• 3
  • 4
2014-12-07, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Ja d tar stopp när det ska ta stopp, men då har du relativt lite fettprocent. Du kommer gå ner till den vikt du borde ligga på helt enkelt, pga biologins fantastiska mekanismer. Man ska inte vara fet! Men att det tar stopp i studierna är ju för att studierna slutar. Det finns alltså inte mer data att hämta in.

Det beror helt på vad TS äter, men äter han för mkt kolhydrater i förhållande till fett kommer han inte gå ner speciellt mkt, även om han tränar, pga de anledningar jag nämnde tidigare. Kolhydrater är en sockerart och inget annat. Man blir fet av det vid överkonsumtion, men vad är överkonsumtion? Det är naturligtvis individuellt, men jag hävdar att ganska lite kolhydrater är överkonsumtion.

Det finns redan oändligt med data på detta. Dietism och näringslära är de mest förvirrande lärorna där folk med minst vetenskaplig validitet får mesta möjliga genomslag. Detta har syrat sig igenom ända till regeringsnivå (SLV). Har aldrig sett ett område, förutom träningsvetenskapen, där folk mixtrat och manipulerat forskning så mycket som i näringsläran. Det är den mest förvirrade forskningen som finns, och det finns en anledning till det. Pengar och försäljning. Folk har varken kunskap, möjlighet eller ork att ta sig igenom data, studier och forskning inom detta område. När det väl kommer över något som verkligen är oberoende och inte manipulerat, är det kanske 1 % som lyckas analysera dem korrekt.

Med det sagt säger jag åter igen: Sätt kroppen i ketos (ketogent tillstånd) så kommer han att gå ner, punkt slut. Spelar ingen roll hur du vrider och vänder på kalorier in och ut. Hur hamnar man i ketos, jo genom att få sin energi från fett. Kan alla hamna i ketos? Svar JA. Det är väldigt enkelt.

När ska du ta av dig foliehatten? Det finns folkslag som har ätit 80E% kolhydrater och varit hur friska som helst. Varken fetma, hjärt och kärlsjukdomar och annat var något bekymmer där. Detta har vi visat för dig tidigare men du väljer som vanligt att bara se det du själv vill se.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in