2008-11-24, 22:14
Medlem
Acidiferouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipe
Många gamla rockband som Black Sabbath, Led Zeppelin, AC/DC etc är rätt överskattade. Folk verkar tro att gammalt automatiskt är jättebra.
Även folk som dör blir magiskt mycket bättre på något skumt sätt. Till exempel...Johnny Cash.

Du är ju helt vilse. Allt du nämner ÄR bra på alla sätt och vis. Läs lite rock-historia för allt i världen!

Realitycheck *OOT!* *OOT!*
Citera
2008-11-24, 22:23
Medlem
U2 - fyfan vad trist
Tool - så jävla överskattade. Pretentiös skitrock. Att de fick med 3 låtar i senaste GUitar hero är ett mysterium.
Citera
2008-11-24, 22:32
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soewhat
tycker också han är riktigt vidrig
Han? Kent är en grupp

Några överskattade är ju Dragonforce, även om de kanske inte är överskattade just här på forumet.
Citera
2008-11-25, 23:07
Medlem
Krewkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZahriM
Jag tycker Metallica är väldigt överskattade förstår inte vad som är så bar med dom.
visst dom va bra när dom kom jämfört med andra band men nu finns det mycket bättre band.
Någon som lyssnar på metal och håller med mig?

Vad jag inte förstår är att så många i den här tråden tycker Metallica är överskattade när de fortfarande är ett av världens bästa band.
Citera
2008-11-25, 23:32
Medlem
serpentinen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Mest överskattade band/artister?
Vilka band/artister tycker ni är de mest överskattade?
Nu menar jag såna som får väldigt mycket cred och uppmärksamhet utan att de förtjänar det.

Personligen har jag väldigt svårt för Jose Gonzales. Jag gillar singer/songwriters men jag har väldigt svårt att förstå denne artists framgångar. Den enda bra låten han spelat in är enligt mig är covern på The Knifes Heartbeat. Hans egna låtar saknar melodier, och arrangemangen består i regel bara av en gitarrslinga som upprepas om och om igen. Texterna är lika torra som Gobiöknen, och hans röst låter som om han satt och sjöng instängd i en papplåda. Jag tog mod till mig och såg konserten med honom (och Jens Lekman) som visades på SVT för några veckor sedan, tråkigare var det länge sedan jag haft (jag sommnade framför teven). Jag tycker att JG:s musik är oerhört tråkig och seg och fattar inte vad folk ser i honom. Enda anledningen till att lyssna på hans musik är om man har svåra sömnproblem (det funkade för mig...)

METALLICA! *huvva*
Citera
2008-11-25, 23:36
Medlem
xnines avatar
Har aldrig förstått vad som gör Bruce Springsteen så stor. Personligen lyssnar jag hellre på rundgång i en skolaula.

Ska det här leda till något? Vi kanske kan starta en nominering/omröstning för att en gång för alla rösta fram världens genom tiderna mest överskattade artist?
Citera
2008-11-25, 23:45
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serpentinen-
METALLICA! *huvva*
Amen to that brotha.
Otrolig tråkig musik. Har man hört en låt har man hört alla.
Citera
2008-11-26, 01:00
Medlem
Fattar inte alls att så många nämner Nirvana , tycker Nevermind är en riktigt riktigt bra skiva och att säga att gruppen blev stor på grund Cobains död är ju helt åt helvete fel minns ni inte att Nirvana mer eller mindre var världens största band redan ett eller två år innan han dog.
Några av de andra grungebandens sångare är också döda men de har ändå inte samma status som Nirvana så att påstå något sådant tycker jag är fel
Citera
2008-11-26, 01:05
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charls
Fattar inte alls att så många nämner Nirvana , tycker Nevermind är en riktigt riktigt bra skiva och att säga att gruppen blev stor på grund Cobains död är ju helt åt helvete fel minns ni inte att Nirvana mer eller mindre var världens största band redan ett eller två år innan han dog.
Några av de andra grungebandens sångare är också döda men de har ändå inte samma status som Nirvana så att påstå något sådant tycker jag är fel

Jodå, jag minns hur stora Nirvana var. Och visst har de några bra låtar, men nog har kulten som skapades kring Cobain efter hans död gjort att de har blivit rätt ordentligt överskattade?
Citera
2008-11-26, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cipe
Många gamla rockband som Black Sabbath, Led Zeppelin, AC/DC etc är rätt överskattade. Folk verkar tro att gammalt automatiskt är jättebra.
Även folk som dör blir magiskt mycket bättre på något skumt sätt. Till exempel...Johnny Cash.
Johnny cash är ju knappast stor för att han är död. Han dog ju ganska nyss. Hendrix, Joplin, Morrison, eller Cobain är väl bättre exempel i så fall?
Citera
2008-11-26, 01:32
Medlem
mitt svar är självklart Johan Holm i idol.
Citera
2008-11-26, 20:00
Medlem
Curleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waah
Johnny cash är ju knappast stor för att han är död. Han dog ju ganska nyss. Hendrix, Joplin, Morrison, eller Cobain är väl bättre exempel i så fall?

Men hur fasen kan man ens nämna Hendrix i en sån här tråd? Om du inte gillar hans musik, visst! Men bara det faktum att han inspirerat så pass många gitarrister ger honom galet mycket creds

Citat:
Ursprungligen postat av Budrik
mitt svar är självklart Johan Holm i idol.

Johan Palm heter han väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in