2006-08-19, 16:56
Medlem
Jag har tänkt skriva i denna tråd flera gånger men inte kommit på nån överskattad förutom typ Tomas Ledin, men alla med smak hatar ju ändå honom så hur kul är det?

Men nu när jag stod och pissade lite kom jag på det hux flux, Foo Fighters är det mest överskattade bandet.
Citera
2006-08-19, 17:21
Medlem
prinsviktors avatar
Jag kommer ihåg att det var i någon sådan här tråd på Flashback där någon hävdade att Bob Dylan varken kunde:

a) sjunga
b) spela
c) skriva låtar

Citera
2006-08-23, 16:34
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroz76
Vilken musiker är mest överskattad?

:shoot2: BASSHUNTER !!!!!
Citera
2006-08-23, 17:26
Awaiting Email Confirmation
snegs avatar
green day!
Citera
2006-08-23, 19:27
Medlem
RVDs avatar
Jag vet inte om jag tycker att artister som Amy Diamond och Darin är speciellt överskattade. Det är väl inte många som tillskriver dom talanger som dom inte har.

Jag håller helt klart med om Sex Pistols. Jag tycker dom har bestulit Ramones på äran för punkens genombrott. Sex Pistols spelar väl snarare unken pubrock än punk och attityden känns påklistrad.

Det var ett hån mot all vett och sans när Led Zeppelin tilldelades Polarpriset istället för Black Sabbath. Det går inte ens att jämföra vilket inflytande Black Sabbath har haft på dagens musik ställt mot Zeppelin.

Ebba Grön håller jag också med om. Bonnig musik och långt ifrån Sveriges bästa punkband som dom ofta framställs som.

Märkligt att ingen klarsynt människa nämnt Beatles än förresten...
Citera
2006-08-23, 19:57
Medlem
will plays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVD
Det går inte ens att jämföra vilket inflytande Black Sabbath har haft på dagens musik ställt mot Zeppelin.
du vet inte mycket, du
Citera
2006-08-23, 21:00
Medlem
Hallaballoobas avatar
Citat:
Det var ett hån mot all vett och sans när Led Zeppelin tilldelades Polarpriset istället för Black Sabbath. Det går inte ens att jämföra vilket inflytande Black Sabbath har haft på dagens musik ställt mot Zeppelin

Hahaha, jag hoppas att du skämtar .
Jag måste beundra din känsla för ironi!
Citera
2006-08-23, 21:49
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prinsviktor
Jag kommer ihåg att det var i någon sådan här tråd på Flashback där någon hävdade att Bob Dylan varken kunde:

a) sjunga
b) spela
c) skriva låtar

Ingen kan med gott samvete påstå att den karln har bra röst.
Citera
2006-08-23, 21:57
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Ok, så här är det:

Velvet Underground är i så fall mer överskattade. Doors är det INTE. Du har antagligen inte lyssnat tillräckligt mycket på dem, än mindre satt in dem i tidsperioden de härjade i. De slog igenom under hippie-eran, när allt skulle vara peace, love and harmony, med bland det mörkaste och suggestivaste någon hade hört vid den tiden. Det är bland annat det som gjord dem så tidlösa och oberoende av att passas in i slutet av 60-talet som de flesta dussinband från den tiden.

Det slog mig just att jag nog aldrig läst någon skivrescension eller liknande som någonsin innehållit någon jämförelse med The Doors, vilket är ett kvitto på att de var och fortfarande är smått unika i sin musik och inte minst i sina (Morrisons) texter. Överskattade my ass! Men så kom det från någon som uppenbarligen ser Moody Blues som en "okänd grupp"...

Vill förresten passa på att nominera Bob Dylan en gång för alla. Snudd på överskattningen personifierad.

Edit: Stavfel

Du har typ fel på alla punkter. VU är hur grymma som helst och har åldrats bättre än Lou Reeds soloskivor. The Doors är bra men mycket överskattade. Eller rättare sagt är Jim Morrison sanslöst överskattad men de andra musikerna underskattade. Tramspoesi om ödlekungen tröttnar man rätt fort på. Speciellt segt på live-skivorna.
Bob Dylan är och förblir rockens nummer ett.
Citera
2006-08-24, 19:03
Medlem
Citat:
Märkligt att ingen klarsynt människa nämnt Beatles än förresten...

Ja, märkligt. Jag tycker Beatles är bra, men överskattade.
Citera
2006-08-24, 19:22
Medlem
williebobs avatar
Slagsmålsklubben, Bo Kaspers, Eminem 50 Cent och fler fula ägg som dom.
Citera
2006-08-24, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williebob
Slagsmålsklubben, Bo Kaspers, Eminem 50 Cent och fler fula ägg som dom.

Jag förstår inte ens hur du kan nämna Bo Kaspers Orkester i samma mening som Eminem och 50 Cent.
Jag vet att smaken är som baken men här har du fel, man kan inte tycka som du utan att ha fått något om bakfoten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in