Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Jävla förmyndarland
Jag bor hellre i ett litet hus med två rum än i en lägenhet med två rum. Jag gillar pendeltågs tanke om att bygga ett, men skall det bli prisvärt måste man nästan bygga allt själv av gratis rivningsvirke.
Ett fritidshus med el, vatten och avlopp går ju att bo i. Förmodligen med högre livskvalitet än i min helt normenliga och groteskt överprissatta lägenhet jag bor i nu.
Vad händer om jag flyttar in i ett fritidshus? Jag misstänker att jag kanske inte kan skriva mig på den adressen, men jag kan väl skriva mig hemma hos föräldrarna
Kommer polisen och vräker mig för att jag inte bor enligt byggnormer?
När det gäller koloniföreningar brukar det finnas regler i deras stadgar som säger att man inte får bo permanent i stugan. Vidare så sätter kommunen med sina hantlangare ofta käppar i hjulet genom att inte dra fram vatten och avlopp alternativt att dom stänger av det på vintern. Samma sak kan dom göra med el och sophantering. I grund och botten handlar det om pengar och ansvar för kommunen.
Jag vet att Landskrona kommun agerade mot permanentboende i en koloniförening. Det var för ett par-tre år sen så det finns säkert nån tidningartikel att läsa om det är av intresse.
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Husen som visas i annonsen följer dock normerna och är jämförbara med mindre lägenheter. Det enda som brukar saknas är tvättmaskin och man får i regel inte installera sådan i denna typ av stugor.
Det är svårt för mig att säga utan att ha sett stugan men jag tvivlar på att den kan leva upp till BBR i form av bostad. Dock är det sekundärt problem när det rör sig om en kolonistuga.