Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-12, 16:05
  #2413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Vad är det egentligen med årets Paradise Hotel och felsägningar om normalt sett enkla ord?! Är det produktionen som gett deltagarna repliker, eller är de verkligen så korkade som det framstår?
  • Isbjörnssallad - Korrekt uttryck = Isbergssallad.
  • Sätta galler i huvudet - Korrekt uttryck = Sätta griller i huvudet.
  • Det är linbana i huvudet - Korrekt uttryck = Det är bergochdalbana i huvudet(?)

Det här är bara de jag kom på så här lite snabbt. Är fullständigt övertygad om att det finns många, många fler galna uttryck att finna om man bara orkar titta igenom den sämsta säsongen en gång till, vilket jag är tveksam att det finns någon som är.

Vad tror ni? Är alla felsägningar egentligen repliker, bara några eller inga alls? Själv tror jag att de allra flesta är riktiga felsägningar, men att det finns några som de fått som repliker, för att framstå som (ännu) mer korkade än vad de är.


För övrigt tycker jag att finalen representerade hur säsongen har varit i stort - mest tråkigt.

Edit: Glömde en sak; Vad fan hade Oliver på sig för någon ursäkt till kostym under finalen?! Jag vet att han är en metrosexuell hipster-fjant, som går runt med en billig matrosmössa på sniskan, och ser allmänt löjlig ut. Men den utstyrsel som han hade på sig under finalen tog alla priser. Mönstrad som en sliskig sidenpyjamas, och sedan kort-korta shorts på det!(?) Han är allt ett litet skämt i sig, den gossen.

Naturligtvis har det med svagbegåvning att göra.
2015-12-12, 22:18
  #2414
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
h Eddie(?), 14-åringen som var helt vilse (på alla sätt, min gissning är att han castades till Wild Kids på SvT men hamnade på fel flyg från Arlanda).
Suck så jävla trött man blir på ständigt detta näthat på flashback. Jag har sett årets säsong hur många gånger som helst nu och kan lungt säga att EDDIE är en av de mest unika personligheterna. Mina erfarenheter av tidigare säsonger gör att jag kan även kan bedöma gentemot dessa och han är VERKLIGEN unik. Hans humor och positiva framtoning bidrog med god stämning i gruppen så att man la missämjor och ränker åt sidan. Det är mer än vad man kan säga om andra deltagare som till exempel Adrian som ständigt skapade missämja och satte galler i huvudet på folk i husen. Problemet med PH castingen är att de tar in folk som inte tänker på gruppens bästa och då blir det dålig stämning. Vem vill se gnäll-TV? Eddie bidrog med sin roliga humor till en bättre atmosfär och gjorde PH 2015 till ett BÄTTRE TV-PROGRAM.

Sluta hata på Eddie nu.
2015-12-13, 11:12
  #2415
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Gällande killarna så var det väl bara Adrian som stod för någon typ av underhållning, även om jag inte gillade honom personligen. Såg någon intervju med Johnny där han faktiskt framstår som jäkligt trevlig och kul men han visade ju absolut ingenting av det på TV (av vad jag såg)? Mos, Medi och Hermansson.... kanske. Oliver behöver träffa en psykolog och resten som jag såg kändes inte direkt intressanta. Vissa funkade som utfyllnad, andra var riktigt illa. Värst var väl den där långhåriga typen som var inne i mitten av säsongen (han som faktiskt var lite påläst men ändå lyckades framstå som säsongens mest korkade) och Eddie(?), 14-åringen som var helt vilse (på alla sätt, min gissning är att han castades till Wild Kids på SvT men hamnade på fel flyg från Arlanda).

Var såg du intervjun med Johnny?
2015-12-13, 11:37
  #2416
Medlem
Yoshi.crews avatar
Hur kan ph säsongerna ha vart så olika långa?

År 2013 där Jeppe var med, var ph 30 avsnitt
År 2014 var det 54 avsnitt
Och i år 45.

Då måste ju förra årets ha varit 3 veckor längre, och dessutom fortsatt efter nyår. Undra om det har någon med själva säsongerna att göra, alltså personerna osv.
2015-12-13, 20:09
  #2417
Medlem
LillTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Hur kan ph säsongerna ha vart så olika långa?

År 2013 där Jeppe var med, var ph 30 avsnitt
År 2014 var det 54 avsnitt
Och i år 45.

Då måste ju förra årets ha varit 3 veckor längre, och dessutom fortsatt efter nyår. Undra om det har någon med själva säsongerna att göra, alltså personerna osv.

År 2013 med Jeppe räknas även till 2014 då det började 18 november 2013 och slutade inte förräns 5 februari 2014. Är den enda säsong som fortsatt efter nyår.
2015-12-14, 01:44
  #2418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
Suck så jävla trött man blir på ständigt detta näthat på flashback. Jag har sett årets säsong hur många gånger som helst nu och kan lungt säga att EDDIE är en av de mest unika personligheterna. Mina erfarenheter av tidigare säsonger gör att jag kan även kan bedöma gentemot dessa och han är VERKLIGEN unik. Hans humor och positiva framtoning bidrog med god stämning i gruppen så att man la missämjor och ränker åt sidan. Det är mer än vad man kan säga om andra deltagare som till exempel Adrian som ständigt skapade missämja och satte galler i huvudet på folk i husen. Problemet med PH castingen är att de tar in folk som inte tänker på gruppens bästa och då blir det dålig stämning. Vem vill se gnäll-TV? Eddie bidrog med sin roliga humor till en bättre atmosfär och gjorde PH 2015 till ett BÄTTRE TV-PROGRAM.

Sluta hata på Eddie nu.


Slickar du eddies rövhål och runkar av han samtidigt eller varför sån jävla fan av han?

Killen framstod nästan som apatisk, han tillförde inte ett dyft, och det är fakta, inget jävla näthat.
2015-12-14, 09:35
  #2419
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuGambino
Slickar du eddies rövhål och runkar av han samtidigt eller varför sån jävla fan av han?

Killen framstod nästan som apatisk, han tillförde inte ett dyft, och det är fakta, inget jävla näthat.

Har sett alla avsnitt, vet inte ens vem Eddie är så han måste varit ganska anonym.
2015-12-14, 09:52
  #2420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuGambino
Slickar du eddies rövhål och runkar av han samtidigt eller varför sån jävla fan av han?

Killen framstod nästan som apatisk, han tillförde inte ett dyft, och det är fakta, inget jävla näthat.

Tror dom flesta förstår att han bara driver och försöker vara rolig. Det borde kanske du också ha gjort.
2016-02-11, 00:04
  #2421
Medlem
Moll-Es avatar
Paradise Hotel 2015 har sänt sin final för två månader sen och det finns inte längre ett diskussionsvärde i tråden, speciellt inte när när vissa personer envisas med att bumpa den med "roliga" kommentarer om att de vet vem som vinner osv. Därför låses tråden.

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback