Citat:
Ursprungligen postat av Eksept1oN
Per Gessle + gyllene tider
Orup
Lena Philipsson
In Flames
Alla "Idolprodukter"
U2
Elvis
Kent
Rihanna eller vad fan hon heter
Lillasyster
Linkin Park
Fall out boy
Den mesta MTV-hiphopen
"Nya" Metallica
"Nya" GnR
Men vet du ens vad överskattat betyder? Verkar som du bara rabblar upp musik som du tycker suger, inte musik som är överskattad.
Min lilla lista på överskattade band
Led Zeppelin
Jag gillar dom, dom är bra! Men inte fan är dom så oerhört bra som folk verkar tycka. Mittendelen i Whole Lotta Love är ju bedrövlig. "Nämen det är ju ett dolt budskap, psykadeliskt, genialiskt", må så vara, men låter det bra då? Sitter man och njuter? Njae..visst var väl revolutionerande på 60-70-talet, men inte tycker jag det är bra för den sakens skull.
Pantera
Gillar väl några låtar lite halvt sådär, fastnade för Fucking Hostile ett tag och tänkte att jag kan tanka hem lite av dom för att se om det är värt att lyssna på. Jag lyssnade ett långt jävla tag på dom för att försöka se storheten i dom. Var väl inte världens grej, tyckte inte alls dom var något bra, inte heller några skickliga musiker heller.
Danzig
Även här försökte jag lyssna mig in på hans band, inte fan var det något bra med det heller. Trodde det skulle vara mer punkigt á la Misfits. Visserligen är dom inte stora kommersiellt, men överallt på alla forum där det diskuteras musik säger alla att detta är skitbra, inte riktigt va!
Radiohead
Vad är hypen kring Radiohead? Jag tycker musiken är väldigt konstig och inte alls så bra som folk kan tycka, visst många väldigt sköna låtar (Street Sprit Fade Out, Creep, Anyone Can Play Guitar) men det mesta är ren dynga i mina öron.
Nirvana
Det mesta som sagts stämmer även in på mina åsikter, hade det inte varit för Cobains död hade dom inte vart lika stora idag. För bra är dom inte.
Meshugga
Värdelöst, total jävla dynga!
Japp, mina favoritband är Metallica och In Flames bland annat. Och..?