Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-21, 18:18
  #1
Medlem
grandmaztercs avatar
Tjenare flashbackers!
Nu är de såhär att jag och min kusin är lite oroliga. Min kusin i Norge har skickat 5 gram röka i posten från Norge där 2 av dom grammen är grönt. Han packade inte in det särskilt noga utan bara la det i ett spelfodral och skickade iväg det. Han skickade iväg de i lördag men de har inte kommit ännu. Borde jag/han vara oroliga? Vi har gjort det här förut en gång och då skickade han 5g brunt på en måndag eftermiddag och det kom fram på torsdagen samma vecka. Nu som sagt skickade han det i lördags och det är fredag idag och det har inte kommit Tror ni att det kommer på måndag eller har kanske farbror blå varit och norpat åt sig? och isåfall vad kommer hända med mig och min kusin?
Citera
2014-11-21, 18:32
  #2
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grandmazterc
Tjenare flashbackers!
Nu är de såhär att jag och min kusin är lite oroliga. Min kusin i Norge har skickat 5 gram röka i posten från Norge där 2 av dom grammen är grönt. Han packade inte in det särskilt noga utan bara la det i ett spelfodral och skickade iväg det. Han skickade iväg de i lördag men de har inte kommit ännu. Borde jag/han vara oroliga? Vi har gjort det här förut en gång och då skickade han 5g brunt på en måndag eftermiddag och det kom fram på torsdagen samma vecka. Nu som sagt skickade han det i lördags och det är fredag idag och det har inte kommit Tror ni att det kommer på måndag eller har kanske farbror blå varit och norpat åt sig? och isåfall vad kommer hända med mig och min kusin?
Du får nog räkna med att sitta av några månader, röka hittar posten direkt.
Citera
2014-11-21, 18:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grandmazterc
Tjenare flashbackers!
Nu är de såhär att jag och min kusin är lite oroliga. Min kusin i Norge har skickat 5 gram röka i posten från Norge där 2 av dom grammen är grönt. Han packade inte in det särskilt noga utan bara la det i ett spelfodral och skickade iväg det. Han skickade iväg de i lördag men de har inte kommit ännu. Borde jag/han vara oroliga? Vi har gjort det här förut en gång och då skickade han 5g brunt på en måndag eftermiddag och det kom fram på torsdagen samma vecka. Nu som sagt skickade han det i lördags och det är fredag idag och det har inte kommit Tror ni att det kommer på måndag eller har kanske farbror blå varit och norpat åt sig? och isåfall vad kommer hända med mig och min kusin?
tappa inte tvålen
Citera
2014-11-21, 19:28
  #4
Medlem
grandmaztercs avatar
Hoppas ni skojar nu! men dom kan ju inte bevisa att jag har gjort något, det är ju inte jag som skickade
Citera
2014-11-21, 19:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grandmazterc
Hoppas ni skojar nu! men dom kan ju inte bevisa att jag har gjort något, det är ju inte jag som skickade

kommer de inte runt måndag-tisdag, har dem nog tagit det, ha tålamod.
Citera
2014-11-21, 19:30
  #6
Medlem
sasos avatar
du kan bara säga att de är inte dina det är säkert någon som jävlas med dig
men jag tror brevbäraren sitter och röker den
Citera
2014-11-21, 19:34
  #7
Medlem
rockports avatar
Varför köpa ifrån Norge när du kan köpa inrikes? Tull/polis brukar se cannabis som "allvarligare" än tex. benzo konstigt nog. För den som skickade finns ingen anledning till oro såvida personen inte legitimerade sig. Hur betalade du?
Citera
2014-11-21, 19:37
  #8
Medlem
grandmaztercs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockport
Varför köpa ifrån Norge när du kan köpa inrikes? Tull/polis brukar se cannabis som "allvarligare" än tex. benzo konstigt nog. För den som skickade finns ingen anledning till oro såvida personen inte legitimerade sig. Hur betalade du?
Jag betalade inte utan jag fick gratis, han är min kusin som sagt. men de som är tråkigt för han är att han var tvungen att legitimera sig så han är de nog kört för om polisen snott de. Men jag har inte betalat ett öre till honom, så jag kan väll bara ljuga? Och vad ska jag säga isåfall?
Citera
2014-11-21, 19:39
  #9
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grandmazterc
Tjenare flashbackers!
Nu är de såhär att jag och min kusin är lite oroliga. Min kusin i Norge har skickat 5 gram röka i posten från Norge där 2 av dom grammen är grönt. Han packade inte in det särskilt noga utan bara la det i ett spelfodral och skickade iväg det. Han skickade iväg de i lördag men de har inte kommit ännu. Borde jag/han vara oroliga? Vi har gjort det här förut en gång och då skickade han 5g brunt på en måndag eftermiddag och det kom fram på torsdagen samma vecka. Nu som sagt skickade han det i lördags och det är fredag idag och det har inte kommit Tror ni att det kommer på måndag eller har kanske farbror blå varit och norpat åt sig? och isåfall vad kommer hända med mig och min kusin?
Du är rätt illa ute, speciellt med tanke på att du inte köpt det med btc, antagligen inte krypterat dina meddelanden mellan dig och din kusin och dessutom vet de vem både avsändaren och mottagaren är.

Har du tur så skulle du KUNNA slippa undan genom att ignorera brevet och låtsas som om du inte vet vad det hela handlar om, men jag är ingen expert på juridik så du kan behöva mera hjälp.
Citera
2014-11-21, 19:40
  #10
Medlem
rockports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grandmazterc
Jag betalade inte utan jag fick gratis, han är min kusin som sagt. men de som är tråkigt för han är att han var tvungen att legitimera sig så han är de nog kört för om polisen snott de. Men jag har inte betalat ett öre till honom, så jag kan väll bara ljuga? Och vad ska jag säga isåfall?


Oj då, du ska bara neka men din kusin kan få trubbel.. Alltså han skickade alltså rekbrev och legitimerade sig? Jösses.. Vet inte hur lagarna är i Norge, men antar att något kommer att hända.
Citera
2014-11-21, 19:42
  #11
Medlem
grandmaztercs avatar
När ska man förvänta sig en dörrknackning då?
Citera
2014-11-21, 19:43
  #12
Medlem
Cubicles avatar
Lycka till på kåken!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback