2005-10-25, 22:36
Medlem
MorrissonEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
David Gilmour kan med en not säga mer än vad Yngwie kan säga med 100. Så jag förstår inte jämförelsen riktigt.
Det förklarar mycket och det är faktsikt så.
Men ja, skickliga musiker eller ej, jag anser att Pink Floyd förtjänar sin uppmärksamhet, även om de nu spelar malande dryg musik.

J.N jag missade tydligen den detaljen.

Men det ni måste förstå är att även om ni tycker dom är dryga och kassa så finns det många som tex jag och krijgenic som uppskattar denna musiken nått enormt och det verkar inte som att vi är ensamma eftersom det finns så väldigt många världen över som delar vårt intresse för gruppen.
Ta ett band som The Doors som jag personligen gillar men kan mycket väl inse att dom inte alls är kända för musiken och väldigt överskattade som musikartister, dom spelar skränig flummig pundar-rock med kassa guitarr-solon.
Citera
2005-10-26, 02:44
Medlem
xchaaras avatar
Överskattade...som jag inte fattar ett skit av helt enkelt:

Bob Dylan (aldrig förstått storheten med den karln).

Sting (samma sak här, höll på att somna på en konsert med honom)

Bob Hund (??)

HÅKAN HELLSTRÖM (snälla förklara......för mig är det oförklarligt att den mannen fått skivkontrakt)

Finns massor men Håkan står längst upp på min lista iaf.
Citera
2005-10-26, 02:51
Medlem
xchaaras avatar
öh.
Skrev Bob Hund för att jag lyssnade på Bob hund. Menade Broder Daniel.

Vill även lägga till Van Morrison.
Citera
2005-10-26, 17:05
Medlem
crookedrains avatar
Kom på fler: Joy Divison, The Cure, The Clash, Depeche Mode, Belle & Sebastian, Love, Happy Mondays, Dinosaur Jr, Sex Pistols, och framför allt, Radiohead.
Citera
2005-10-29, 13:20
Medlem
Baskis avatar
Rod Steward, förtjänar han verkligen all den där uppmärksamheten?
Citera
2005-10-29, 19:36
Medlem
Truxas avatar
[quote=xchaara]öh.
Skrev Bob Hund för att jag lyssnade på Bob hund. Menade Broder Daniel.

Bob Hund är ganska överskattade tycker jag...
Citera
2005-10-29, 19:47
Medlem
FREAKSCENEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crookedrain
Kom på fler: Joy Divison, The Cure, The Clash, Depeche Mode, Belle & Sebastian, Love, Happy Mondays, Dinosaur Jr, Sex Pistols, och framför allt, Radiohead.
hur kan du tycka Dinosaur Jr är överskattade?
Citera
2005-10-29, 20:29
Medlem
Jag förstår inte riktigt det där med "överskattade". I princip listar alla här de artister/band som de inte gillar personligen men som såvitt jag kan se har ganska många hängivna fans?

Artister/band som skall klassas som överskattade borde väl vara de som får bra recensioner men ingen köper skivorna eller går på konserterna...
Citera
2005-10-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
Jag förstår inte riktigt det där med "överskattade". I princip listar alla här de artister/band som de inte gillar personligen men som såvitt jag kan se har ganska många hängivna fans?

Artister/band som skall klassas som överskattade borde väl vara de som får bra recensioner men ingen köper skivorna eller går på konserterna...

Det kan väl lika gärna vara tvärtom? Alltså ett band eller en artist med tonvis med fans, som spelar riktigt dålig musik. Exempel på det skulle väl kunna vara 50 Cent och Kent.

En annan variant är band som har varit bra en gång i tiden, och som har fans mängder med fans som hyllar deras senaste alster trots att kvalitetssförsämringen är i det närmaste total. Själv tycker jag att Oasis och (tyvärr) Metallica är två sådana band.
Citera
2005-10-30, 20:56
Medlem
BunjiXs avatar
Citat:

Överskattad innebär att artisten eller bandet får mer uppmärksamhet än de förtjänar.

Om det är kritiker eller publiken som ger uppmärksamheten är oväsentligt.

Mitt bidrag:

Tomas Ledin
Citera
2005-10-31, 03:35
Medlem
muddafrikkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Eller rättare sagt, jag tror han skrev en eller två låtar i Black Sabbath. Den första på Sabbath Bloody Sabbath. Kommer dock inte ihåg vilken låt det var.
Han skrev två. Först Who are you från Sabbath Bloody Sabbath, och sen en till från Technical Ecstasy tror jag.
Citera
2005-10-31, 05:23
Medlem
Citat:

Då är dom ju underskattade...

Några gubbar jag tycker är för tok för överskattade är Rolling Stones!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in