Citat:
Ursprungligen postat av
stjo57
Jag vet inte men jag tycker jag ter ganska allsidigt. Ktt, fisk, potatis, pasta, mycket grnsaker.
Jag vill inte hlla p att rkna kalorier och det var drfr jag valde 1:8 i stllet fr 5:2.
Men varfr blev det tvrstopp efter 3 kilos nedgng?
Jag har tit ca 18:6 i 2 r. Det viktigaste r att frst bli insulinknnslig. r du inte det kommer du ha vldigt svrt att g ner i vikt nr du ter kolhydrater. Insulintet responderar och snker blidsockret. Jag var inte det tidigare och t en gng om dagen tillslut (pasta, ris bla) och gick nd inte ner i vikt.
Jag slutade helt med kolhydrater i ngra mnader, och sen vnde det. Nu kan jag i prinsip ta hur mkt som helst utan att g upp i vikt. Men har du stora problem skulle jag ta ngon slags paleo-diet med mkt fett och minimalt med kolhydrater. D lovar jag och garanterat att du kommer g ner i vikt med 18:6. Du behver inte ens trna, och du kan i princip ta hur mkt som helst. D hamnar du i ett ketogent tillstnd dr kroppen fr sin energi frn fett, dels av det du ter, och dels av det som r i verskott p kroppen. Glukos fixar kroppen utmrkt sjlv genom glykogenolys i levern.
Detta "tillstnd" menar jag har alltid varit det rtta. 99 % av alla andra dggdjur lever s, frstr inte varfr mnniskan ska vara annorlunda. Du fr leta och googla lite oberoende kllor (inte SLV eller studier av beroende forskare som r sponsrade av livsmedelsindustrin). D kommer du tillslut fram till att det det frmodligen r det bsta och absolut sundaste du kan gra med din kropp.
Personligen ter jag tex stora mngder mttat animaliskt fett, kokosolja, smr, gg avokado etc. Mkt ktt och massa grnsaker (allt ekologiskt). Inga kemikalier lr frdiga produkter. Lagar allt frn grunden. mkt lite kolhydrater. Inget gluten what so ever. Har gjort detta i ver 2 r och jag lovar dig att jag aldrig mtt bttre. Jag har gjort stora framsteg i allt. Frn kroppsshejp och energi till hr och hud.