Lite tankar om den här säsongen:
Väldigt tråkig och inte lika händelsesrik som de två tidigare, som jag har följt lika slavisk. Jag känner inte att karaktärerna är lika "tilltalande", egna eller bra på att göra TV. Det känns snarare som om att det är en skolklass på en klassresa som blir filmade då och då.
Några av de personer som trots mitt o-fina betyg av årets Paradise är dessa:
Josefine - Så skön brud! Snygg, söt, fin, lagom kaxig, vacker, omtänksam. Hela köret! Man skulle nästan tro att jag var lesbisk, men nej. Josefine är utan tvekan en av mina solklara favoriter. Hon är så skön och spelar lite diskret. Hennes taktik är mycket bättre än Adrians, då hon faktisk hade haft chans att vinna i en final, eftersom hon är såpass omtyckt.
Emma - Verkligen årets sweetheart. Hon är SÅ gullig! När hon först checkade in på hotellet var jag övertygat om att hon ville vara hotellets osäkra bitch som såg ner på allt och alla. Men snacka om att ha fel! Hennes insida ger hennes utsida ett enormt lyft. Hon har en otroligt vacker insida och trots vi bara får följa dom i ca 45 min., så framgår det verkligen hur gullig en tjej hon är.
Adrian - Need I say more? Jag tycker det är sjukt bra spelat, men det är ett fulspel han spelar. Han kommer inte vinna på det i längden (vilket han några gångar i synken har sagt att "han är där för"). Det är inte ett bra sätt att vinna när man redan i början är såpass ogillat, fast det hade inte förvånat mig om han hade kunnat vända alla till att rösta på honom i finalen. Hur som helst är han en som utmärker sig, dock inte på ett bra sätt.
Mos - Underbar är det enda jag kan säga! Så skön kille. Hoppas på honom. Verkar genuint god som människa och bjuder på sig själv.
Johnny - Väldigt laidback med sköna kommentarer. Känns dock lite malplacerat och tyvärr är han för "passiv" i sitt spelande. Hade gärna velat se honom komma tillbaka med en ordentlig revansch!
Oliver - Tycker faktisk han är rätt underhållande. Hans kommentarer kan få mig att gapskratta och älskar hur han blir en helt annan i synken, jämfört med ute bland folket.
Övriga deltagare märker jag inte så mycket av faktisk. Tycker inte Erika från den här veckan har utmärkt sig alls. Tyst och lugn tjej.