2014-11-29, 01:39
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clovius
Ja, vad ska man säga?

Bra och synnerligen relevant tråd bör jag väl börja med.

Mitt förtroende för "vissa" moderatorer samt forumet i sig har knappast förstärkts.

Från och med ikväll är min adblock påslagen för flashback.

Korrekt, om du inte gillar forumet så ska du givetvis ha adblock påslaget. Om tillräckligt många gör samma sak så lär väl forumet att försvinna men det är ju logiskt. Om ingen gillar forumet så varför ska det finnas?
Citera
2014-11-29, 01:43
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Yttrandefrihet på riktigt?

På Flashback är det fullkomligt tillåtet att starta en tråd i I&I eller PI som av diverse skäl ifrågasätter invandringspolitiken. Det är tillåtet att säga att zigenare är ett jävla pack. Ge mig en lista på vilka andra forum i Sverige som man kan göra samma sak.

På Flashback kan man diskutera pedofili, droger, vapen och hundratals andra ämnen.

Det blir lite skitnödigt att kritisera Flashback när det faktiskt är ett forum som står upp för alla, inklusive pedofiler och knarkare ska ha ett forum att diskutera på. Vilka andra forum tillåter det?

Att man sedan måste följa vissa ordningsregler är inte samma sak som att yttrandefriheten är begränsad.

Det är alltså skitnödigt att klaga på Flashbacks regelverk samt dess - i flera fall - mongon till moderatorer eftersom andra svenska forum är fullkomligt värdelösa?

Ja du, vad säger man...
Citera
2014-11-29, 01:55
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Det är alltså skitnödigt att klaga på Flashbacks regelverk samt dess - i flera fall - mongon till moderatorer eftersom andra svenska forum är fullkomligt värdelösa?

Ja du, vad säger man...
Nä, jag håller med. Det blir visserligen skitnödigt, eller fånigt, när kritiken mest består av svepande omdömen och huvudtesen är att det inte finns någon yttrandefrihet alls på Flashback, men saklig kritik borde få framföras, och vad jag kan se går det bra att göra det med.

För att återgå till ämnet kan det enligt min mening inte vara fråga om "falsk marknadsföring" här eftersom Flashback inte saluför yttrandefrihet eller något alls med hjälp av slagordet "yttrandefrihet på riktigt". Utrymmet tillhandahålls gratis, och därmed ser jag inte riktigt varför det är befogat att gnälla om "marknadsföring" överhuvud taget.
Senast redigerad av Louise 2014-11-29 kl. 02:06.
Citera
2014-11-29, 02:02
Medlem
karlolof89s avatar
Vad skulle Flashback vara utan moderatorer? några moddar har jag faktiskt blivit förbannad på. Men jag har inte vågat ifrågasätta dom. Samtidigt så finns det några moddar som verkligen bryr sig om användarna.
Citera
2014-11-29, 02:02
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort

Ja du, vad säger man...

Man ska givetvis klaga om man är missnöjd, det ingår i yttrandefriheten. Det finns en viss formalia men sedan kan man skapa en klagotråd om en moderator om man så vill. Det finns flera exempel på moderatorer som har sin egen "kärlekstråd".

Det är också sunt att ifrågasätta regelverket. Det är inte många regler men givetvis ska man ständigt fråga sig varför de finns och diskutera om det känns fel.

Jag har varit med några år nu och det jag ruttnar på är svepande anklagelser om att yttrandefriheten är begränsad för att man inte får göra som man vill. Det är en ganska barnslig attityd som jag sällan orkar ta fajten om.
Citera
2014-11-29, 02:22
Medlem
TRIMMARNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Men för helvete, läs reglerna!

Du förtjänar INTE att vara mod, äckliga horunge.

Jag håller delvis med dig TS, vissa regler kan jag tyckas behöva tänkas om, men som vissa andra redan har nämnt så behövs det fortfarande vissa regler samt moderatorer för att hålla flashback flytandes.
Citera
2014-11-29, 02:39
Medlem
Cloviuss avatar
Citat:
Korrekt, om du inte gillar forumet så ska du givetvis ha adblock påslaget.

Tackar för att du ger ditt medgivande, speciellt som det inte efterfrågades eller överhuvudtaget var nödvändigt.

http://catplanet.org/wp-content/uploads/2014/06/Well-done-captain.jpg
Citera
2014-11-29, 02:46
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clovius
Tackar för att du ger ditt medgivande, speciellt som det inte efterfrågades eller överhuvudtaget var nödvändigt.

http://catplanet.org/wp-content/uploads/2014/06/Well-done-captain.jpg

Nå, nu var det ju inte det enda som jag skrev i mitt inlägg. Dock så känner jag att det är helt meningslöst att försöka övertyga dig om någonting så jag avstår
Citera
2014-11-29, 03:00
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Om jag någonsin startar ett forum så kommer jag att följa mitt eget råd och ha servern i Ryssland. Jag skulle aldrig starta ett forum som måste följa Sveriges idiotlagar.
Det är irrelevant om servrarna så står i Ryssland, i Mogadishu eller möjligtvis i Indien.

Flashback vänder sig till svenska användare, och här är det också svenska användare som skriver.
Därav måste BBS följas.
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980112.HTM

Här kan du läsa ännu mer om ämnet http://juridikfronten.wordpress.com/2013/09/05/avpixlat-bbs-lagen-och-morkermannens-bristande-ansvarskansla/

Det är också anledningen till varför 1.03 har stramats åt tyvärr.
Citera
2014-11-29, 03:04
Medlem
Senaste åren på FB har blivit till det sämre då maktgalna moddar missbrukar sin ställning och det hade varit en bra ide att byta ut allihopa mot nya.
Citera
2014-11-29, 03:04
Medlem
Cloviuss avatar
Citat:
Nå, nu var det ju inte det enda som jag skrev i mitt inlägg. Dock så känner jag att det är helt meningslöst att försöka övertyga dig om någonting så jag avstår

Ja, du skrev också:

Citat:
Om tillräckligt många gör samma sak så lär väl forumet att försvinna men det är ju logiskt. Om ingen gillar forumet så varför ska det finnas?

Om denna mening syftade till att övertyga någon om någonting så får jag hålla med dig om att det var ett ganska meningslöst försök från din sida.

Du får ursäkta att jag är inte imponeras av eller brukar besvara överdrifter som argument.

Men detta utbyte är tydligen redan avslutat. Borde även jag avslutat med en illa dold förolämpning samt smiley?
Senast redigerad av Clovius 2014-11-29 kl. 03:07.
Citera
2014-11-29, 03:08
Medlem
frdks avatar
Som åskådare känns det här som grundskolan all over..
läraren tycker eleverna saknar hyss och eleverna är sura på läraren som inte låter dom röja runt.
vem har rätt? spelar ingen roll.. båda parter är missnöjda.

Personligen är jag mer av en läsare än skrivare på FB.
Att läsa trådar som infantila idioter kluddar ner är meningslöst och VÄLDIGT irriterande.
Sätter FB inte en hög nivå så blir hönsen kvar och intellektet drar vidare tyvärr.
Jag skulle inte vilja se den utvecklingen här.

Tycker bestämt hygien reglerna ska stärkas betydligt mot vad det är idag.
eller att intetsägande inlägg kunna filtreras bort i nån typ av rekommenderad läsning utvald av TS eller moderator.
För vem läser sidan 175 i en diskussion? när första 70 är yada yada innan något matnyttigt eller något igenomtänkt tillkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in