2014-11-29, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Uhhh, okej

Verkar ju som att det har något med New York att göra också.

FB ägs av USA.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Flashback_Forum
Senast redigerad av memmo47 2014-11-29 kl. 00:35.
Citera
2014-11-29, 00:32
Medlem
polskpoliss avatar
(En liten instickare bara)
Passar inte flashback forum dig så kan du ju alltid försöka debattera på expressen alt aftonslasken..
Nä tacka vet ja flashback!
Citera
2014-11-29, 00:34
Medlem
GandhiSkywalkerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memmo47
FB ägs av USA.

Ägs av USA. Hela jävla landet äger flashback.
Citera
2014-11-29, 00:34
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Men för helvete, läs reglerna!

Vilket tråkigt språkbruk du använder.
Citera
2014-11-29, 00:39
Medlem
Pastor Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjultomten
Vad menar du med det där? Läste just en liten stund om vad eljest betyder enl. saob och någon sida om dialekter, men hittade ingen passande mening.

För er som undrar hittade jag
  • Även
  • Annars
  • Mindre logiskt (ihop med nekande sats)
  • För övrigt
  • Annorlunda (dialektalt)
  • Brottsligt annorlunda (dialektalt)
  • I alla fall (dialektalt)

Jag antar att du inte använder det direkt som något positivt, men förstår inte den specifika innebörden.

Användes förut som uttryck bland annat om folk som satt på sinnessjukhus, som Beckomberga. Så ja, det är ett nedlåtande uttryck för att visa sin e-kuk i sin fulla prakt.
Det är visst omröstning om att jag ska stängas av i detta nu, tycker bara jag var lite smårolig. Men det kunde nog tolkas som jag var ute efter nåt.
Citera
2014-11-29, 00:55
Medlem
jomensures avatar
Nej håller med om att det är falsk marknadsföring. FB har passerat rätten till den sloganen för länge sedan, regelboken är större än på någon internetsida jag sätt. De har andra typer av regler om vad man får säga och inte säga gentemot andra sidor - men totala mängden av vad man inte får säga är det samma om inte mer i vissa fall.

Det är egentligen det enda jag stör mig på med flashback "yttrandefihet på riktigt"-grejen.
Citera
2014-11-29, 00:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memmo47
FB har svensk IP-adress...
http://www.ipnr.nu/spara-ip-nummer/

PS: Att kalla en användare för dumfan i egenskap av moderator är maktmissbruk.
Är det fel att i egenskap av moderator att kalla en spade för en spade?

Är det i egenskap av "dumfan" som man inte förstår vad faktiskt maktmissbruk är?
Citera
2014-11-29, 00:59
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adikatpw
Äh lägg av, det är inte direkt så man har tid eller orkar sitta och scrolla förbi tre tusen inlägg där det står bajs eller något annat tramsigt.

Att någon skriver en massa ''trams'' är väl en vedertagen styggelse som ingen vettig på forumet kan hålla med om ska tillåtas yttras i ett forum där saklighet i ren allmänhet ska framföras på ett stilrent sätt.
Men ändock tycker jag som ringa forumanvändare att, ja tamigfan, det är väl förihelvete bara att scrolla förbi?
Det var väl visserligen inte detta som TS i huvudsak åsyftar, utan det är i allmänhet moderatorsåtgärder, han tycker är orättvisa däribland dom de inlägg du kritiserar för att vara allmänt trams.
Men arkivering av seriösa diskussionsforum som det i judiska maktförhållanden (vars forum arkiverades för ett drygt år sedan) som sades arkiveras av trivselskäl och att det inte fanns något behov av att diskutera denna etniska folkgrupps maktförhållande i en koncentrerad del av forumet. Trots åtskilliga (och samtycke) protester mot detta beslut, verka det inte som att beslutet fattades i sann demokratisk yttrandefrihetsanda. All diskussion om nedläggning av detta forum fördes antagligen i outlaw, eller via PM mellan berörda parter. Och därmed basta var detta eminenta delforum nedlagt.
Det verkar som att samtliga moderatorer är eniga med varandra i de flesta beslut som förs i admins spindelnät.
Kritik avfärdas som trams och obefogad kritik.
Citera
2014-11-29, 01:02
Medlem
NorthPorts avatar
Bra tråd. Det är näst intill omöjligt att veta vad som är acceptabelt att skriva ibland. Begåvningsnivån på moderatorerna varierar ordentligt milt uttryckt. Minns t.ex. när jag och någon annan diskuterade det lämpliga i att politiker skriver inlägg anonymt i en PI-tråd om SD-politikern Dulny som hade gjort just detta. Tydligen var det OT och jag fick en varning "eftersom inläggen inte diskuterade Dulny och avslöjandet utan orelaterade frågor". Jag menar, hur jävla dum i huvudet måste man egentligen vara för att ta ett sånt beslut?

Och Najas, ditt korkade jävla rövhål. Om användarna på flashback skulle starta en tråd varje gång de fick en suspekt varning skulle sannolikt hälften av alla trådar som startades hamna i detta delforum. Vem orkar gnälla varje gång man råkar ut för en idiot som dig? Sannolikt inte särskilt många av oss. Har aldrig varit med om att en moderator erkänt ett fel eller att adminX ens svarat på ett PM.
Citera
2014-11-29, 01:13
Moderator
Lobengulas avatar
Yttrandefrihet på riktigt?

På Flashback är det fullkomligt tillåtet att starta en tråd i I&I eller PI som av diverse skäl ifrågasätter invandringspolitiken. Det är tillåtet att säga att zigenare är ett jävla pack. Ge mig en lista på vilka andra forum i Sverige som man kan göra samma sak.

På Flashback kan man diskutera pedofili, droger, vapen och hundratals andra ämnen.

Det blir lite skitnödigt att kritisera Flashback när det faktiskt är ett forum som står upp för alla, inklusive pedofiler och knarkare ska ha ett forum att diskutera på. Vilka andra forum tillåter det?

Att man sedan måste följa vissa ordningsregler är inte samma sak som att yttrandefriheten är begränsad.
Citera
2014-11-29, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Är det fel att i egenskap av moderator att kalla en spade för en spade?

Är det i egenskap av "dumfan" som man inte förstår vad faktiskt maktmissbruk är?

"Vanliga" användare är i beroendeställning. En moderator har makt och med makt kommer ansvar, för bl a hur man uttrycker sig.

Är det i egenskap av dumfan som man avfärdar all kritik riktad mot moderatorer? Du behöver inte svara.
Senast redigerad av memmo47 2014-11-29 kl. 01:23.
Citera
2014-11-29, 01:29
Medlem
Cloviuss avatar
Ja, vad ska man säga?

Bra och synnerligen relevant tråd bör jag väl börja med.

Mitt förtroende för "vissa" moderatorer samt forumet i sig har knappast förstärkts.

Från och med ikväll är min adblock påslagen för flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in