Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-30, 16:00
  #1
Medlem
Hej! Har sökt runt och hittar inte riktigt vad jag söker!

Jag har en Samsung UE55H6275XXE tv och försöker få bort boxen från tele2! Har läst på många ställen att det ska funka med en CA-modul från Com-Hem som också använder sig utav Conax! Har köpt en sådan men får bara in grundutbudet och inte dom kanaler jag har själv utöver detta!
Har även ställt in tv:n på Finland som land för att kringå detta men det funkar inte heller!
Någon som vet eller har gjort detta så det har fungerat?
Tacksam för svar!
/Joakim
Citera
2014-11-30, 16:03
  #2
Medlem
Glömde skriva att det var detta kort jag har köpt! CAMOD99012

Tack igen!
Citera
2014-11-30, 16:09
  #3
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piasava
Hej! Har sökt runt och hittar inte riktigt vad jag söker!

Jag har en Samsung UE55H6275XXE tv och försöker få bort boxen från tele2! Har läst på många ställen att det ska funka med en CA-modul från Com-Hem som också använder sig utav Conax! Har köpt en sådan men får bara in grundutbudet och inte dom kanaler jag har själv utöver detta!
Har även ställt in tv:n på Finland som land för att kringå detta men det funkar inte heller!
Någon som vet eller har gjort detta så det har fungerat?
Tacksam för svar!
/Joakim

Jag har själv Tele2 med CA modul och det funkar finfint, det du måste se till är att din CA modul inte är varianten som stöder HD kanaler (tror den kallas CI+), utan du måste ha den "vanliga varianten".

Det kanske fungerar med Comhems modul såvida den inte är för HD, men ställer mig lite tveksam till det. Jag skulle hellre ha satsat på att köpa en ny CA modul, den kostar ju ändå inte så många hundralappar.
Citera
2014-11-30, 16:12
  #4
Medlem
Okej! Ja jag var och köpte en som stödjer HD kanaler men så det ska alltså vara en "vanlig"? Min tv stödjer CI+ men kan man stoppa i en vanlig CI bara? Kan du länka någon som enligt dig ska fungera?
Tack!
Citera
2014-11-30, 16:18
  #5
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piasava
Okej! Ja jag var och köpte en som stödjer HD kanaler men så det ska alltså vara en "vanlig"? Min tv stödjer CI+ men kan man stoppa i en vanlig CI bara? Kan du länka någon som enligt dig ska fungera?
Tack!

Exakt, du ska köpa en vanlig modul.
En sån här har jag:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=319058
Citera
2014-11-30, 17:20
  #6
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piasava
Hej! Har sökt runt och hittar inte riktigt vad jag söker!

Jag har en Samsung UE55H6275XXE tv och försöker få bort boxen från tele2! Har läst på många ställen att det ska funka med en CA-modul från Com-Hem som också använder sig utav Conax! Har köpt en sådan men får bara in grundutbudet och inte dom kanaler jag har själv utöver detta!
Har även ställt in tv:n på Finland som land för att kringå detta men det funkar inte heller!
Någon som vet eller har gjort detta så det har fungerat?
Tacksam för svar!
/Joakim
I alla fall tidigare så har comhem låst sina ca-moduler och boxar till sitt eget nät, och kan normalt sett inte användas i andras nät....men vet inte om det fortfarande är så.
__________________
Senast redigerad av natteknik 2014-11-30 kl. 17:23.
Citera
2014-12-04, 16:09
  #7
Medlem
Det fungerade hur bra som helst med Modulen som du länkade! Tack så mycket för hjälpen!
Citera
2014-12-04, 20:39
  #8
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
I alla fall tidigare så har comhem låst sina ca-moduler och boxar till sitt eget nät, och kan normalt sett inte användas i andras nät....men vet inte om det fortfarande är så.

Ca-moduler kan inte låsas men der gäller att ha rätt typ av ca-modul och med rätt interface (ci eller ci+)
Citera
2014-12-04, 21:13
  #9
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ca-moduler kan inte låsas men der gäller att ha rätt typ av ca-modul och med rätt interface (ci eller ci+)
ok..då var det bara deras boxar det gällde. Tack för rättningen.
Citera
2014-12-25, 14:41
  #10
Moderator
Pentyls avatar
Övrig hemelektronik --> TV-, bild- och mediautrustning
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback