2008-11-23, 20:43
Medlem
Tightflesks avatar
Finns många överskattade.

Metallica, Iron maiden, Guns 'N' roses, Jimi hendrix... listan kan göras lång.
Citera
2008-11-23, 20:55
Medlem
C M Burnss avatar
Är det inte lite synd att kalla Jimi Hendrix för överskattad?
Citera
2008-11-23, 21:31
Medlem
_Shakermakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Nirvana, enligt mig. Smells like teen spirit i all ära men inte fan har jag hört nå't annat bra från dessa.

Själv tycker jag att Smells Like Teen Spirit är den sämre låten, det andra är uber.
Citera
2008-11-24, 09:38
Medlem
ZahriMs avatar
Jag tycker Metallica är väldigt överskattade förstår inte vad som är så bar med dom.
visst dom va bra när dom kom jämfört med andra band men nu finns det mycket bättre band.
Någon som lyssnar på metal och håller med mig?
Citera
2008-11-24, 11:55
Medlem
InBreeds avatar
Takida och Volbeat.
Citera
2008-11-24, 12:12
Avslutad
Måste nog säga att Kiss är det överlägset mest överskattade bandet.
Citera
2008-11-24, 18:17
Medlem
Vidfamnes avatar
Nirvana, Ramones, sex pistols, Guns 'n roses är samtliga väldigt överskattade.
Citera
2008-11-24, 19:14
Medlem
Anledningen att många av de band ni nämner blir stora tror jag är för att de har ett distinkt "sound".

Nirvana och Metallica t.ex. De kanske inte är så jävla bra egentligen men man hör direkt vilken grupp det är om man hör en låt på radio. Jag tror det är nyckeln till deras storhet. Det finns många andra exempel på det, system of a down, korn, rolling stones etc.

Några har nämnt Pantera som en bra grupp. Det är mycket möjligt att de är, men för ett otränat öra så låter det väldigt likt väldigt mycket annat.

Hoppas ni fattar vad jag menar.
Citera
2008-11-24, 19:37
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eksept1oN
Per Gessle + gyllene tider
Orup
Lena Philipsson
In Flames
Alla "Idolprodukter"
U2
Elvis
Kent
Rihanna eller vad fan hon heter
Lillasyster
Linkin Park
Fall out boy
Den mesta MTV-hiphopen
"Nya" Metallica
"Nya" GnR
Men vet du ens vad överskattat betyder? Verkar som du bara rabblar upp musik som du tycker suger, inte musik som är överskattad.

Min lilla lista på överskattade band

Led Zeppelin
Jag gillar dom, dom är bra! Men inte fan är dom så oerhört bra som folk verkar tycka. Mittendelen i Whole Lotta Love är ju bedrövlig. "Nämen det är ju ett dolt budskap, psykadeliskt, genialiskt", må så vara, men låter det bra då? Sitter man och njuter? Njae..visst var väl revolutionerande på 60-70-talet, men inte tycker jag det är bra för den sakens skull.

Pantera
Gillar väl några låtar lite halvt sådär, fastnade för Fucking Hostile ett tag och tänkte att jag kan tanka hem lite av dom för att se om det är värt att lyssna på. Jag lyssnade ett långt jävla tag på dom för att försöka se storheten i dom. Var väl inte världens grej, tyckte inte alls dom var något bra, inte heller några skickliga musiker heller.

Danzig
Även här försökte jag lyssna mig in på hans band, inte fan var det något bra med det heller. Trodde det skulle vara mer punkigt á la Misfits. Visserligen är dom inte stora kommersiellt, men överallt på alla forum där det diskuteras musik säger alla att detta är skitbra, inte riktigt va!

Radiohead
Vad är hypen kring Radiohead? Jag tycker musiken är väldigt konstig och inte alls så bra som folk kan tycka, visst många väldigt sköna låtar (Street Sprit Fade Out, Creep, Anyone Can Play Guitar) men det mesta är ren dynga i mina öron.

Nirvana
Det mesta som sagts stämmer även in på mina åsikter, hade det inte varit för Cobains död hade dom inte vart lika stora idag. För bra är dom inte.

Meshugga
Värdelöst, total jävla dynga!

Japp, mina favoritband är Metallica och In Flames bland annat. Och..?
Citera
2008-11-24, 19:48
Medlem
Krafses avatar
Kent utan tvekan. Helt jäkla DÖD musik. Bara skränigt jäkla oljud som inte når i närheten av själen. Eller jo, den skär in som en glödande kniv så att man ligger och kvider och kväser och pinas. Fifan för Kent. Torrt jäkla oljud är vad det är.
Citera
2008-11-24, 20:02
Medlem
Många gamla rockband som Black Sabbath, Led Zeppelin, AC/DC etc är rätt överskattade. Folk verkar tro att gammalt automatiskt är jättebra.
Även folk som dör blir magiskt mycket bättre på något skumt sätt. Till exempel...Johnny Cash.
Citera
2008-11-24, 21:55
Medlem
soewhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stargazer
KENT för sin äckel-pretentiösa och kvasi-intellektuella framtoning
tycker också han är riktigt vidrig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto