Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-30, 02:45
  #25
Medlem
Brukar korsa gatan först och sen trycka fram grön gubbe. Det är kul att bestämma över andra.
Citera
2014-11-30, 03:03
  #26
Medlem
Har nog delvis med ett inneboende vaneuttryck att göra, och dels med alla jävla bilister som 25 meter ifrån ett övergångsställe gasar på för att sedan tvärnita precis framför de vita linjerna.
Citera
2014-11-30, 03:09
  #27
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Har alltid tänkt så att de cpn som bara går fram och trycker på knappjäveln utan att kolla inte kan ha körkort. För mig så är det självklart, det tar absolut ingen energi för mig att stanna som fotgängare, trots att jag har företräde så föredrar jag att eventuella bilar slipper stanna, så vida det inte är tusen bilar i ett pärlband som är på gång. Men kommer det bara ett par enstaka bilar så ser jag hellre att de kör förbi än att jag ska få företräde och gå över, då känner jag mig bara taskig.
Citera
2014-11-30, 03:10
  #28
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Om trafiken är tät och intensiv kan jag fatta att folk trycker fram grön gubbe. Men om det kommer en ensam bil - varför i hela friden väntar fotgängare inte tills bilen passerat!

Idag fick idiotin sin kulmen. Jag närmar mig ett övergångsställe, har kvar ungefär 50 meter då en kvinna trycker på knappen - och börjar gå direkt! Rött för mig, och när det ett par sekunder senare slår över till grön gubbe har hon redan passerat vägen. Bakom mig helt tomt på trafik.

Såvitt jag vet är det inte straffbart att gå mot röd gubbe, så länge man inte orsakar kaos och kalabalik. På glest trafikerade gator finns ingen anledning att trycka fram grön gubbe.

Eller...?
Ge fan i att köra bil då! Använd cykel istället så slipper du detta problem. Gissar på att du är fet...
Citera
2014-11-30, 03:11
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Om trafiken är tät och intensiv kan jag fatta att folk trycker fram grön gubbe. Men om det kommer en ensam bil - varför i hela friden väntar fotgängare inte tills bilen passerat!

Idag fick idiotin sin kulmen. Jag närmar mig ett övergångsställe, har kvar ungefär 50 meter då en kvinna trycker på knappen - och börjar gå direkt! Rött för mig, och när det ett par sekunder senare slår över till grön gubbe har hon redan passerat vägen. Bakom mig helt tomt på trafik.

Såvitt jag vet är det inte straffbart att gå mot röd gubbe, så länge man inte orsakar kaos och kalabalik. På glest trafikerade gator finns ingen anledning att trycka fram grön gubbe.

Eller...?
Fast det är roligt att stanna för rött ljus. då kan man känna -fan vad gött jag sitter på ett körkort som jag själv har tagit osv
Citera
2014-11-30, 03:18
  #30
Medlem
176-671s avatar
Om det är så glest trafikerat så är det väl bara att köra mot rött då. Är ju knappast så att en polis plötsligt kommer att teleportera sig upp bakom dig.
Citera
2014-11-30, 03:19
  #31
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Brukar korsa gatan först och sen trycka fram grön gubbe. Det är kul att bestämma över andra.
Död åt dig.

En annan störande sak är när någon ska över ett obevakat övergångsställe. Man bromsar in och anpassar hastigheten för att ha kvar rullet tills personen har gått över, har ögonkontakt med personen, men ändå står idioten kvar som ett fån och går över vägen när bilen står helt stilla.
Citera
2014-11-30, 03:24
  #32
Medlem
johanjosefssons avatar
Ja, för det är ju så otroligt synd om er bilister som sitter i era varma sköna bilar och slipper resa på arslet, elles ens känna den kalla vinden piska er i ansiktet medan ni försöker hitta vägen hem. Herregud vad synd det är om er som tvingas vänta FEM SEKUNDER extra innan ni är framme och slipper ryggvärk, ledvärk, knäverk, stela kalla fingrar och vatten innanför skorna.

Hoppas ni åker på böter, era n000bs.
Citera
2014-11-30, 03:27
  #33
Medlem
Bassplays avatar
Allt beror på vem man är i situationen.
Det är väldigt simpelt hur jag ser det, är du ute och går och ska över gatan i denna kyla vill du givetvis korsa så fort som möjligt och trycker på knappen en eller kanske till och med två gånger i hopp om att det ska gå fortare medans en bil med en person som sitter i sin varma sköna bil som ändå kommer vara hemma innan dig närmar sig övergångsstället.


När du sitter i din bil är de flesta fotgängare och cyklister bara ännu ett förhinder för ditt flyt i trafiken och dom kan gott vänta på att du passerar så du slipper stanna, speciellt med en manuellt växlad bil.

Ber om ursäkt i förväg för ev. stavfel, är trött och full.
Citera
2014-11-30, 03:52
  #34
Medlem
Har faktiskt gått och tänkt på detta. Har folk inget vett?

Jag ser 2 anledningar till detta beteende:

1. Idioten har inte tagit körkort än och vet därför inte hur sjukt jävla irriterande det är.

2. Hen är en jubelidiot och psykopat som är oförmögen att tänka sig in i andras situationer.

Jag blir rent ut sagt dålig till mods om jag går vid en glest trafikerad väg med en polare och hen trycker på knappen. Det är som en bro-code bland bilförare och körkortsinnehavare tycker jag, att man INTE stör trafikrytmen i onödan. Bil -> fotgängare inte tvärtom som en massa "miljövänliga" tattare i riksdagen försöker pumpa i oss.
Citera
2014-11-30, 03:53
  #35
Medlem
R-Borjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Död åt dig.

En annan störande sak är när någon ska över ett obevakat övergångsställe. Man bromsar in och anpassar hastigheten för att ha kvar rullet tills personen har gått över, har ögonkontakt med personen, men ändå står idioten kvar som ett fån och går över vägen när bilen står helt stilla.

Det kanske har att göra med skillnaden i skador som skulle uppstå på bilen
jämfört med fotgängaren vid ett eventuellt missförstånd.
Citera
2014-11-30, 04:16
  #36
Medlem
destinaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Ge fan i att köra bil då! Använd cykel istället så slipper du detta problem. Gissar på att du är fet...
Menar du att cyklister inte behöver stanna vid rödljus?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback