2014-11-28, 13:38
Medlem
Alfred Nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salavas
Nu kommer jag o är kanske mr dumbophone... Men varför web-cam? Bara för att de gripits på olika orter? Man kan ju faktiskt träffas.

En av de ytterst få saker man man kan läsa är att dator och telefon beslagtagits och ska gås igenom.
Citera
2014-11-28, 13:41
Medlem
Alfred Nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
---

Lite långsökt att spekulera om det. Även om jag är 13 år äldre än mina syskon är det mkt ovanligt med över tio års skillnad i barnaskaran.

Tror inte det är helt ovanligt när föräldrar skaffar ny kull med ny partner...
Citera
2014-11-28, 13:49
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfred Nilsson
Tror inte det är helt ovanligt när föräldrar skaffar ny kull med ny partner...
Så sant. Men så länge vi inte vet något utan bara spekulerar vilt så är det bättre att titta på det som statistiskt sett är troligast.
Jag har mina teorier klara o för att inte gå för djupt så inkluderar dessa, betalda CAM-shows. I så fall har vi en växande skara med män som kommer åka dit för samma sak som den nu häktade mannen.
Citat:
Ursprungligen postat av Alfred Nilsson
En av de ytterst få saker man man kan läsa är att dator och telefon beslagtagits och ska gås igenom.
Det sker per automatik så det kan man inte dra några slutsatser av.
Citera
2014-11-28, 17:27
Medlem
jag må va sjuk i huvudet, men jag har inte kollat flickan i skolan. bor inte i vargön och vet inte vilken skola hon går på ej heller hur hon ser ut. Det var en person som inte trodde det var hon eftersom hon var i skolan som vanligt. hört det i tredje hand.
Citera
2014-11-28, 17:30
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stollfia
jag må va sjuk i huvudet, men jag har inte kollat flickan i skolan. bor inte i vargön och vet inte vilken skola hon går på ej heller hur hon ser ut. Det var en person som inte trodde det var hon eftersom hon var i skolan som vanligt. hört det i tredje hand.
Det säger inget. Det är inte direkt så man isolerar barn ett par veckor framåt utan dom är nog ganska måna att hon ska komma in i sina rutiner igen om det är hon.
Citera
2014-11-28, 17:37
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Nej du kallade det ofattbart och börjar leta förklaringar och till och med att killen måste vara hypnotisör.

Så nej det är så enkelt att det finns massor med kvinnor som gör detta så det är inte ofattbart i någon större utsträckning än det skulle ha varit om det var en man.

Får inte glömma heller att kvinnor står för större delen av våldet i nära relation och när det kommer till mördade barn så är det oftast en kvinna som gjort det.

Det du skriver stämmer inte. Läs lite om forskningen på de här områdena innan du kommer med befängda påståenden.
Citera
2014-11-28, 17:50
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Det du skriver stämmer inte. Läs lite om forskningen på de här områdena innan du kommer med befängda påståenden.
Vilket jag även gjort. Sahlgrenska menar att det är 50/50
http://www.dagensjuridik.se/2013/10/ny-studie-man-utsatts-minst-lika-mycket-vald-i-hemmet-som-kvinnor-ett-overraskande-resultat

Lunds universitet kom fram till att det var 70% av våldet som var av kvinnor. Även engelska universitetet i Oxford fick det till 71%
Citera
2014-11-28, 19:40
Medlem
Citat:
Vilket jag även gjort. Sahlgrenska menar att det är 50/50
http://www.dagensjuridik.se/2013/10/ny-studie-man-utsatts-minst-lika-mycket-vald-i-hemmet-som-kvinnor-ett-overraskande-resultat

Lunds universitet kom fram till att det var 70% av våldet som var av kvinnor. Även engelska universitetet i Oxford fick det till 71%

