2015-01-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedebyborna
En kan bara hoppas Ingela inte hann begripa vad barnbarne skulle göra med hon. Måste vara fruktansvärt att dem som står en närmast kan göra detta ohyggliga, barnbarne hon fostrat och gett kärlek.Vedervärdigt är vad det är

Vet du varför han dödat henne? Droger inblandat?
Citera
2015-01-12, 22:22
Medlem
pesp-ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet du varför han dödat henne? Droger inblandat?

När de gäller den killen så är de alltid droger inblandade, han gjorde de väl säkert under psykos eller något sånt för att hon inte ville ge honom pengar eller så har han väl bara fått för sig något. Han kan nog tyvärr inte svara på varför han gjort de själv. tragiskt är de egentligen, och jag blir lite äcklad över att han kunde göra det och ens låta sig gå över den gränsen och ta livet av sin mormor som ställt upp i vått och torrt för honom. Psyksjuk och påtänd eller inte, vissa saker måste man enligt mig försöka styra åt ett annat håll ibland!
Citera
2015-01-14, 16:04
Medlem
En grunnar vad straffe kan bli?Blir det vård igen?Ingen värkar stå ansvarig för sina handlingar längre.Hur tänker dem som dömmer?
Citera
2015-01-14, 17:22
Medlem
pesp-ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedebyborna
En grunnar vad straffe kan bli?Blir det vård igen?Ingen värkar stå ansvarig för sina handlingar längre.Hur tänker dem som dömmer?

Ja, tyvärr så verkar det luta mot vård..
Citera
2015-01-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pesp-one
Ja, men de va ju de jag skrev också tidigare! Men om du läser de jag citerade, så förstår du att jag var lite halvironisk

Det här är alltså information från polisen som jag sitter på.
Hon låg i ett vattendrag likt en bäck. Jag vet inte vad dina teorier bygger på, men tvivlar på att det är samma som jag fått.

Däcken behöver ju nödvändigtvis inte undersökas för att dom kört över henne. Det hänger inte ihop med att hon promenerade med männen innan. Det blir en rätt långsökt historia om man ska sätta ihop det. Däremot kan det funnits däckspår vid platsen där hon hittades och dom jämförs med däcken på de andra bilarna.
Citera
2015-01-26, 16:54
Medlem
Filantropis avatar
Nu begärs mannen omhäktad för en fjärde gång. Åtal skall väckas senast den 9 februari 2015.
För fjärde gången förlängs häktningstiden för mannen som sitter häktad misstänkt för mordet på en 66-årig kvinna i Skogsbo den 28 november 2014. - Avesta Tidning

http://avestatidning.com/nyheter/nyheter/1.2813193-mordmisstankt-man-omhaktades
Citera
2015-01-27, 17:42
Medlem
Att Johannes blev tokig av knarket och döda hon var nog fallet men han valde själv att knarka och ska straffas för de ohyggliga mordet på Ingela och inte klemas och daltas med något klent straff tack!
Citera
2015-01-30, 16:21
Medlem
Quarrels avatar
DT: Snart kan åtal väckas i kvinnomordet
Citat:
– Vi har fått muntligt förhandsbesked från Rättsmedicinalverket. Det är fråga om mord. Hur det skett vill jag inte gå ut med, säger kammaråklagare [namn].
Den mordmisstänkte Avestabon i 25-årsåldern har suttit häktad sedan 1 december.
Mannen i 65-årsåldern, även han Avestabo, satt häktad i en vecka - misstankarna mot honom kunde inte stärkas. Men han är fortfarande misstänkt.
Citera
2015-02-10, 08:32
Medlem
Filantropis avatar
Förlängd häktningstid för mordmisstänkt
Mannen sitter nu häktad fram till den 23 februari, då åklagarens åtal mot mannen senast ska komma. Det är 5:e gången häktningstiden för mannen förlängs.
- Avesta Tidning, 9 februari 2014.

http://avestatidning.com/nyheter/nyheter/1.2832821-forlangd-haktningstid-for-mordmisstankt
Citera
2015-02-16, 17:12
Medlem
pesp-ones avatar
http://avestatidning.com/nyheter/nyheter/1.2843655-mordmisstankt-avford-fran-utredning

Kj*ll är nu avförd, vilket jag också förstått av informationen jag fått att han inte varit med på detta. någon som hört något mer om den teori jag hört (att hon blivit överkörd flera gånger) stämmer eller om hon har bragts om livet på annat sätt? Snackas väldigt lite om detta just nu tycker jag
Citera
2015-02-16, 17:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pesp-one
http://avestatidning.com/nyheter/nyheter/1.2843655-mordmisstankt-avford-fran-utredning

Kj*ll är nu avförd, vilket jag också förstått av informationen jag fått att han inte varit med på detta. någon som hört något mer om den teori jag hört (att hon blivit överkörd flera gånger) stämmer eller om hon har bragts om livet på annat sätt? Snackas väldigt lite om detta just nu tycker jag
Lite citat ur artikeln:
Citat:
När den yngre mannen omhäktades den 8 december 2014 skärptes misstankegraden mot denne till på sannolika skäl skyldig till mord. Häktningstiden har sedan förlängts ytterligare. Nu gäller att den mannen är häktad fram till den 23 februari och då ska senast åtal väckas.
Citera
2015-02-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Lite citat ur artikeln:
Hur gick de med häktningen?Lite tyst om detta,konstigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto