Citat:
Ursprungligen postat av Asterix
Ett fritidshus får inte användas som fast bostad därför att det inte håller tillräckligt hög standard eller kvalitet. I ditt fall rör det sig om en koloniträdgårdsförening så därför är det antagligen tvärstopp redan nu. Dock så går det att bygga om vissa fritidshus genom att skapa dom ytor, höjder, mängder m.m som krävs för ett modernt bostadshus.
Jävla förmyndarland
Jag bor hellre i ett litet hus med två rum än i en lägenhet med två rum. Jag gillar pendeltågs tanke om att bygga ett, men skall det bli prisvärt måste man nästan bygga allt själv av gratis rivningsvirke.
Ett fritidshus med el, vatten och avlopp går ju att bo i. Förmodligen med högre livskvalitet än i min helt normenliga och groteskt överprissatta lägenhet jag bor i nu.
Vad händer om jag flyttar in i ett fritidshus? Jag misstänker att jag kanske inte kan skriva mig på den adressen, men jag kan väl skriva mig hemma hos föräldrarna
Kommer polisen och vräker mig för att jag inte bor enligt byggnormer?
Funderar på om jag skall sluta snylta på pendeltågs tråd och starta en egen, och isåfall; skall den ligga här eller i juridikforumet?