Förlåt men jag förstår vilken betydelse din länk har för den tråden. Självklart finns det förhållanden där både mannen och kvinnan pucklar på varandra. Det är dock mer sällan som en kvinna dödar sin make eller sin före detta make, även om det också händer. Kvinnor som har hög utbildning och en bra man kan ändå döda sina spädbarn på grund av amningspsykos eller annan psykisk sjukdom. Men finns det någon forskning som säger att kvinnor våldtar barn i högre utsträckning än vad män gör för sin egen nöjes skull.
Citera
2014-11-28, 20:05
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Förlåt men jag förstår vilken betydelse din länk har för den tråden. Självklart finns det förhållanden där både mannen och kvinnan pucklar på varandra. Det är dock mer sällan som en kvinna dödar sin make eller sin före detta make, även om det också händer. Kvinnor som har hög utbildning och en bra man kan ändå döda sina spädbarn på grund av amningspsykos eller annan psykisk sjukdom. Men finns det någon forskning som säger att kvinnor våldtar barn i högre utsträckning än vad män gör för sin egen nöjes skull.
Betydelsen har för hon fråga och att kvinnor skulle köra mer på sådant har jag inte sagt utan 40% brukar vara kvinnor. Jag sa bara att han inte skulle vara förvånad för att kvinnor är inte så ovanligt.
Citera
2014-11-29, 11:16
Medlem
Citat:
Betydelsen har för hon fråga och att kvinnor skulle köra mer på sådant har jag inte sagt utan 40% brukar vara kvinnor. Jag sa bara att han inte skulle vara förvånad för att kvinnor är inte så ovanligt.

Det du har länkat har ju med våld kvinnor och män emellan i hemmet att göra, alltså inget som har med tråden eller fallet alls att göra, här diskuteras det barnvåldtäkt och i DE fallen så lär kvinnliga gm vara en minoritet. Det är väl det flera som svarat dig försöker att säga?

Du har skrivit "fler kvinnor gör det här" och länkar en artikel som handlar om något helt annat än tråden?
Citera
2014-11-29, 15:41
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cvnm
Det du har länkat har ju med våld kvinnor och män emellan i hemmet att göra, alltså inget som har med tråden eller fallet alls att göra, här diskuteras det barnvåldtäkt och i DE fallen så lär kvinnliga gm vara en minoritet. Det är väl det flera som svarat dig försöker att säga?

Du har skrivit "fler kvinnor gör det här" och länkar en artikel som handlar om något helt annat än tråden?
Nej det enda personen försökte säga att jag hade fel om våld i nära relationer vilket jag ifrågasatte. Det är allt. Vet inte varför folk fick för sig att jag påstod att kvinnor skulle stå för större delen av sexuella övergrepp. Det är något ni har lagt i min mun och inget jag påstått.
Ett tips till framtiden är att läsa alla inläggen och inte ta något ur sin kontext.
Citera
2014-11-29, 17:16
Medlem
Jag hänger inte riktigt med här!

En liten kort interndiskussion tidigare i tråden mellan Renewable & HectorPi utmynnade i slutsatsen "ytterst jävla sällsynt". Jag antog interndiskussionen rörde svenska kvinnliga dömda pedofiler men det var tydligen helt fel. Redan i nästa inlägg kommer en opponent och beskriver pedofiler och deras önskemål om resor till korrupta länder där de kan förlusta sig. Inlägget toppas med en spydig antydan om föregående skribents bristande kunskap om svenskars "pedofilgener".

(45+x) st svenska kvinnliga nätpedofiler dömdes tillsammans med en ensam karl häromåret. Media betecknade fallet som extremt ovanligt pga, som jag tror, antalet inblandade kvinnor. Utöver dessa har jag bara hört talas om ytterligare 1 fall. Baserat på detta instämmer även jag i slutsatsen "ytterst jävla sällsynt".

Självklart får vilken åsikt som helst torgföras men de som har en avvikande uppfattning angående mängden svenska kvinnliga dömda pedofiler kan kanske rabbla upp fler fall ur den mängd som de tydligen anser existera. Naturligtvis duger även adekvata statistiska uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in