2015-02-28, 20:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedebyborna
Hur gick de med häktningen?Lite tyst om detta,konstigt
Det här hade du kunnat slå upp själv. Jag tittar på Mellon.
Avesta Tidning: Ja till förlängning av häktningstiden
Citat:
Han är nu häktad fram till den 9 mars, då också åtal senast ska väckas, men kammaråklagare [felstavat namn] är inte säker på att han kommer att hinna fram till dess.
Citera
2015-03-05, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det här hade du kunnat slå upp själv. Jag tittar på Mellon.
Avesta Tidning: Ja till förlängning av häktningstiden
Tack ska du ha och ursäkta om jag missa detta!
En är fundersam hur falle kan väcka så lite intresse.Som tiden är kanske de är fullt normalt att barnbarna mördar mormor och kör över hon me traktorn.?Ska bli intressant att se protokolle hur de hela gick till och "förklaringen" till varför
Citera
2015-03-09, 15:01
Medlem
Inge besked än vad jag kan se,Blir de omhäktning eller är vi nära protokolle så vi kan se vidrigheterna?
Citera
2015-03-09, 15:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Inge besked än vad jag kan se,Blir de omhäktning eller är vi nära protokolle så vi kan se vidrigheterna?
DT: Åtal kring Skogsbomordet dröjer
Citat:
Rättsmedicinalverket menar också att han bör genomgå en mer omfattande rättspsykiatrisk undersökning för att fastställa om han bör dömas till rättspsykiatrisk vård eller fängelse om han fälls.

Nytt åtalsdatum är nu satt till den 23 mars. Spaningsledare [namn] är dock tveksam till om förlängningen med två veckor är tillräcklig.
– Det kan visa sig att vi behöver ytterligare någon vecka innan åtal kan väckas, säger han.
Citera
2015-03-30, 14:48
Medlem
Här var de fortsatt tyst.Har googlat som en tok för hitta nya datum i falle men icke.Värkar som de dröjer.Den här rättegången vill ja gå på.Kan de bli stängda dörrar så allmännheten inte får vara med?
Citera
2015-04-07, 21:16
Medlem
Citat:
Här var de fortsatt tyst.Har googlat som en tok för hitta nya datum i falle men icke.Värkar som de dröjer.Den här rättegången vill ja gå på.Kan de bli stängda dörrar så allmännheten inte får vara med?

Hoppas det funkar.

http://avestatidning.com/nyheter/nyheter/1.2913404-atal-mot-mordmisstankt-skjuts-upp-ytterligare
Citera
2015-04-07, 21:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hoppas det funkar.

http://avestatidning.com/nyheter/nyheter/1.2913404-atal-mot-mordmisstankt-skjuts-upp-ytterligare
Det funkade. Lite citat skadar inte:
Citat:
I går gick jag in med en förlängning av häktningen till 10 april. Förundersökningen är klar, men den misstänkte och hans försvarare har nu tid på sig att komma in med synpunkter på den, säger åklagaren Christofer Magnusson.
Åtal 10 april, låter det som.
Citera
2015-04-10, 16:58
Medlem
pesp-ones avatar
http://avestatidning.com/nyheter/nyheter/1.2923988-mordade-kvinnan-utsatt-for-grovt-vald

Citat:
Har den misstänkte erkänt mordet?

– Det är oklart. Han har vidgått händelseförloppet, beskrivit att våld utfördes med slag, sparkar och spade. Men han upplevde att en annan person fanns i honom som fick honom att agera med våld, säger Magnusson.

– Det jag kan säga om den är att möjlighet finns till en rättspsykiatrisk undersökning om mannen befinns skyldig när dom fallit.
Okej jag hade fel när det gäller dödsorsaken, men fyfan säger jag för att och hur han har tagit hennes liv! Jag hoppas att han får en lång volta och ingen jävla rättspsykiatrisk vård, för de skulle vara så jävla äckligt om han "klarar sig undan" för detta brottet!
Senast redigerad av pesp-one 2015-04-10 kl. 17:01.
Citera
2015-04-12, 09:55
Medlem
wishyouwereheres avatar
http://www.dalademokraten.se/dalarna/avesta/24-aring-atalas-for-skogsbomordet

Citat:
Enligt åtalet har 24-åringen dragit och knuffat med sig kvinnan. Han har slagit och sparkat henne i huvudet, stampat eller sparkat mot henne bröstkorg, slagit henne flera gånger med en spade i huvudet.
Kvinnan fick bland annat blödningar i huvudet och revbensfrakturer. Enligt åtalet la han henne i ett dike och täckte över kroppen och lämnade henne.
O detta va hans mormor??
Senast redigerad av wishyouwerehere 2015-04-12 kl. 10:03.
Citera
2015-04-15, 19:34
Medlem
Citat:
”Mördade sin mormor – för 700 kronor”

Citat:
24-åringen gick ut för att röka tillsammans med sin mormor.
Men något hände.
Enligt åtalet misshandlade han henne, tvingade i väg henne längs en grusväg till en återvändsgränd, slog henne medvetslös, gick hem och hämtade en spade och återvände sedan för att slå ihjäl sin mormor.
Sedan stal han 700 kronor av henne.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20629275.ab
Citera
2015-04-15, 19:58
Medlem
Oavsett om han var hög som ett hus är det ingen förmildrande omständighet. Han har begått ett synnerligen grovt våldsbrott mot en nära anhörig, därefter gått hem och hämtat en spade för att mörda henne. För att sedan lämna henne i ett dike.

Livstid tycker jag.
Citera
2015-04-16, 08:27
Medlem
Finns fupen att läsa någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in