallas är känd typ bara för sin jävla hatt, och sen Axl Rose sjunger som en våldtagen höna, slaktar varenda låt med sin äckliga röst, kan erkänna att dom ligger bakom en del schyssta låtar, men absolut inget speciellt annars, AC/DC till exempel har spottat ut över 15 tidlösa och fantastiska album, det har inte GN'R gjort
Citera
2009-03-29, 16:36
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEmpress
Bob Dylan!
Gnällig röst, gnissligt munspel och lika gnällig och gnisslig gitarr. Kan det blir värre? Jag ryser (av obehag)!

Det måste erkännas att Dylan faktiskt skrivit några riktigt bra låtar, men för att de ska komma till sin rätt måste de absolut framföras av någon annan än honom själv.
Amen. I'm not there O.S.T är ju en exemplarisk skiva, originalen är flera divisioner jobbigare att lyssna på.

Jag sitter inne på en diger lista på artister och band som jag anser är överskattade, men för att nämna några:

The Killers: Gjorde två låtar som var OK, i övrigt är det bara lättrallad smaklös indiefjortispop (och på senare tid Rix FM-plåga).

Nickelback: Gör man en låt som Rockstar så bör man skämmas. Den låten känns som en värdig bekräftelse på att de är ett av världens värsta band.

RATM: "Jag kom på en bra textrad, vad sägs om att jag upprepar den extremt enerverande i sex minuter?"

TaKida (eller hur deras typografi nu ser ut): Kommentar överflödig.
Citera
2009-03-29, 18:24
Medlem
Taftamanabags avatar
Även fast jag personligen inte gillar The Beatles så förstår jag att de har bidragit med en hel del. Men, de oförsvarligt överskattade artister;

Radiohead. Jag kan inte understryka detta nog.

Nickelback.

Muse.

Red Hot Chili peppers.

Jag behöver inte nämna "artister" som 50 cent eftersom att jag inte tycker att de är riktiga artister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in