Citat:
Jag hoppas att detta tankesätt kommer träda fram i framtiden.Jag förstår inte varför du tror att jag tycker det var bättre förr? Det har jag inte sagt. Sluta försöka vrida mina ord. Sedan kan vi inte rättfärdiga vårt beteende i dag bara för att vi inte beter oss som vi gjorde för flera hundra år sedan. Beteendet då var förskräckligt, men det är det också i dag. Vi är långt ifrån våra sanna jag, bara för att vi inte mördar vår granne oprovocerat betyder det inte att vi är ''färdiga'' eller på något sätt ''fredliga''. Det finns sjukt mycket skit vi har för oss och vi behöver inte hänvisa till historien. Glöm historien och tänk på nuet.
Jag vill inte leva i ett samhälle där folk är giriga, storkonsumenter, spottar på tiggare, förstör miljön, förstör för sig själv och för folk omkring dem. Alla ni skulle må oändligt mycket bättre om vi utvecklades till oss själva. Alltså på riktigt. Empatiska, kärleksfulla varelser. Men det sorgliga är att vi är så långt ifrån det att folk på riktigt inte ens TROR att vi KAN vara så. De säger bara att det inte ligger i vår natur. Det första man måste veta är att man inte vet någonting. Då slutar man gör en massa antaganden och kan till slut öppna sig för sanningen.
Jag vill inte leva i ett samhälle där folk är giriga, storkonsumenter, spottar på tiggare, förstör miljön, förstör för sig själv och för folk omkring dem. Alla ni skulle må oändligt mycket bättre om vi utvecklades till oss själva. Alltså på riktigt. Empatiska, kärleksfulla varelser. Men det sorgliga är att vi är så långt ifrån det att folk på riktigt inte ens TROR att vi KAN vara så. De säger bara att det inte ligger i vår natur. Det första man måste veta är att man inte vet någonting. Då slutar man gör en massa antaganden och kan till slut öppna sig för sanningen.
Exakt.
Citat:
Läs om Nicolas Tesla, och inte skolboks material. Minns inte de andra namnet på snubben men iaf. Han stal Nicolas uppfinnar hela tiden, tog pantent på dem och känade grova pengar på det. Nicolas brydde sig inte och fortsatte med sitt. Det är många verk av Nicolas Tesla som är nedtystade för makthavare skulle förlora enorma pengar på det. Hur resten av världen idag ser ut kunde sätt annorlunda ut. Pengar kan ju självklart finnas kvar, men det är dem som har kontroll på det som styr, och dem tänker inte på dig och mig, som du verkar tro.Du sitter vid en dator, eller hur?
Hur fan tror du att den hade uppfunnits om människorna som utvecklade den inte hade tjänat pengar på det?
"Vi spenderar flera år att utveckla en produkt, men vi kommer inte att få ut något av det, vi och våra barn får helt enkelt svälta ihjäl medans vi utvecklar denna såkallade datorn till eftervärlden"
Hur fan tror du att den hade uppfunnits om människorna som utvecklade den inte hade tjänat pengar på det?
"Vi spenderar flera år att utveckla en produkt, men vi kommer inte att få ut något av det, vi och våra barn får helt enkelt svälta ihjäl medans vi utvecklar denna såkallade datorn till eftervärlden"
Att riktiga uppfinningsmän gör det för att få pengar? Jag tror inte det, snarare sätter pengarna och alla lagar, patent och skit käppar i hjulen för dem som verkligen har talang.