2014-11-22, 15:20
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Det är ett tragiskt ärende, säger Thord Haraldsson på länskriminalen

Kalla mig konspiratorisk: men varför säger man så, just i detta ärende? Min bestämda misstanke är, att det är för att MGM tillhör en s.k. svag grupp.
Citera
2014-11-22, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Kalla mig konspiratorisk: men varför säger man så, just i detta ärende? Min bestämda misstanke är, att det är för att MGM tillhör en s.k. svag grupp.
ja kvinnor är väl svaga.
Citera
2014-11-22, 17:03
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erhhhhh
ja kvinnor är väl svaga.

Blir intressant att följa utvecklingen av detta fall. Vidhåller också att man förmodligen knappast skulle tala om "tragisk händelse", om MGM var man och (eventuellt) BO var kvinna.
Citera
2014-11-22, 19:13
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Evidence
Eftersom det är en barnvåldtäkt så är BO under 15år och har man sex med nån som är under 15år så är det alltid våldtäkt.
Hur kan det räknas som VÅLDtäkt om det inte är något våld eller tvång involverat? Utnyttjande av mindreårig kan jag dock köpa.
Citera
2014-11-22, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Jag vet inte hur det ligger till utan vidarebefordra endast informationen jag fått i pm. Lika så vet jag inte vad bakgrunden till att namnet nämndes från början är.

=========

Fick för övrigt ett nytt pm från samma användare som jag citerar rak av:

"Hej igen.

Tack för att du posta. Du kan gå ut med mitt namn Mart*n *veström och säga att jag är hennes sambo. Vi är i arvidsjsur och hälsar på hennes syster. Vi åkte hit i onsdags och kommer hem i morgon kväll. Barnet på hennes facebook är på hennes brorson från hans dop.

Tack på förhand "
Du kanske ska maska hans namn, så folk inte delar utan att göra det...

Mvh
Citera
2014-11-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Blir intressant att följa utvecklingen av detta fall. Vidhåller också att man förmodligen knappast skulle tala om "tragisk händelse", om MGM var man och (eventuellt) BO var kvinna.

Kanske är båda två kvinnor.
Citera
2014-11-22, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Hur kan det räknas som VÅLDtäkt om det inte är något våld eller tvång involverat? Utnyttjande av mindreårig kan jag dock köpa.
När det gäller minderåriga är det juridiskt alltid våldtäkt, även om barnet är drivande. Det kan man tycka vad man vill om, men så är lagen utformad idag.
Citera
2014-11-22, 23:42
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Kanske är båda två kvinnor.

Sant! Det skulle bli en intressant twist på det hela.
Citera
2014-11-23, 00:16
Medlem
Tragiskt skulle kunna tyda på ett barn.. inte en kåt tonåring ovasätt kön.
Citera
2014-11-23, 00:48
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Hur kan lilla Sverige med sina hunsade feminiserade män ha flest våldtäcktanmälningar i världen? Hur kan Julian Assange anklagas för våldtäckt? Frågorna hopar sig.
Citera
2014-11-23, 01:34
Medlem
Teabag-ds avatar
Citat:

För att i lagens namn så är det våldtäkt om den andre ar minderårig.
Citera
2014-11-23, 03:49
Medlem
SingleStars avatar
Verkar som det är mor och barn. Kvinnor förgriper sig på barn mer än vad man tror. Någon i släkten har fattat misstankar och gjorde därför en anmälan. Barnets anhöriga gjorde anmälan enligt AB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in