2005-10-31, 11:03
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muddafrikka
Han skrev två. Först Who are you från Sabbath Bloody Sabbath, och sen en till från Technical Ecstasy tror jag.

Lyssnade igenom "who are you" och den var faktiskt riktigt bra.

Men vem/vilka är det som har skrivit guldkorn som:
Mr. Crowley
Hell Raiser
mm
Citera
2005-10-31, 12:11
Medlem
krijgenics avatar
muddafrikka så var det ja. Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Lyssnade igenom "who are you" och den var faktiskt riktigt bra.

Men vem/vilka är det som har skrivit guldkorn som:
Mr. Crowley
Hell Raiser
mm

Well, Bob Daisley skrev alla lyrics upp till No More Tears (där han bara spelade bass, men misstänker att han även skrev lyrics där. Något med kontraktet kanske?)

Ozzy har aldrig gjort mycket mer än sjungit, och kommit med någon melodi då och då, typ "lalalalal", om du förstår vad jag menar. Det där t.ex om att han skrev Suicide Solution om Bon Scott är en ren lögn. Den handlar om Ozzy, och hur han höll på att dricka ihjäl sig, men det är ju såklart för pinsamt för att erkänna.

$haron är jävligt rutten, och skyr ingenting för att få som hon vill. Tycker du det här är intressant, så ta och läs lite intervjuer med Bob Daisley. Finns mycket nertystat där. Visste du t.ex. att $haron bara timmar/dagar efter flygkraschen som tog Randys liv, ändrade hans kontrakt för att slippa betala royalties till hans mor? Mrs. Rhoads (Randys mamma) fick stämma Ozzy/$haron ett flertal gånger sen för att få det som rättmässigt var Randys.
Citera
2005-10-31, 18:17
Medlem
Baskis avatar
Men egentligen, vad är det som säger att Ozzy inte skrivt låtar?
Vad finns det för bevis?
Vem säger att han inte gjort det?`
Kan han/hon ljuga?

Om du säger att det är så att Ozzy inte skrivit några låtar (finns undantagen) så tror jag dig såklart, eftersom jag inte vet något annat, men vad är det som säger att han inte skrivit några låtar?
Citera
2005-10-31, 18:19
Medlem
Baskis avatar
Fel post
Citera
2005-10-31, 20:22
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Rod Steward, förtjänar han verkligen all den där uppmärksamheten?

Har man hört faces då förstår man....
Citera
2005-10-31, 20:32
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Men egentligen, vad är det som säger att Ozzy inte skrivt låtar?
Vad finns det för bevis?
Vem säger att han inte gjort det?`
Kan han/hon ljuga?

Om du säger att det är så att Ozzy inte skrivit några låtar (finns undantagen) så tror jag dig såklart, eftersom jag inte vet något annat, men vad är det som säger att han inte skrivit några låtar?

Ta och surfa runt, och läs lite om det. Alla som har varit inblandade med Ozzy känner till det, och $haron har i stort sett försökt lura varenda jävel som har skrivit något åt honom. (Bob Daisley, Lee Kerslake, Jake E Lee, Phil Soussan, osv och ja - även Zakk) Sen kan du se till det faktum att från Blizzard of Ozz till No Rest for the Wicked så hade han inga guest writers. Varför? Jo, för att Bob Daisley skrev allt. Sen från No More Tears och uppåt, när Bob Daisley slutat skriva, så har han haft guest writers på alla album.

Det är mer än en som har fått stämma $haron för att de inte har fått betalt, eller för att de inte fått några "credits". Ozzy och $haron kallar det sen för trakasserier.
Citera
2005-11-01, 18:04
Medlem
FREAKSCENEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Ta och surfa runt, och läs lite om det. Alla som har varit inblandade med Ozzy känner till det, och $haron har i stort sett försökt lura varenda jävel som har skrivit något åt honom. (Bob Daisley, Lee Kerslake, Jake E Lee, Phil Soussan, osv och ja - även Zakk) Sen kan du se till det faktum att från Blizzard of Ozz till No Rest for the Wicked så hade han inga guest writers. Varför? Jo, för att Bob Daisley skrev allt. Sen från No More Tears och uppåt, när Bob Daisley slutat skriva, så har han haft guest writers på alla album.

Det är mer än en som har fått stämma $haron för att de inte har fått betalt, eller för att de inte fått några "credits". Ozzy och $haron kallar det sen för trakasserier.
kan Ozzy spela något instrument ens?
Citera
2005-11-01, 19:20
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Pink Floyd. Sjukt tråkiga. Fick ur sig några trevliga popdängor under tiden Syd Barrett bodde på denna planeten, men efter det... :thumbsdow
Citera
2005-11-02, 00:11
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FREAKSCENE
kan Ozzy spela något instrument ens?

Munspel tror jag han kan spela, men förutom det - nä.
Citera
2005-11-02, 00:33
Medlem
FREAKSCENEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Munspel tror jag han kan spela, men förutom det - nä.
ok, he he, va det han som spelade munspel på "The Wisard"?
Citera
2005-11-02, 11:31
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FREAKSCENE
ok, he he, va det han som spelade munspel på "The Wisard"?

Mjo, tror det, men är inte 100.
Citera
2005-11-02, 11:38
Medlem
wootens avatar
Björn rosing på sin tid. Numera WInnerbäck, den där jävla Håkan Hellstrand och dom som gjort "Hej Monica". Fy fan.

OT: Att säga att beatles är överskattade är att skjuta sig själv i foten. Ingenting man säger efter ett sånt uttalande kommer att tas på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in